Hammer strength equipment


sas
 Share

Recommended Posts

Det må jo lige være et spørgsmål for mig (se mit navn :bigsmile:)

I det center jeg træner i har vi en masse af deres plateloadede maskiner.

Generelt er jeg ikke så meget til maskin øvelser, men jeg har da brugt nogle af dem nogle gange:

Bench press: Synes man sidder meget akavet i den.

Decline Press: Rimelig ok synes jeg

(Seated) High Row: Den maskine er jeg vil med :cooldance: , den er bare nice

Ellers synes jeg det virker som om LifeFitness's Hammerstrength produkter virker meget solide og af god kvalitet + plus de også ser nice ud.

Og så er det da sejt man selv kan vælge farven på dem :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da prøvet dem en gang eller to. Godt groove og mulighed for bare at slukke hjernen og klemme.

Men:

Hvad skal en vægtløfter med maskiner?

Hvad skal en jagerpilot med en radiobil?

De er sikkert gode til at bygge noget variation ind i et masseprogram eller noget... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg bruger kun håndvægte til forsk. former for brystpres og er en hård nyser hvad det angår men jeg bruger f.eks. aldrig flad bænkpress m. stang. Det har altid skadet mere end de har gavnet mig.

Men vil gerne have lidt mere variation i form af presøvelser :smile: (og så har jeg læst mig til at udstyret er meget brugt af fodboldspillere i NFL ligaen)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jeg har da prøvet dem en gang eller to. Godt groove og mulighed for bare at slukke hjernen og klemme.

Men:

Hvad skal en vægtløfter med maskiner?

Hvad skal en jagerpilot med en radiobil?

De er sikkert gode til at bygge noget variation ind i et masseprogram eller noget... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg bruger kun håndvægte til forsk. former for brystpres og er en hård nyser hvad det angår men jeg bruger f.eks. aldrig flad bænkpress m. stang. Det har altid skadet mere end de har gavnet mig.

Men vil gerne have lidt mere variation i form af presøvelser :smile: (og så har jeg læst mig til at udstyret er meget brugt af fodboldspillere i NFL ligaen)

<{POST_SNAPBACK}>

Ok¸ det var jeg ikke klar over. Måske kan det hænge sammen med at en proffie am football spiller er udsat for så mange skub og stød at den belastning som frivægtstræning trods alt tilfører bliver for meget. Eller med andre ord har de vel nok at se til med deres anden træning til at de kan prioritere det tekniske aspekt af frivægtstræningen højt nok til at reducere skadespotentialet i tilstrækkelig grad.

Og så er der måske også nogle sponsorinteresser inde over?

(Hey pist¸ sas¸ hvad kan du trække. Og hvad vejer du?) :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Men vil gerne have lidt mere variation i form af presøvelser :smile: (og så har jeg læst mig til at udstyret er meget brugt af fodboldspillere i NFL ligaen)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmmmm, NFL spillere er de ikke også voldsomt dopet? Som det oftes nævnes herinde kan man jo ikke lægge sit program efter en der er dopet.... Bare en lille tanke. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke at mange af dem er voldsomt gode. De fleste er halvdårlige, og især deres brystmaskiner er ringe, efter min mening. Deres siddende iso-row og deres preachercurl-maskine er de eneste to jeg kan anbefale, og det med det forbehold at de udelukkende er velegnede til højreptræning (Som de fleste maskiner).

Link to comment
Share on other sites

De plate loaded udgaver er suveræne. Især brystmaskinerne. der giver et godt pump. Benpresstårnet giver på mig mere bentræning end en gang flad squat som man jo har kørt i 1000år. Deres side raises maskine er lidt speciel og kræver lidt øvelse. Men husk frivægte er det bedste, selvom maskiner kan være sjove at bruge en gang imellem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share