Dips og chinup


websam
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg er startet med fundament træning her for små 14 dage siden og har voldsomt svært ved at klare dips og chinups.

Programmet køres som fullbody mandag, onsdag og fredag med følgende øvelser og i den angivet rækkefølge :

Back og Front Squat

Dødløft

Bent Over Rows

Bænk Pres

Skrå Bænk Pres

Stående Skulder Pres

Dips

Chin Ups

3 x Mave Øvelser

Spørgsmål :

1. Ville det være nogen fordel at lave om på rækkefølgen ?

2. Er der evt. andre øvelser der giver det samme, men som kunne erstatte dips og chin ups indtil jeg har den fornødne styrke til at kunne klare dem ?

/Websam

Link to comment
Share on other sites

Principielt synes jeg det er et rigtig godt program du har fået lagt! :a-okhand:

Det er udelukkende basisøvelser som er de bedste mass-builders.

Men selvfølgelig kan nogle af øvelserne være svære at udføre, hvis man ikke har den fornødne styrke endnu - det gælder især øvelser med kropsvægt.

I og med du har bent-over rows med i programmet, vil jeg sige du godt kan skære chins helt ud af programmet. Alternativt kan du erstatte dem med pull downs indtil du er stærk nok til at udføre chins.

Dips vil jeg foreslå du bytter ud med bench dips indtil du er stærk nok til regulære dips.

Den udføres således .

Mht rækkefølgen kan du godt eksperimentere lidt; men start med de tungeste/sværeste først.. altså squat og dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Rasermus >>

Programmet kommer fra artiklen Fundament træning for begyndere som kan findes på getbig.dk Jeg har kun været igang i ca. 14 dage efter ca. 10 års pause fra træning så jeg er startet helt forfra.

Flexipecs >>

Det skal lige siges at det er reverse grip chin ups, men det giver jo ingen forskel ved pull downs da jeg blot kan ændre til reverse grip der også.

Jeg havde godt nok tænkt på den med bench dips så det vil jeg da prøve om ikke det er lidt lettere.

Link to comment
Share on other sites

Principielt synes jeg det er et rigtig godt program du har fået lagt!  :a-okhand:

Det er udelukkende basisøvelser som er de bedste mass-builders.

Men selvfølgelig kan nogle af øvelserne være svære at udføre, hvis man ikke har den fornødne styrke endnu - det gælder især øvelser med kropsvægt.

I og med du har bent-over rows med i programmet, vil jeg sige du godt kan skære chins helt ud af programmet. Alternativt kan du erstatte dem med pull downs indtil du er stærk nok til at udføre chins.

Dips vil jeg foreslå du bytter ud med bench dips indtil du er stærk nok til regulære dips.

Den udføres således .

Mht rækkefølgen kan du godt eksperimentere lidt; men start med de tungeste/sværeste først.. altså squat og dødløft.

<{POST_SNAPBACK}>

nice side du referaer til...... cool

Edited by Rasermus
Link to comment
Share on other sites

J.B >>

Pt. træner jeg alene har ikke den mulighed. Og centeret hvor jeg træner har ikke dips maskine hvor kan støtte med føderne som vist i en af øvelserne.

blazz >>

Det var så også den konklution jeg var kommet frem til, men gør det dig ikke lidt mere svag når så du skal til bænkpres ?

/Websam

Link to comment
Share on other sites

Hej godt at se at nogen kommer igang igen efter så lang pause :bowdown:

Jeg har et forslag kun til dit i øvrigt udemærkede program, jeg har selv haft problemer med at lave chin-ups og det der virkede bedst for mig var at lave dem negativt(det er et fint ord for det men kan ikke huske det)

Dvs. at du går op og tager ved og sænker dig langsomt og kontrolleret ned til slut positionen og går op igen og gentager det indtil sættet er ovre.

Inden for et kort stykke tid vil du nok begynde at kunne tage de første helt, når du så går død tager man bare resten på den måde.

God fornøjelse

Edited by Benny Bomstærk
Link to comment
Share on other sites

"Jeg har et forslag kun til dit i øvrigt udemærkede program, jeg har selv haft problemer med at lave chin-ups og det der virkede bedst for mig var at lave dem negativt(det er et fint ord for det men kan ikke huske det)

Dvs. at du går op og tager ved og sænker dig langsomt og kontrolleret ned til slut positionen og går op igen og gentager det indtil sættet er ovre."

Excentrisk Træning

:4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share