Guarana


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Jeg skal lave et biologiforsøg i skolen. Forsøget går ud på at påvise koffeins præstationsfremmende virkning. Vi har købt nogle guarana piller til dette formål, hvor hver pille har et indhold af guarana, der svarer til 100 mg. koffein.

Jeg har læst mig frem til, at guarana indeholder:

xantinderivater, op til 7% koffein og theobromin og teophyllin, garvestoffer og saponiner.

Da det kun er relevant for os at undersøge koffeins virkning i organismen er vi ikke interesserede i, at de andre stoffer end koffein, som guarana indeholder har en præstations fremmende virkning.

Er der nogen som kan af- eller bekræfte om de andre stoffer i guarana har en sådan virkning?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg har ikke selv erfaring med dette. Men jeg har hørt meget om at det ikke virker.

Det er ikke sandt. Guaranin indeholder naturligt 7% koffein. Og en typisk guarana pille indeholder hvad der svarer til 100 mg koffein ~ 1 kop kaffe.

Jeg har selv lavet forsøg med guarana, og det er uden tvivl præstationsfremmende.. men det er så igen logik, da det indeholder koffein..

Link to comment
Share on other sites

Må man spørge hvor du har fået fat i pillerne, hvis det må omtales her på forummet?

Jeg står i den situation at ligemeget hvor meget søvn jeg får, så kan jeg ikke holde mig vågen til mine forelæsninger på universitetet. Falder altid i søvn en til flere gange under en forelæsning. Det driver mig til vanvid, for jeg mister jo en del "guldkorn" på det.

Har set på det der Gerimax eller hvad det hedder, som er sådan noget opkvikkende væske, men må da være muligt at få det som koncentrat eller lignende?!

Sorry for lidt off-topic.

Link to comment
Share on other sites

Må man spørge hvor du har fået fat i pillerne, hvis det må omtales her på forummet?

Jeg står i den situation at ligemeget hvor meget søvn jeg får, så kan jeg ikke holde mig vågen til mine forelæsninger på universitetet. Falder altid i søvn en til flere gange under en forelæsning. Det driver mig til vanvid, for jeg mister jo en del "guldkorn" på det.

Har set på det der Gerimax eller hvad det hedder, som er sådan noget opkvikkende væske, men må da være muligt at få det som koncentrat eller lignende?!

Sorry for lidt off-topic.

<{POST_SNAPBACK}>

Har sendt en PM

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share