Reversegrip bænkpres


Krea
 Share

Recommended Posts

Jeg har aldrig prøvet at køre Reverse Grip Benchpress med bredt greb, jag kører den kun med smalt greb, eller smalt og smalt, skulderbredde ik'?!! !)

Sådan her:

revbench.jpg

revbench2.jpg

Anyways, jeg glæder mig hver uge til at lave den øvelse, den sætter virkelig gang i tricpesvæksten! Man skal ha' en spotter når man kører den, for når man bliver træt falder vægten ikke bare ned, den falder bagover, lige mod fjæset! :cry:

Jeg vil anbefale den til alle der kan li' triceps :D ! Start MEGET let ud og vend dig til fornemmelsen, før du begynder at køre tungt.

Link to comment
Share on other sites

Øvelsen "Reverse Grip Bench Press" er efter min mening meget hård ved skulderen, især ved lock-out. Jeg har aldrig haft alvorlige problemer med mine skuldre, men denne øvelse kan gi ubehag i RC for mit vedkommende, selv ved lav vægt. Så en egentlig anbefaling af øvelsen kan jeg ikke gi, men det er et spørgsmål om at prøve sig frem. Kan man anvende øvelsen uden at få smerter i skulderen og samtidig exhauste triceps, så er den da værd at bruge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk ikke følt ubehag i RC af Reverse Grip BP, jeg skiftede faktisk fra alm. Close Grip BP til Reverse Grip pga håndleds smerter, det eneste jeg har ondt i ved Reverse Grip BP er tricepsen dagen efter! :D

...Og egenlig også i det forreste deltoid hoved, det kommer også MEGET ind i Reverse Grip BP, mere end ved alm. Close Grip BP.

Jeg plejede at får ondt i RC af alm. bænkpres, men efter jeg er begyndt at bruge Cuban Press er det en saga blot...

Det kan også være derfor jeg ikke har haft RC smerter ved Revers Grip BP, jeg begyndte at Cuban Press samme uge som jeg startede med den... ???

Link to comment
Share on other sites

Personligt kan jeg også godt selv lide "Reversed Grip BP".

Jeg plejede at køre "Close Grip BP" men havde problemer med, at albuerne ville "ud og flyve" i de sidste (hårde) gentagelser. Istedet begyndte jeg at køre "Reverse Grip BP" - og albuerne bliver hvor de burde være, nemlig tæt inde ved kroppen.

Et godt tip!! Bliv ikke frustreret hvis øvelsen føles fuldstændig ukontrolleret de første par gange øvelsen udføres. Gør istedet som Anyone forslår - start med let vægt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share