Er min trænings uge ok?


cwinn
 Share

Recommended Posts

Hej jeg ville lige høre hvad i synes om min trænings uge?

Mandag:Bryst

Tirsdag:Ryg

Onsdag:Ben

Torsdag:Bryst

Fredag:Ryg

Week-enden:FRI

Så skal det selvfølgelig oze siges at jeg træner mave hver dag Og skuldre og biseps hjemme. Er programmet for hårdt?

Skriv endelig forslag...

Link to comment
Share on other sites

Udfra de oplysninger du har givet, er det umuligt at sige noget konstruktivt om dit program. Der skal mange flere oplysninger til.

Hvordan ser de forskellige dage ud mht. øv., sæt og reps?Dyrker du anden form for sport? Hvor lang tid har du trænet? SKRIV!

Umiddelbart vil jeg sige, at 5 dage i træk er for meget, men det er jo op til den enkelte...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor træner du skuldre og biceps hjemme, og ikke i centeret ? Er fordi du nedprioritere de to muskelgrupper. At biceps ikke er særlig vigtig er jo rigtig nok, og den får jo en tur hver gang du træner ryg, men skulderne er den del af kroppen som dagligt og under træning bliver udsat for størst belastning, idet de fleste bevægelser og øvelser er direkte forbundet med skulderens bevægelse. Derfor bør du efter min mening ligge en omgang seriøs skuldertræning ind i dit program.

Derudover er jeg enig med obersten i at det ville være rart med nogle flere oplysning med hensyn til din træning. Kører du eksempelvis tung dødløft hver gang du træner ryg, eller holder du dig til de mere blide (læs feminine) øvelser som træk til nakke osv. Vi må have nogle flere oplysninger.

Link to comment
Share on other sites

Ok der er godt nok ikke så mange detailer med. Men det er fordi at jeg ikke har trænet i ret lang tid så jeg har ikke helt styr over hvad de forskellige øvelser hedder osv..

Men den entlige grund til at jeg lavede dette forum var for at få at vide om det er dumt at køre hele kroppen igennem på en uge? Og til dig "panser" grunden til at jeg træner biseps og skuldre hjemme er for at kunne køre hele kroppen igennem på en uge..Men hvorfor kan man ikke træne skuldrene ordentligt hjemme med håndbvægte?

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til øvelsernes navne, prøv da dette link:

http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html

Derudover spørger du hvorfor kan man ikke træne skuldrene ordentligt hjemme med håndvægte. Det kan du muligvis også godt, men jeg synes blot at du mangler muligheden for mange gode øvelser – her tænker jeg især på div. vægtstangsøvelser såsom ”barbell behind the neck press” og ”militær press” mm. Men hvis du føler at du får trænet skulderne ordentligt igennem hjemme, så synes jeg selvfølgelig at du skal forsætte. Bare husk ikke at nedprioritere dem.

Du kører både bryst og ryg to gange hver uge. Jeg er bestemt ikke sikker på du får den nødvendige restitution. I stedet kunne du lave et 5 dags program som fx:

Dag 1: Biceps og triceps

Dag 2: Ben

Dag 3: Skuldre og ryg

Dag 4: Bryst

Dag 5: Hvile

På denne måde får du trænet kroppen igennem i et 5 dags split. Du får lidt længere tid mellem hver tid mellem muskelgruppe, men til gengæld kan du køre hele kroppen igennem hver uge, uden at være ”nød” til at træne visse muskelgrupper hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share