Støst udbytte af program


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Selv har jeg oplevet størst fremgang ved dette 2-split:

Dag 1/ (tirsdag og fredag)

bryst:

skrå bænk 4x8

flad bænk 4x8

flyes 4x8

Triceps:

dips 4xmax

frensh-press 4x8

Skulder:

Skulderpres 4x8

Lateral raise (bagside skulder) 4x8

Dag 2/ (torsdag og søndag)

Ryg:

Rowing 4x8

træk til bryst 4x8

træk til nakke 4x8

Hyper extension 4x12 med vægt

Biceps:

Stående curl 4x8

Ben:

Benpress 4x8

Læg 4x8

leg extension 4x8

seated leg curl 4x8

Mave kører jeg tirsdag, torsdag og søndag...2 øvelser á 4 sæt.

Øvelserne er valgt efter hvad jeg har det bedst med, så ingen kommentarer om at jeg ikke har squat med :hmmm:

Kører gerne 3 uger med dette, og så en let uge hvor jeg kører lette vægte og lidt flere gentagelser.

Derefter, hvis jeg kan, kastes der lidt flere vægte på, stadig med 8 gentagelser.

Link to comment
Share on other sites

Det er meget skægt med den slags spørgsmål. Du vil sandsynligvis få lige så mange forskellige svar som der er medlemmer.

Anyway: HST har heller ikke haft den store effekt på mig. Gainer dog en smule men ikke i styrke (hvilket jo selvfølgelig heller ikke er meningen med HST). Et traditionelt træningspas med 4 sæt pr. øvelse (2 sæt opvarmning med let og tung og herefter igen 2 sæt med tung og let vægt) har virket styrkemæssigt ok på mig. Er netop i dag startet på en Hatfield/CAT komb. med de 3 basisøvelser og lidt isolation omkring biceps samt 3 maveøvelser. Nu får vi se hvad den siger......

Link to comment
Share on other sites

jamen hvilket program giver bedst iforhold til både styrke og masse?

Dét er præcist spørgsmålet som kun du selv kan besvare. Vi respondere forskelligt på stimuli og nogen har nemmere ved at blive store end andre og nogen har nemmere ved at blive stærkere end andre.

En træningsmakker jeg engang havde, responderede blot han gik ind i centeret, hvorimod jeg skal knokle fra morgen til aften, hvis jeg skal opnå selv de mindste resultater. Jeg har også set små fyre på 80 kg bænke 160 kg og blot trække på skuldrene når man spørge til et træningsprogram.

Som tidligere nævnt bryder jeg mig ikke om HST hvorimod mere traditionelle kombinationer nok er mere mig.

Prøv dig frem og start med programmer, der tiltaler dig. Vælg øvelser du bryder dig om og vælg sæt/rep. i de forhold der virker motiverende på dig.

Det burde være omsonst at nævne men husk: KOSTEN SKAL AFPASSES EFTER DIT MÅL MED TRÆNINGEN.

Link to comment
Share on other sites

jamen jeg gider hellere ikke følge et program slavisk, som fx. HST....

Derfor overvejer jeg at køre et fullbody program i et stykke tid, hvor jeg presser mig selv i 3 uger, derefter en let uge.. også køre 4x8 eller sådan noget... Også når jeg får tid starte på et 2-spilt.... Hvad siger i til dette???

Link to comment
Share on other sites

Prøv TJ's alternativ hypertrofi for begyndere. Det minder lidt om mit nuværende program, men er 3 gange ugentligt, og ideen er, at man kun træner få store øvelser. (Jeg synes dog ikke selv om squat varianterne, men så kan man jo sætte noget andet ind istedet.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share