Til Peter


panser
 Share

Recommended Posts

Jeg har faktisk selv brugt Pavel’s Ladder princip, dog bare til armbøjninger... Da jeg startede kunne jeg vil knap tage 10 armbøjninger... Nu tager jeg 10 i hans ladder princip... Det svarer til 55.... Okay, det tager også dobbelt så lang tid som bare at gøre det normalt, men okay.... Hvis jeg bare køerr til failure kan jeg klare lidt over 30 på nuværende tidspunkt... Det er ret effektivt det princip... Men det man bliver bedre til, er at tage flere gentagelser... Det er nok ikke det princip der giver størst vækst... Det ved jeg ikke noget om i hvert fald! :)

Panser => Sorry, ved godt jeg ikke er nogen Peter :biggrin:, men ville bare lige fortælle om mine gode erfaringer med det princip... :)

Link to comment
Share on other sites

Helt fint Cheat-freak, det kan jo være dine erfaringer kan inspirer andre. Er først selv lige begyndt af bruge Pavel´s ladder princip – tror også det er ganske effektivt. Håber det i hvert fald, jeg er totalt dårlig til chin-ups, og som John Allstadt siger i den anden artikel, hvad nytter det at kunne følte tungt i bænkpres, hvis man ingen funktionel styrk har.

Glæder mig at høre at nogle har gode erfaringer med princippet :)

Link to comment
Share on other sites

Forøvrigt så er John's ryg rimelig imponerende. Efter at have læst artiklen blev jeg så motiveret at jeg bare blev nød til at kaste pull-ups ind i min bænk-dag idag.

Men, men: Hvad han kalder funktionel styrke er vel så som så. I alle de styrke-funktioner man møder i hverdagen er det primært løft/ryg og direkte træk som bruges, ikke træk i bunden af ryggen. Hvornår har i sidst haft brug for at hive noget ned hvor jeres kropsvægt ikke er nok? Men ingen tvivl om at vi har potentialet (fra aberne hehe).

Svarer lidt til bagsiden af benene, de ser godt ud men funktionele? Nu ved jeg godt at ved f.eks. meget dybe squat ved mere end 90 grader bøjede ben bruges de, men alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share