Hvordan træne slanke muskler til pige?


wilde
 Share

Recommended Posts

Jeg har en veninde der siger at hun får store muskler af at træne vægt træning. Hun tager ca. 2-3- sæt af ca. 12-15 gentagelser.

Det jeg har læst af ny videnskab inden for styrketræning er:

For maksimal styrke uden at vokse: 1-5 gentagelser, maksimal vægt.

For at vokse samt blive stærkere: 10 + gentagelser.

max vægt.

Hvad skal hende pigen så træne hvis hun bare vil strammes op, men ikke blive større????

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en veninde der siger at hun får store muskler af at træne vægt træning. Hun tager ca. 2-3- sæt af ca. 12-15 gentagelser.

Det jeg har læst af ny videnskab inden for styrketræning er:

For maksimal styrke uden at vokse: 1-5 gentagelser, maksimal vægt.

For at vokse samt blive stærkere: 10 + gentagelser.

max vægt.

Hvad skal hende pigen så træne hvis hun bare vil strammes op, men ikke blive større????

<{POST_SNAPBACK}>

Kredsløbstræning ..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en veninde der siger at hun får store muskler af at træne vægt træning.
Passer det også, eller er det bare noget hun bilder sig ind?
Hun tager ca. 2-3- sæt af ca. 12-15 gentagelser.

Testoteron er det mandlige kønshormon som er meget bestemmende for hvor meget muskelmasse en person kan få. Kvinder har ca 1/10 af mænds T-niveau, så det må siges at være voldsomt imponerende hvis hun kan få meget hurtige resultater med en træning der hovedsageligt baserer sig på lette vægte.

Hvad skal hende pigen så træne hvis hun bare vil strammes op, men ikke blive større????

Groft set kan man to ting. Øge muskelmassen og sænke fedtmassen.

Hvis hun har en pæn portion muskelmasse vil hun ved at tabe fedt få et mere veltrænet udseende. Har hun ikke særlig meget muskelmasse vil hun bare blive tynd.

Hvad måler din veninde i højde og vægt?

Hvis hun kan nå sit mål ved at tabe sig, så vil den bedste løsning formentlig være at spise mindre OG motionere, som beskrevet i artiklen "vægttab" linket til herunder.

Relevante artikler:

Forskel på mænd og kvinders muskler?

Vægttab

Samspillet mellem motion og vægttab

Motion online slankekuren

Link to comment
Share on other sites

Grunden til man strammes op er jop netop pga muskelvækst...(Ved ik hvad hun mener det skulle være)

Tror hun har set for meget tv-shop:

>>With pilates you build looooooooong lean muscels, not thoose bulky muscel you build up in the gym<< :sneaky2:

Henvis til disse tp artikler, de ligger på mol: "Samspillet mellem motion og vægttab" og "Vægttab"

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Hver gang jeg ser det Pilates crap i TV-shop, så får jeg en umådelig lyst til at kontakte hende som står bag de lamme udtalelser. Lange slanke muskler my ass.....

<{POST_SNAPBACK}>

those elongated muscles

Ja, og mavemuskler der bliver længere når man træner dem - man bliver flere CM højere af at træne pilates.

my ass :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Hver gang jeg ser det Pilates crap i TV-shop, så får jeg en umådelig lyst til at kontakte hende som står bag de lamme udtalelser. Lange slanke muskler my ass.....

<{POST_SNAPBACK}>

Hver gang jeg ser det Pilates crap i TV-shop, så får jeg en umådelig lyst til at kontakte hende som står bag de lamme udtalelser. Lange slanke muskler my ass.....

<{POST_SNAPBACK}>

those elongated muscles

Ja, og mavemuskler der bliver længere når man træner dem - man bliver flere CM højere af at træne pilates.

my ass :sneaky2:

<{POST_SNAPBACK}>

Ditto :king:

I et af de nyere TJECK blade(sep 04) var der en artikel omkring AS, hvor de så havde stoppet og folk på gaden for at få deres kommentar:

Og dette er sgu nok en typisk kvinde indbildning, måske har hun set for meget pilates reklame :laugh: -----

Fra tjeck

Nina 18år

Fyre med muskler er ikke lækre. De er narcissistiske, når de går så meget op i sig selv. Jeg vil hellere have en mand der går i pænt tøj. Man kan godt se når, når fyre har dopet sig til store muskler. Det giver runde muskler, mens muskler, der kun er trænet, er lange

:clap::tease::eh::4slap:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share