Årets danske sportsudøver


ShotPut2008
 Share

Hvem er årets danske sportsudøver?  

121 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg var lige inde og kigge på Zulu's nominerede til årets danske sportspræstation.

Jeg er så træt af at racerkørere er nominerede i SPORTS-kategorien!

Sport gælder om at alle har de samme forudsætninger! Og den dag man propper Michael Schumacher ned i en Minardi og han stadig vinder alt, så kan jeg gå med til at motorsport skal være med!

Mine nominerede:

Kvindelandsholdet i håndbold: Ingen regnede med sejr og de gjorde det igen, og de kan i princippet stadig også nå at snuppe EM-guld!

Guldfireren: Til trods for vanskeligheder henover sæsonen lykkedes de med at vinde på flot vis!

Michael Maze og Finn Tugwell: Den eneste europæiske bordtennismedalje ved OL! Godt gået af de to "batmænd" (Jeg hader det udtryk!!!)

Joachim B. Olsen: VM-inde og OL-treer i en sæson, der gav alt hvad man kunne forvente: En sejr i World Athletics Final, der gør at Joachim overvintrer som nummer et på verdensranglisten!

Fodboldlandsholdet: Godt spil i en stor del af kampene. Desværre gik det som det så ofte gør til EM: Superspil i indledende kampe og så three strikes and out mod Tjekkiet! ØV!

Jens Eriksen og Rikke Olsen: Gav os den ene medalje vi minimum SKULLE have i badminton. Spillede godt langt hen ad vejen. Synd de ikke kunne gå hele vejen.

Signe Livbjerg: Fik bronze i Europajolle på trods af at de lagde et besætningsmedlem i vandet på en af sejladserne. Flot jysk præstation!

STEM!

Link to comment
Share on other sites

Well - nu rykker det jo ikke noget ved håndboldpigernes præstation at TV2 har fårt delvis håndboldkuller.

Det er jo svært - og så alligevel ikke - det er flot at vinde OL guld for 3. gang i hvilken som helst idræt - og jeg synes at det var en flot team indsats. Konkurencen undevurders ofte - men ja - den er ikke hvad den er i en række andre idrætsgrene.

Håndbolden taber til fuldfiren. Jeg synes det er helt fantastisk at det projekt er blevt holdt igang i så mange år - i hård international konkurence. Den mentale styrke på den båd - det at man har overvundet dårlig kemi og problemer i øvrigt - og til sidst fokuseret så flot - gør dem til de støret i dans sport lihe nu.

Hvad så med Joakim og de andre?

Bordtennissporten har jo mit hjerte - efter mine 20 år i sporten. Konkurencen er barsk - bl.a. er det jo en idræt der prioriteres højti Kina. Det var derforen fantastisk præstation - havde de lige haft den sidste tur der kunne havet bragt dem i finalen - så ville jeg havet overvejet at afveje dem med rodrengene - men alligevel ikke - men hvor var det da flot.

Joakim B. Olsen er en fantastis idrætsmand der ikke har toppe endnu. Han er en sikker nummer 3 hos mig. Altså

1. Letsvægtsfiren

2. Finn og Michael i bordtennis

3. Joakim B. Olsen

Link to comment
Share on other sites

Det eneste motorsport der holder er når alle kører i den samme type bil (kan ik lige huske hvad de kalder det)....

Tjaa...alle formelklasser pånær F1, Nascar, champcar....og speedway hvis det skulle have interresse.

Jeg er dog enig med atomnissen. Tom Kristensen skal vinde. Hvis han ikke vinder er det en direkte hån mod den danske sportskultur.

Ja det er rigtigt at han sad i den klart bedste bil, dog sammen med 4 andre fuldstændig idetiske audier. Hvis der ikke er nogen der så Le Mans i år, kan jeg så fortælle, at da Tom satte sig i bilen ca. kl. 2 om natten, var hans hold 1,5 omgang efter den anden audi, som på det tidspunkt blev kørt af Jhonny Herbert. På lidt under to timer hentede han ham og udbyggede det forspring, som var nok til at vinde Le Mans. Hvis Tom ikke havde kørt den bil, ville den ALDRIG have vundet.

Derud over skal man tage i betragtning at han nu har vundet seks gange, hvilket er rekord. Bare dette burde selvskrive ham til sejren som danmarks sportsudøver.

Desuden er han den eneste der har magtet at give hans team kammerat i DTM baghjul i år.

Link to comment
Share on other sites

Tom K

JBO

Tom skal HELT KLART vælges det han har opnået er der INGEN andre i verden der har gjort, og her snakker jeg ikke om hans 6 sejre, den deler han med jackie

men snakker om han har vundet de sidste 5 år i træk og 6 gange ialt inden for 7 år (mener jeg det er)

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Tom skal HELT KLART vælges det han har opnået er der INGEN andre i verden der har gjort, og her snakker jeg ikke om hans 6 sejre, den deler han med jackie

men snakker om han har vundet de sidste 5 år i træk og 6 gange ialt inden for 7 år (mener jeg det er)

<{POST_SNAPBACK}>

Var Tom K.´s første Le Man sejr ikke helt tilbage i 93 eller 94? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tom skal HELT KLART vælges det han har opnået er der INGEN andre i verden der har gjort, og her snakker jeg ikke om hans 6 sejre, den deler han med jackie

men snakker om han har vundet de sidste 5 år i træk og 6 gange ialt inden for 7 år (mener jeg det er)

<{POST_SNAPBACK}>

Var Tom K.´s første Le Man sejr ikke helt tilbage i 93 eller 94? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er det jeg ikke er helt sikker på! men nej tror ikke det var så lang tid tilbage, John nielsen vandt Le man i 90, men nu må jeg lige undersøge det

Link to comment
Share on other sites

Spar jeres attituder, jeg refererer til den gængse holdning i denne tråd, IKKE min egen personlige holdning.  :wink:

Personligt så synes jeg også der mangler nogle repræsentater fra motorsportens verden i denne poll.  :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Godt så! jamen så er vi vist enige :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share