3mdr´s træning og kun 0,8kg muskelmasse?


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hey!

Til 1. november har jeg trænet i 3 måneder, hvor jeg har kørt det program, der kan ses i min logbog.

Lige da jeg startede med at træne fik jeg målt min bf% i mit center, hvor den viste 11%. Jeg vejer 72,5kg, så dvs at der er 8kg fedt og 64,5kg muskler. I dag er jeg så netop blevet målt igen, hvor den viste 13,1%. 75,2kg. Dvs 9,9kg fedt og 65,3kg muskler.

Alt i alt, har jeg taget 2,7kg på, hvor kun 0,8kg af det er muskler. Det synes jeg da godt nok ikke er særligt tilfredsstillende, eller hvad siger I?

Skal lige siges at jeg gainer og spiser rundt regnet 2000-2500kcal om dagen. Kender ikke det præcise tal.

Håber I kan hjælpe mig.

Forresten, vidste ikke hvor det topic hører til, da det jo både har noget med maksimal muskelvækst og kost.

Link to comment
Share on other sites

du har sandsynligvis fået målt din fedtprocent ved elektrostatisk vejning, hvilket har en ret stor afvigelse (ofte over +/- 7-8% (relativt til kropsvægt)), så det er ikke en skid værd.

Hvad siger spejlet?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det var ved sådan en sensor i fødderne. Men det var jo samme slags maskine jeg sammenholder resultaterne.

Spejlet siger at jeg er blevet større, både fedt-mæssigt og muskelmæssigt. Fedt mæssigt kan jeg godt se det i ansigtet og på hofterne og muskel-mæssigt kan jeg se større arme, mere markering, men synes dog stadig mit bryst halter bagud.

Man kan i hvert fald godt se jeg har trænet, da både min kæreste har sagt det til mig (muligvis af venlighed), men min mor sagde det også til mig i svømmehallen i tirsdags og andre venner der ikke har set mig i 3-4 måneder, sagde det også, så der må da være noget om det :) Heldigvis.

Link to comment
Share on other sites

ved 11% har du vel næsten sixpack .... har du stadig den eller er den dynget til i fedt ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har aldrig rigtig haft sixpack, mere fourpack :) Jeg er ekstrem dårlig til at træne mave, da jeg hader det som ind i helvedet og min viljestyrke lige på det område, er minimal.

Men jo, har ikke så tydelig mave mere.

Link to comment
Share on other sites

Skal lige siges at jeg gainer og spiser rundt regnet 2000-2500kcal om dagen.

Jeg tror det er her dit problem ligger!

2000-2500 kcal om dagen, er ikke nok for en ung mand som dig.

Jeg tastede din vægt og alder ind i stofskiftebergneren (17 år 75 kg) og den mener dit ligevægtsintag ligger på lige under 2900 kcal om dagen, og så er den energi du bruger til træning ikke regnet med.

Link to comment
Share on other sites

Skal lige siges at jeg gainer og spiser rundt regnet 2000-2500kcal om dagen.

Jeg tror det er her dit problem ligger!

2000-2500 kcal om dagen, er ikke nok for en ung mand som dig.

Jeg tastede din vægt og alder ind i stofskiftebergneren (17 år 75 kg) og den mener dit ligevægtsintag ligger på lige under 2900 kcal om dagen, og så er den energi du bruger til træning ikke regnet med.

<{POST_SNAPBACK}>

Men hvordan kan mit problem ligge der?! Hvis jeg ikke er i energi-overskud, som jeg muligvis ikke er, så burde jeg jo heller ikke lagre fedt, hvilket jeg har gjort.

Et eller andet har jeg i hvert fald lagret, ligemeget om fedtprocentmåleren viser forkert. Jeg er jo steget fra 72->75kg på 3 måneder. Og selv kan jeg se at noget af det er fedt. Det må da tyde på at jeg så spiser for meget, selvom mit kcal indtag ikke er særligt stort?

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Du har logisk ret i, at du spiser mere end dit ligevægtsindtag. Ellers ville du ikke tage på. Jeg har lige skimmet din log, og har svært ved at se hvad det er for et styrke/BB program du køre. Med din højde på 184 er du nok lidt spinkel bygget og dit program ligner absolut ikke et HST. Hvad træner du efter? Eller er det et combo-program af en art, som du har gang i?

Hvis du vil følge udviklingen i din vægt og fedt% vha. en elektronisk vægt, bør du nok gøre det mere struktureret. F.eks. hver onsdag morgen inden morgenmad, efter toiletbesøg. Evt. hver dag. På den måde kan du frasortere tilfældige udsving i målingerne.

Jeg bruger denne metode og vejer mig 5-7 gange om ugen. Vægten svinger med op til 2 kg og fedt% med max et point.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg synes nu stadig jeg spiser rigeligt. Er konstant mæt og føler mig faktisk af og til decideret fed på maven, fordi jeg altid har mad i mavsen. Altså dvs den er udspilet pga mad.

Men som sagt kan jeg godt se jeg har fået lidt på sidebenene af fedt, hvilket jeg bestemt ikke er glad for, samt mine kinder er blevet lidt større, hvilket selvfølgelig også er negativt. Men kan da lige prøve at skyde et billede her snart. I vil sikkert dog stadig synes jeg er spinkel og man sagtens kan se markeringen af maven, men når man personligt sammenligner sig selv, så kan man jo godt se forskel :)

Rønne: Træner ikke noget specielt program. Bare et hjemme-brygget program :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share