Hvad giver bedst resultat-Brystkassen


knægt
 Share

Recommended Posts

frie vægte vil være at foretrække.

Mit forslag til dig vil være:

dips

bænkpres barbell

military barbell eller incline/decline dumbell

men husk nu at få resten af kroppen med, ellers kommer du til at se SJOV ud. :D

Edited by perfect_
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nok sige, at Perfect har mest ret, men det drejer sig først og fremmest om at lære at træne, og at spise rigtigt.

Jeg vil hævde, at dødløft eller barbell rowing kan gavne brystet klige så meget som bryst træning på længere sigt. Hvis man vil fremad størrelsesmæssigt, så skal man også være stærk, og det gælder hele kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Xjyden:

Jeg vil hævde, at dødløft eller barbell rowing kan gavne brystet klige så meget som bryst træning på længere sigt. Hvis man vil fremad størrelsesmæssigt, så skal man også være stærk, og det gælder hele kroppen.

meeeeen ...... ligefrem at anbefale dødløft og barbell rows til brysttræning er vist lige lidt for idealistisk - der er vi altså tvunget til at have fat i nogle øvelser der rammer pecs hvadenten man vil det eller ej.

Og man altså stadigvæk sagtens få en veludviklet brystmuskulatur uden brug af DL, Squat, legcurls og lignende ;)

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

"dips er til triceps tongue.gif"

- når jeg tror at min pat-kapacitet ikke kan blive større, at jeg er maxet ud .. så tager jeg lige 5x5 nemme dips på min 'off dag' ... og så er patten satmæ øm igen....

Måske er det et spørgsmål om vinger ... hvis man har dem, tvinges armene derud hvor det bliver til chestdips :tongue: ...

Link to comment
Share on other sites

dips er til triceps  :tongue:

Bænkpres

Incline med håndvægte

Flyes

Så kører det for dig.

HUSK DINE BEN!  :devil:

Niklas :superman:

<{POST_SNAPBACK}>

tror bare du skal lære at køre dem rigtigt så, har ihvertfald ikk noget problem med at få dem til at ramme bryst, syntes faktisk den er bedre end bænk :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres er en god massebygger. For at den skal straffe patten maksimalt, kræver det dog man at spænder op og holder brystet højt.

Det er lidt svært at forklare, men:

1.)Prøv at holde skuldrene presset NED mod bænken under HELE sættet.

2.)Forsøg at holde brystet så højt som muligt i hele bevægelsen.

3.)Desuden synes jeg det hjælper at fokusere på at presse med brystet, men det er muligvis noget jeg bilder mig selv ind.

En erfaren herre som Crawdaddy mener justering af teknikken er vigtig for at få bænkpres til at virke som en god masseopbygger for brystet.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

En erfaren herre som Crawdaddy mener justering af teknikken er vigtig for at få bænkpres til at virke som en god masseopbygger for brystet

Ja, og bruger man håndvægte skal man være ekstra opmærksom.

Opmærksom på at presse nogenlunde lige op - og ikke cirkelbevægelse indover kroppen så håndvægtene rører hinanden.

Man kan også vælge at holde håndvægten og med underarm/håndled hælde/tilte håndvægten ud til siden - det tvinger patten til at arbejde - og er specielt godt hvis man ikke har tunge håndvægte til rådighed.

Link to comment
Share on other sites

En erfaren herre som Crawdaddy mener justering af teknikken er vigtig for at få bænkpres til at virke som en god masseopbygger for brystet

Ja, og bruger man håndvægte skal man være ekstra opmærksom.

Opmærksom på at presse nogenlunde lige op - og ikke cirkelbevægelse indover kroppen så håndvægtene rører hinanden.

Man kan også vælge at holde håndvægten og med underarm/håndled hælde/tilte håndvægten ud til siden - det tvinger patten til at arbejde - og er specielt godt hvis man ikke har tunge håndvægte til rådighed.

<{POST_SNAPBACK}>

Damn, så er det nok derfor jeg aldrig nogensinde har fået noget ud af håndvægtspres i forhold til hypertrofi i brystet. Har altid kørt dem ind så de rammer hinanden. Det skal helt klart prøves at presse dem lige op.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share