Morgenmad...


Francis
 Share

Recommended Posts

Hej og undskyld den lidt usædvanlige post...  Men det er en ting der længe har gået og irriteret mig!

Selv har jeg prøvet lidt af hvert, men uden det store held!!

Det jeg umiddelbart vil sige er det bedste morgenmåltid jeg endnu har prøvet er nok tre æg som omelet med bacon til, men det er altså et helvede at lave om morgenen!!

Så derfor ender det næsten altid med havregryn med mælk...  Mit problem er bare at jeg (åbenbart) har lidt svært ved at fordøje havregryn..  Jeg får den vildeste luft i maven og er ikke til at være i nærheden af de første tre timer eller sådan noget - ikke holdbart i længden  :sad:

En tredje ting jeg har prøvet er ymer med rugbød på...  Det er også okay, masser af protein og et rimeligt antal kul/fedt. Desværre er det min mening at skrue lidt ned for mælkeprodukterne - plus at det også bliver lidt dyrt hvis man kvæler sådan en liter hver morgen!!!

Så...  FORSLAG ER YDERST MEGET VELKOMNE  :thumbs-up:

hvad plejer i at spise og så videre... på forhånd tak  :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Min morgenmad er nogenlunde planlagt for hele ugen.

Mandag: Havregryn

Tirsdag: 3-4 spejlæg + ½ liter mælk

Onsdag: Havregryn

Torsdag: Ristet brød med tun eller makrel + ½ liter mælk

Fredag: 2 toast + ½ liter mælk

Lørdag: Havregryn eller rester fredagens aftensmad

Søndag: Rester fra lørdagens aftenmad(som regel noget meget lækkert)

Jeg kan sagtens også finde på at spise rester om morgen på hverdagen, hvilket dog er betinget af gårsdagens aftensmad. :)

Omkring havregryn. Hvis jeg kombinerer dette med morgenkaffen, så er der som regel dømt skidetur inden jeg tager i skole. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Måske er det mælken og ikke havregrynene du ikke kan klare?

Et forsøg kunne være at spise havregrynene med vand og evt kombinere med noget frugt eller grønt - det virker fint for mig.

Jeg ved godt at havregryn og vand smager lidt(læs: meget) gustent første gang hvis man ikke er vant til det. Jeg har spist det i lang tid nu og nu har jeg det meget fint med smagen :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da gerne slå et slag (og en prut) for min morgenmadsblanding:

80 gr. økol. havregryn

25 gr. Special K

25 gr. Nesquick choko-kugler

1 banan i skiver

½ ltr. økol. minimælk

(Ja, jeg vejer det rent faktisk. I'm a freak and proud of it...)

Det smager glimragende. Har spist det i flere år nu, og jeg glæder mig altid til morgenmaden. Det har taget mig lang tid at finde det perfekte blandingsforhold. ;)

Morten

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to forskellige morgenmad:

BULK:

kl. 6.30

3 blødkogte æg (De laver sig selv mens jeg er i bad)

en skive rugbrød

et par store glas mælk.

kl. 8.30

100g havregryn

30g Kakaopulver

25g sukker

200g mælk.

CUT:

kl. 8.00

75g havregryn

20g Kakao

15g sukker

200g mælk.

Den første er den sjoveste... :D

Link to comment
Share on other sites

Grundet min mælkeintolerans så besøger jeg hver morgen McDonald på hovedbanen og får en double hamburger og en halv liter postevand. Hvis jeg er ekstra sulten køber jeg to. Jeg skal alligevel ind og skifte tog på hovedbanen, så det er meget belejligt. Desuden er 22gram protein til morgenmad er ikke at foragte (44 hvis jeg køber to).

Link to comment
Share on other sites

I forbindelse med æg, er det så ikke rimlig usundt og spise 3 æg hver dag. Jeg mener at have fået at vide af en som gik vildt meget op i hvad han åd, at man max. må spise et æg om dagen, hvis man får det hver dag, da en kosterol tal ryger i vejret.

Selv kan jeg ikke få noget fast mad ned om morgen. Jeg ved godt det ikke er sundt. Ellers drikker jeg en halv litter mæl, og et glas juice.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, vi har diskuteret det her før, men medmindre ens kost er helt galt på den, så gør 3 æg om dagen ikke den store skade. Man skal kigge generelt på sine kostvaner, 3 æg alene dør man ikke af, ja i det hele taget bør man kigge lidt nærmere på problematikken med kolesterol, om det virkelig er så slemt?!

Er det så slemt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser altid havregryn til morgenmad. Nogle gange med rosiner på og andre gange med Nesquick chokokugler. Og så tager jeg enten en protienshake eller drikker resten af den skummetmælk jeg brugte til havregrynene. og så ryger der til tider en 1/2 liter vand hvis der er plads i maven.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share