Et godt videoklip/billede....


Seb M
 Share

Recommended Posts

På trods af at jeg virkelig har arbejdet på min Squat i lang tid, er jeg stadigvæk ikke tilfreds. Jeg har prøvet at søge lidt rundt, men kan ikke finde et godt eksempel på en god teknik hos en på over 190 cm (jeg er ca. 192 cm, just in case :satisfied: ). Jeg er helt klar over hvordan jeg bør udfører den, men jeg er ikke sikker på at jeg gør det rigtigt/optimalt.

Så derfor tænkte jeg om ikke der var nogen "med-høje-mennesker", der lige skulle ligge inde med et godt videoklip/billede af (specielt fodstillingen) et godt Squat. Gode råd er selvfølgelig også mere end velkomne.

På forhånd gracias! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mener også at jeg har set et videoklip af TJ. Kan dog ikke huske, om det var DL eller squat. Mener det var på styrke.dk eller Århus SL-klubs hjemmeside. Har dog lige hurtigt prøvet at søge på Hr. Jagd derinde, og synes ikke, at jeg kunne finde det igen.. Så måske jeg husker forkert eller, at det er blevet fjernet. :dry:

Tiger

PS. Er i øvrigt selv cirka 2m og kører også squat, men bøjer mig en del fremover. :bigsmile:

Edited by The Tiger
Link to comment
Share on other sites

Men igen, det handler ikke altid om højde, snarere kropskomposition.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig. Især hvis man har relativt lange lårbensknogler (ift. skinneben), hvad nogle høje mennesker har (mig selv, fx :dry: ), synes jeg det er svært at holde knæene bag fødderne, når man dykker...

Link to comment
Share on other sites

Men igen, det handler ikke altid om højde, snarere kropskomposition.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig. Især hvis man har relativt lange lårbensknogler (ift. skinneben), hvad nogle høje mennesker har (mig selv, fx :dry: ), synes jeg det er svært at holde knæene bag fødderne, når man dykker...

<{POST_SNAPBACK}>

Eksperimenter lidt med bredden af din stance, hvis du har lange ben og står smalt, så er det rimelig svært at undgå at knæene smutter frem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Rod -> Rigitg godt klip af et super Squat :smile: . Jeg havde ikke lige set at der var kommet flere svar, alletiders :4thumbup:

Scorpio -> Jeg har også lange lårben...er i det hele taget bare lang, så jeg bliver også nødt til at bøje mig pænt meget forover. Nu skal jeg lige have overstået en overbelastet biceps femoris sene og så skal der bare Squattes! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share