Optimalt masse opbyggende program


teddy
 Share

Recommended Posts

Syntes det kunne være godt med en tråd hvor man kunne komme med alle goldkornene til det perfekte masse opbyggende program. Ved godt at et sådant ikke findes, men syntes bare at det er tit der bliver forespurgt på den slags og ville måske være en god ide at have en tråd hvor der var samlet en masse info i. Så er der andre end mig der syntes det er en god ide så kom venligst frem med alle de gode råd...

Mit foreslag ville være et program hvor man vælger nogle af de følgende øvelser og træner i et fullbody program 3 gange om ugen..

Squat

Dødløft

Bænk

Dips

Military press

Rows

Chins

evt et par extra øvelser, men ikke for mange..

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nok altid hælde til split fremfor fullbody (et 2+2 split eller et 3+2 split) - det er nok mere personlig overbevisning og hvordan jeg selv har lyst til at træne - samt en lille teori om at fullbody dræner selve træningspasset.

Hvis udgangspunkter er teddy's program, ville jeg smide 2 basisøvelser oveni hver muskelgruppe, og evt. 1-3 sekundære øvelser - samt at jeg ville smide 1-2 øvelser ind for læg.

Skulder: DB presses og Lateral Raisis ville jeg nok vælge at have med.

Ben: udover lægge ville jeg nok lægge lidt disko ind som legextensions og backcurl.

Bryst: incline + decline øvelser med.

Ryg: den er ok dækket ind hvis rows eks. betyder bentover rows.

Triceps: ok

Biceps: 1-2 curls (ikke livsnødvendigt for alle).

Derudover så få noget progression med ind i programmet - og så hælder jeg til at vil man vokse, så skal man altså også derud hvor man presser sig selv hvergang.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share