Træning


Jazz
 Share

Recommended Posts

Hej jeg træner hver anden dag med nogenlunde samme program der består af : Butterfly (flyers) med 15 kilo 3x25,  Biceps Curl 15 kilo 3X25, "go'e gammeldaws" pushups 3X12,  dumbbell 15 kilo 3X25, og maven bliver trænet ved mavebøjninger med en belastning på 15 kilo 4X25. Så træner jeg selvfølgelig også ben, dog ikke samme dag. Men altså den øverste plan træner jeg hver anden dag, mit spørgsmål er så om det er nok restitutionstid?? Jeg syntes ikke at jeg træner ret meget men jeg kan jo tage fejl.

Link to comment
Share on other sites

hvis man kigger på antallet af set du tager pr. muskelgruppe virker det da umiddeltbart ok med den restitutionstid du har. Jeg kan også se at du kører med mange reps, 25, dvs. primært udholdenhed du træner. Måske er restitutionstiden anerledes ved udholdenhedstræning, noget som jeg umiddelbart ikke er sikker på...

Anyway...lige et par tips til træning: Du heøves da ikke at træne hver dag...Det er vist ikke engang særligt sundt i længden for kroppen....

og til sidst...det kunne måske være en god ide at udskifte øvelserne en gang imellem, bænkpress i stedet for flyers, almindelig håndvægte i stedet for bicepscurl, etc, samt ændre antallet af reps, hvis ikke du ønsker at træne udlukkende udholdenhed. Disse ændringer i programmet gør det lidt sjovere i længden, og det er med til sikre at du gerne skulle undgå at stå stille i din træning, såsom at du stadig løfter de samme antal kilo efter 6 måneder...

jeg håber du kan bruge dette til noget....

Venlig Hilsen:

Xax

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede også, dit spørgsmål var en joke. Grunden var ikke dine spørgsmål, men emnet bliver heftigt debatteret i tråden "StyrkeTræning! Hvor tit?" Det ville have været forholdsvis nemt for dig at finde frem til den da overskriften er ret afslørende. Check tråden for en længere udredelse af dit spørgsmål.

Peace to the streets!  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share