Weight Gainer eller alm protein pulver?


LurifaX--
 Share

Recommended Posts

Det kommer vel an på hvad du vil?

Hvis du bare vil have flere proteiner fordi du ikke mener du for nok gennem kosten, så er det vel protein pulver.

Vil du gerne have protein og lægge lidt på i vægt, men ikke orker og æde mere er weight gainer et ok valg.

Men der er mange meninger om weigt gainer. Jeg har selv prøvet det og syntes det virkede fint, men rigtig mad er da klart og foretrække.

Link to comment
Share on other sites

Okay.. Så weigth Gainer er bedre end alm proteinpulver hvis man bare vil tage max på i muskemasse....?

Eller gir det præsic samme virkning hvis man tar noget druesukker og smider i proteinpulveret? (Hvor stor en procent del ska der i så?)

<{POST_SNAPBACK}>

For at vokse skal du være i kalorieoverskud - det er dét en gainer giver dig mulighed for. En gainer er en alm. proteinshake overlegen i kalorieindhold. Men dette er kun ønskeligt, hvis du ikke får kalorier nok i forvejen gennem regulær kost.

Virkningen med druesukker er mere eller mindre den samme. Men som jeg skrev tidligere, indeholder en gainer ikke kun simple kulhydrater (hurtigt optagelige ligesom druesukker); men også komplekse kulhydrater (langsomt optagelige). Dette kan være gavnligt, hvis man vil ha energien fra kulhydraterne skal strække sig lidt længere.

Og sidst men ikke mindst smager gainer også langt bedre end druesukker :icecream:

Link to comment
Share on other sites

Okay.. hmm.. Men vil det så sige at man kun skal spise gainer hvis man ikke spiser fed mad? Eller er jeg fuldstændigt faret vild?

<{POST_SNAPBACK}>

Du bør drikke gainer hvis du ikke ønsker/kan spise mere end du gør pt. og ikke er tilfreds med din nuværende vækstrate, uanset om du fylder dig med fed mad eller mager mad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke garantere, at det giver mere muskelvækst; men det vil hjælpe til at skabe et bedre miljø til muskelvækst. :smile:

Det skal ikke forstås som at gainer er bedre end alm. proteinpulver - hvert produkt gør sin nytte.

Gaineren har bare den fordel, at den udover at supplere dig med proteiner også supllerer dig med en masse kalorier, så du får lidt ekstra oveni det du nu engang spiser.

Hvis du ikke har tid til eller har mulighed for at lave et ekstra måltid om dagen, som ville give dig 500 kalorier, så er en gainer et let og handy alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvad skal jeg købe? Alm protein pulver eller Weight Gainer ? Jeg er rimelig spinkel bygget.. hvis det har noget at sige.. Og træner fullbody 3 gange i ugen ca.. nogen gange 2..

<{POST_SNAPBACK}>

HVis du vil bygge muskler op skal du jo have noget at bygge op af via weightgainer, men dine muskler har brug for proteiner for ikke at blive "splittet" og for at det ikke tager for lang tid før de er klar til næste træning. Mit råd er, nu du siger at du er spinkel, at tage weight gainer, og så huske at drikke evt. cocio light og spise en banan umiddelbart efter træningen. Så er du rimelig godt dækket ind! Good luck!

Lady

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvad skal jeg købe? Alm protein pulver eller Weight Gainer ? Jeg er rimelig spinkel bygget.. hvis det har noget at sige.. Og træner fullbody 3 gange i ugen ca.. nogen gange 2..

<{POST_SNAPBACK}>

HVis du vil bygge muskler op skal du jo have noget at bygge op af via weightgainer, men dine muskler har brug for proteiner for ikke at blive "splittet" og for at det ikke tager for lang tid før de er klar til næste træning. Mit råd er, nu du siger at du er spinkel, at tage weight gainer, og så huske at drikke evt. cocio light og spise en banan umiddelbart efter træningen. Så er du rimelig godt dækket ind! Good luck!

Lady

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm... Jamen Cocio burde da ikke være nødvendigt når man drikke weigth gainer blandet op i mælk..?

Hvor tit og hvornår er det mening man ska drikke det weigth gainer? Og hvordan blandes det op mhs. til gram pr kropsvægt?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvor tit og hvornår er det mening man ska drikke det weigth gainer? Og hvordan blandes det op mhs. til gram pr kropsvægt?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor mange gange om dagen afhænger af hvor stort dit behov er. Rundt regnet er der omkring 400 kcal i en serving gainer og med 30 gram protein. Hvis det er nok for dig, så nup sådan en efter træning. Hvis du gerne vil fordoble det, så nup en sammen med morgenmaden fx.

Hvor meget gainer du skal drikke, bør ikke afhænge af din kropsvægt; men igen efter dit behov og hvad du i forvejen får at spise.

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Bare lige for at slå det helt fast, så synes jeg ikke dit valg nødvendigvis behøver at være ENTEN proteinpulver ELLER weight gainer.

Proteinpulver er stort set kun protein, normalt 75-90% af pulveret.

Weight Gainer er proteinpulver plus en masse ekstra kulhydrater.

Disse ekstra kulhydrater kunne du lige så godt have fået fra alt muligt andet mad, brød, frugt/grønt, ris, kartofler, pasta osv.

Proteinpulveret giver dig mulighed for at øge procentdelen af protein i din kost, fordi det kan "tilsættes" uafhængigt at kulhydrat og fedt. Weight Gainer er generelt bare flere kalorier, og jeg synes det bør være det sidste valg, og simpelthen ikke kan klemme mere almindelig mad ned eller hvis ens skole/arbejde umuliggøre at du har din egen mad med.

Weight Gainer giver IKKE mere muskelvækst end proteinpulver. Kun hvis de ekstra kalorier gør at man kommer i energioverskud, men det kunne lige så godt stamme fra andre fødevarer.

Proteinpulver + rigtig mad er bedre og sundere end Weight Gainer. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bare lige for at slå det helt fast, så synes jeg ikke dit valg nødvendigvis behøver at være ENTEN proteinpulver ELLER weight gainer.

Proteinpulver er stort set kun protein, normalt 75-90% af pulveret.

Weight Gainer er proteinpulver plus en masse ekstra kulhydrater.

Disse ekstra kulhydrater kunne du lige så godt have fået fra alt muligt andet mad, brød, frugt/grønt, ris, kartofler, pasta osv.

Proteinpulveret giver dig mulighed for at øge procentdelen af protein i din kost, fordi det kan "tilsættes" uafhængigt at kulhydrat og fedt. Weight Gainer er generelt bare flere kalorier, og jeg synes det bør være det sidste valg, og simpelthen ikke kan klemme mere almindelig mad ned eller hvis ens skole/arbejde umuliggøre at du har din egen mad med.

Weight Gainer giver IKKE mere muskelvækst end proteinpulver. Kun hvis de ekstra kalorier gør at man kommer i energioverskud, men det kunne lige så godt stamme fra andre fødevarer.

Proteinpulver + rigtig mad er bedre og sundere end Weight Gainer.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Okay.. så takker jeg.. Men problemet er bare at jeg ikke er særlig godt til at spise til morgen.. så sidder altid og bliver sulten ovre i skolen.. Så derfor vil jeg gerne vide og det skader min muskelvækst? Fordi normalt når jeg er hjemme kan jeg jo bare æde og æde :D

Men så bliver det nok proteinpulver i hvert fald til at starte med.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share