Powerblocks


ronnie99
 Share

Recommended Posts

Må dog indrømme, at jeg aldrig selv har prøvet dem, eller kender nogen der har for den sags skyld. Men et eller andet sted virker det bare helt forkert, at stå og træne med sådan et par elektriske plastik blokke. Det hedder jo pumpin' IRON :wink:

Men det kan selvfølglig være de virker godt nok, og de sparer da helt sikkert en del plads i forhold til færdigsamlede håndvægte. Kunne dog aldrig selv finde på at bruge dem, det virker bare ikke rigtigt. Der forsvinder ligesom noget af charmen ved vægttræning.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Nåeh, nu er jeg med.. Troede det var sådan en form for elektrisk regulæring :laugh: - Men det er jo bare de der blokke man smider på.. Det er jo ikke anderledes end håndvægte man selv kan samle efter ønsket størrelse?.. Så kan jeg da ikke se fordelen ved de uhandy blokke der :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Nåeh, nu er jeg med.. Troede det var sådan en form for elektrisk regulæring  :laugh: - Men det er jo bare de der blokke man smider på.. Det er jo ikke anderledes end håndvægte man selv kan samle efter ønsket størrelse?.. Så kan jeg da ikke se fordelen ved de uhandy blokke der  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

De er bestemt ikke uhandy. Du sætter blot pinsne efter hvor meget vægt du ønsker og løfter håndvægten op af magasinet, den resterende vægt bliver i magasinet. Det er yderst simpelt og vægtjusteringer tager en brøkdel af den tid det tager med en almindlig justerbar håndvægt. Men systemets største fordel i et homegym er at de ikke tager meget plads. :smile:

Se mere her

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Ja se, det er faktisk skide smart :smile:

Men der er vel en ulempe ved den.. Intervallet den springer i kg, på vel være stigende, samtidig med at blokkene bliver større og større? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Ude på arbejdet har vi et lille motionscenter, hvor der er et sæt powerblock-håndvægte, og de er egentlig ganske smarte (men desværre går det sæt kun til 45pound =20,25kg, som selv jeg kan skulderpresse), så jeg kan godt følge Squatfather holdning om, at de er ideelle til et lille homegym.

Intervallet de springer er i øvrigt ikke stigende, da vægten ligger i pladerne for enden.

Link to comment
Share on other sites

Burde man ikke kunne lave nogle vægte i et magnetfelt, eller med elektrospoler på? PÅ den måde kunne man bare skrue op eller ned for magnetismen woopti 10kg *skrue skrue* woopti 100kg.  :blink:  :smile:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ser en mulighed for at tjene STOOORE penge :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Burde man ikke kunne lave nogle vægte i et magnetfelt, eller med elektrospoler på? PÅ den måde kunne man bare skrue op eller ned for magnetismen woopti 10kg *skrue skrue* woopti 100kg.  :blink:  :smile:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det kan man sagtens. De kaldes maskiner og findes overalt i fitness-centrene.

:wink::smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share