Årets danske sportsudøver


ShotPut2008
 Share

Hvem er årets danske sportsudøver?  

121 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg kan ligeså godt skrive hvorfor jeg har valgt de sportsfolk som jeg har...

Det er ganske simpelt: Jeg ville ikke have nogle racerkører med, fordi jeg er af den holdning at det er "nemt nok" (Bemærk venligst citationstegnene!!!) at komme først i (det meste) motorsport. Hvis man har den hurtigste bil, så er vilkårene alt andet lige ikke de samme. Derfor mener jeg ikke at det er fair at regne dem med.

Make no mistake. Tom K har fået det sæde fordi han har kørt godt i mange år og har derfor 100% fortjent sædet, men for mig er det en principsag. Det er typisk dansk at vælge en racerkører. Vi foretrækker (naturligvis ikke herinde) som folk at sidde i sofaen, tænde for fjernsynet og sige: Underhold mig så!!! Det er nok nemmere for folk at forholde sig til det, hvis der står bunden af skærmen at nu kører Tom over 300 km/t. Alle ved sgu at det er hurtigt!

Men jeg tror ikke folk kan forholde sig til f.eks. Joachim B. Olsen på samme måde. (Dette er blot et eksempel, jeg er ikke ude på at fiske stemmer til ham...)

Mange danskere ved ikke hvor langt de kan kaste 7,25 liter mælk (:laugh:) og derfor er det svært at forstå hvor sindssygt det han laver er.

Det samme med håndboldpigerne: Jah, de vinder igen, men hvor gode var de koreanere egentligt?

Link to comment
Share on other sites

Det drejer sig jo IKKE kun om at ha den hurtigste bil. Den bil skal også fremstilles, og den skal kunne holde i mål. + det er køreren der skal sætte den op! og at sidde i en bil 4 timer i træk til et le man og skal opretholde koncentrationsevnen med over 300 km i timen det kræver altså også sin mand. Og der er nok ikke mange der kan sætte sig ind i det uden at prøve det. Jeg har dog selv kun kørt gokart, og 4x20 omgange i et løb det er altså ret hårdt, så kan kun tænke mig til hvordan det måtte være at deltage i Le man og så vinde det så mange gange som Tom har gjort.

Ta feks en Mand som Michael Schumacher, hvor henne lå ferrari i tabellen da han startede hos dem i 96? de lå i bunden af tabellen og hvor ligger teamet nu? de har siddet på ALT lige siden 2000. Og det er jo også fordi Schumacher har en evne til at forstå sin bil sætte den op. og simpelthen bygge sit team op omkring sig (og nej er IKKE schumacherfan er pisse træt af ham) men han kan altså noget ingen andre kan derfor synes jeg også når en mand som Tom kristensen (som den eneste i verden) har vundet 6 gange og 5 gange i træk, skal nomineres :smile:

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share