Zercher og DB Clean and Press


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Inspireret af ham den onde russer Pavel Tsatsa-et-eller-andet og hans kettleballmani, legede jeg lidt med nogle håndvægte i dag, mens jeg ventede på min træningsmakker.

Det resulterede i noget som nok har været DB clean and press. Det mindede ihvertfald meget om stød, bare med en håndvægt, og så afsluttet med sidepress.

Og det er simpelhen en fed øvelse :inlove: som jeg godt kan lide, og den må være godt for noget. Den vil jeg  så gerne have med i mit WSB program.

Hvor burde jeg egentlig placere den? Jeg tænkte på at ligge den som assistanceøvelse til bænk på ME Bænk dag, idet man ihvertfald både bruger skulder og triceps til denne øvelse, foruden ben, ryg og andre dele af kroppen.

Jeg læste et eller andet sted om nogle SL'ere og deres træning/forsøg med kettleballs, som rent faktisk også gav nogle gode resultater. Derfor tænkte jeg netop på at bruge en lignende øvelse bare med håndvægte, da vores center ikke har nogen kettleballs. :(

Jeg har også luret lidt på Zercher squats og synes at den ser ret lækker ud(Ja, jeg er lidt underlig :biggrin2: ), og tænkt på at bruge dem som en hjælpeøvelse til Squat/dødløft ME dag, hvor jeg på nuværende tidspunkt bruger Paused squats.

Den er ihvertfald nævnt et par gange, når man læser WSB-artikler...

Kommentar folkens...!?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share