ridebukse lår


christine
 Share

Recommended Posts

hej

Jeg vil gerne høre om der en nogen der har et godt trænings tips til at træne de små "puder" der sidder lige der hvor det abselut ikke ser godt ud. Jeg dyrker spinning 3 gange om ugen styrketræning 2 gange om ugen og svømning 3 gange on ugen. Jeg har en fast krop men det er som om at pæreformen har besat min krop og jeg ville høre om der var nogen der havde et godt råd. :o) til at få dem reduceret.

Christine

Link to comment
Share on other sites

:lily:

Hej Christine

Det eneste som vil fjerne dine ridebukse lår er diæt eller fedtsugning.

Det er fedt som giver dig "ridebukse"looket. Det er dog så uheldigt at nogle kvinder fra naturens hånd enten har flere fedtceller eller bare en større fedtaflejring på lårene.

Det der kan anbefales er at du går på en moderat diæt og øger din fedtforbrænding til min 5 gange om ugen á 50-60 min af gange, og taber du dig efter planen, men bliver dine ridebukser siddende er din eneste løsning en fedtsugning, da du højst sandsynligt så har flere fedtceller end normale personer. Dog skal du give diæten min 3-4 månede og få målt din fedtprocent, så du er sikker på, at du har noget fedt at tabe og det ikke er fordi du bare har en større fedtcelle mængde. Nogle piger skal helt ned på en 13-15% fedt før deres ridebuksefacon forsvinder - men det kan også sagtens lade sig gøre.

Jeg kendte engang en tynd, tynd pige (hun vejede <50 kg på 172cm) som havde dit problem. Hun havde trænet i mange år men uden resultat og fik til sidst foretaget en fedtsugning, hvilket var hendes eneste mulighed og hendes store lykke - men hun havde virkeligt også kæmpet for at perfektionere hendes krop.

En anden ting du skal tænke på er, at du dyrker både spinning og svømning, hvilket ikke reducere din muskelstørrelse - tværtimod. Og så længe du ikke taber dig fedtmæssigt og dine muskler på samme tid vokser, så vil din facon også blot blive mere markant.

Link to comment
Share on other sites

Hej Christine.

Jeg er både enig og uenig med Angel.

Enig-delen:

Det er ikke muligt at punktslanke sig (i dit tilfælde forbrænde fedt kun på lårene) ved at udføre dedikerede lårøvelser. Hvis du derfor har en lav fedtprocent, og ridebukselårene stadig er der, så er du måske nødt til at ty til fedtsugning. :(

Uenig-delen:

Spinning og svømning kan godt reducere din muskelstørrelse. Det afhænger helt af dit træningsprogram og dine kostvaner. Hvis du styrketræner og springer direkte over i en hård omgang spinning, så kan det tære på din muskelmasse.

Desuden tror jeg det er svært at forudsige, hvordan muskelvækst vil påvirke din facon.

Som Angel foreslår, synes jeg også du skal få målt din fedtprocent. Hvis det er forsvarligt at smide mere fedt, så forsøg. I forsøget på at smide fedt, vil jeg foreslå at opprioritere styrketræningsdelen for at øge din muskelmasse. Læs f.eks. tråden "Kvinders styrketræning".

Held og lykke med det. :)

Morten

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten

En lille kommentar til uenig-delen

Hvis man som alm. motionist og vel-og-mærke kvinde skal reducere sin muskelvolumen ud over det kroppen bære ved normal træning, så skal man være på en nær-død-oplevelse lavkaloriediæt. En ting er hvis man går fra bodybuilder til fitness som den tidligere Miss Olympia gjorde, men hvis man ikke har noget særligt ud over sin normalt konditioneret muskelvolumen er det langt fra anbefalingsværdigt plus det er en utrolig usund tilstand for kroppen at være i over længere perioder. :rolleyes2:

Link to comment
Share on other sites

Hej Angel.

Jeg er ked af det, men jeg har læst dit indlæg 10 gange uden at forstå det...

Nå, men min pointe var egentlig bare, at man ikke kan udtale sig kategorisk om, hvorvidt spinning og svømning vil reducere, øge eller bevare en aktuel muskelmasse. Det kommer an på den enkelte persons genetik, træningsprogram, kostvaner og momentane tilstand. Grunden til min "uenig-del" var, at jeg syntes du sagde, at spinning og svømning vil øge Christines muskelmasse. Det mener jeg dog ikke du kan påstå, før du ved mere om Christine.

Hvis ovenstående ikke var din påstand, så trækker jeg gladeligt min uenig-del tilbage. :)

Mvh.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Hej christine

Hvis du begår den samme fejl som mig engang og styrketræner muskelgrupperne under de fedtdepoter du gerne vil af med, så hold straks op med dette. Af en eller anden grund får kvinder gerne anvist en inderlårs-øvelse, som er fin nok til en lille opstramning, men hvis man fortsætter, så er det på et tidspunkt slut med at samle benene for fedt+muskler (næsten...) og det bidrager til at give lårene et bredt udseende. Ved at træne for- og bagsiden af låret kan man få fedtpuderne på inder/ydersiden til at syne af lidt mindre.

VH Louizze  :wave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share