Er det nok?


Lunk
 Share

Recommended Posts

Ikke for maksimal muskelvægst.. MEn ville en 3x8 reps program virke optimalt? og så stige med vægten hver uge ca..

Indtil vidre har jeg kørt med det og steget ca 5kg pr uge. indtil jeg nåede en højere vægt så var det lidt svært at stige med det antal. så lå på ca det samme i en måned..

Men.. er det fint nok??

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange gange om ugen træner du hver muskelgruppe?

3X8 er da et ok program, specielt hvis man er ny, men kan da sagtens bruges selv om man er erfaren, nu er det jo generelt svært at sige hvad der er bedst, for vi er jo alle individuelle, og respondere også individuelt på træning, så det er du den bedste til selv at svare på, jeg selv har prøvet at træne stort set efter alle de metoder der eksistere, og jeg syntes selv at de fleste virker godt, men min erfaring er også at når jeg køre død i en type træning, eks HIT elle HST, så skifter jeg til en ny type og så har jeg igen fremgang, og det tror jeg er vigtigt at man gør, ser alt for mange der træner efter samme mønster år efter år…

ang. Vægt stigning ja så er det da en god ide at stige hver uge, og ja vi ramme jo alle et tidspunkt hvor det kan være svært at holde den stigning vi ønsker, og det kan der være flere grunde til, manglende restitution, osv…

så kan man prøve at skift program eller skifte nogle øvelser ud med andre, eller måske holde lidt længere pause, osv…

Link to comment
Share on other sites

At øge 5kg i øvelser hver uge er meget. En øgning på 2,5 er mere fornuftigt.

Når du ikke kan øge længere er der flere muligheder. Holde vægten og sænke antallet af gentagelse. Så er der mulighed for at øge hver uge igen.

Ellers kan du beholde antallet af gentagelser på 8 og sænke vægten med 15% og bygge belastningen langsomt op igen.

Skift af øvlser er en mulighed, men hver gang man påbegynder en ny øvelse tager det et stykke tid før man har "lært øvelsen" og kan aktivere sine muskelfibre optimalt. Derfor er det ikke optimalt for hypertrofi at skifte øvelser alt for ofte.

Et skift i intensiteten/volumen er bedre.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Jeg køre personligt 3*8 i alle øvelser i mit fullbody 3 gange om ugen, med en stigning på 2,5 kg om ugen i de store øvelser, min plan er så når det bliver svære at stige, vil jeg gå over til 4*6 og derefter noget SD og så 3*8 igen.

Jeg træner for muskelvækst.

Edited by Glud
Link to comment
Share on other sites

når jeg starter med at træne regner jeg med en 2-3 gange i ugen.. alt efter tid og træthed.

Træner boksning hver Mandag. dvs

Mandag boksning

Onsdag: Træning

Fre el lørdag: Træning.

bliver lidt svært at smide en sidst træning ind. da den så vil gå ind over enten boksetræning eller træningen i sig selv..

Altså. Boksning-træning

eller Træning-træning..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share