Natural Caffeine 100 mg


kimweltz
 Share

Recommended Posts

Hey,

Jeg har lige bestilt nogle Natural Caffeine 100 mg. Jeg læste lidt senere at man max må indtage 3 piller om dagen. Alså 300mg (Dk lov)

En kop kaffe ligger mellem 80 og 130 mg.

En person på 70 kg skal indtage over 500 mg for at blive taget for i en doping test.

Så vidt jeg ser der, kan man da sagtens tage mere end 3 piller om dagen så. Især fordi jeg ikke dyrker nogen form for sport hvor jeg skal være dopingfri.

Hvor mange mg koffein indtager I ca om dagen?

Link to comment
Share on other sites

Okay. På det glas jeg har fået pillerne i. Står der bare at hvis man tager de 3 piller om dagen, og drikker kaffe ved siden af. Overskrider man grænsen, til hvor det bliver målt som doping.

Nu ryder de også snart endelig ud i doping listen, jeg hørte der var 5 stoffer ud af de over 300 på listen som overhovedet havde en præstations virkning.

Men mit spørgsmål gik nu også mere ud på, at der på glasset står:

1 pille svarer til 100mg

En mellem kop kaffe svarer til 100mg.

En enerigidrik som red bull svarer til 150-200mg.

Derefter står der, MAX 3 piller om dagen, og MAX 1 af gangen,

Men jeg har da sommetider drukket en hel kande kaffe i løbet af en time, så hvorfor skulle jeg ikke kunne æde 3 piller inden jeg tager i byen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror såmænd sagtens du kan tage 300 mg koffein inden du ryger i byen. Selv indtager jeg også langt over de 100 mg på en god bytur.

MEN MEN MEN... Det er ikke en opfordring. Ikke at jeg positivt ved følgende, men jeg synes man kan få højere puls af meget koffein og alkohol er jo også med til at presse systemet, så måske er det ikke en god ide, hvis man har et svagt hjerte. Men hvor mange unge mennesker ved om de har det?

En skærpende omstændighed er hvis du er typen der står og plukker æbler hele natten.

Dog tror jeg at chancen for at du bliver kvalt i et insekt du sluger på en cykeltur er højere end ovennævte risico.

Dog har man hørt om ildebefindende (og vist også dødsfald) af store mængder ECA-stacks (effedrin+koffein) blandet med store mængder alkohol.

Link to comment
Share on other sites

Ja, og blodet optager kun 1% af koffeinen. Det vil sige 3mg.

Den gang koffein var på doping listen skulle man have 12mg i kroppen for at blive taget. Så 3 piller slår vist ingen mand af hesten, især ikke når man tænker på det kun svarer til 1½ red bull.

Jeg popper 3 piller næste gang jeg skal i byen.

Link to comment
Share on other sites

Dog skal du være opmærksom på naturlig koffein givetvis er guarana. Da guarana er en urt(eller et bær...), og ikke et kemisk fremstillet stof, kan der selvfølgelig være variationer i styrken. Jeg aner dog ikke hvor meget det kan svinge med.

Så er det man spørger sig selv om hvorfor man gerne må sælge naturprodukter, hvis mængde af indholdsstoffer man ikke helt kan styre, i modsætning til kemisk fremstillet koffein, som man kan rammer på mg´et... :blink::blink::blink:

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Fakta i forhold til dopinglisten vil jeg lade andre om, da jeg ikke er 100% sikker i min sag dér.

I praksis har jeg dog selv - formegentlig de samme - koffeinpiller som du referer til, deres indhold på 100mg koffein er i hvert fald det samme.

Min erfaring er at 2x100mg er passende i træningssammenhæng.

1: Før cardio om morgenen og på tom mave, for at det frigiver fedtstoffer bedre

2: Hvis jeg er en smule træt inden et vægttræningspas

I by sammenhæng er min erfaring dog en lidt anden:

1: 2x100mg er passende for mig at spise ved 12tiden. Så er jeg frisk i byen og kan sagtens sove når jeg kommer hjem

2: 6x100mg, altså dobbelt dosis af det dagligt anbefalede, gjorde mig virkeligt frisk - sjovt nok. Det var egentlig unødvendigt frisk til mit behov. Men hvis du som tidligere nævnt er Goa-gartner og plukker æbler det meste af natten, kan det da godt være at det er den slags "kick" du leder efter.

Det korte og det lange er i hvert fald, at jeg personligt syntes du skal finde ud af hvilket antal der gør det for dig, men tænk dig lige om inden du hovedløst vender bunden i vejret på glasset, ikk...? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er langt fra hver gang jeg træner at jeg bruger koffeinpiller :nono:

Det er primært inden morgencardio, fordi det giver mig et rigtigt fint kick. Så er jeg super frisk mens jeg PW og så er jeg stadig frisk i toget ind til skolen, så jeg lige kan repetere lidt læsning :innocent: Bare en lille bonus :laugh:

Til vægttræningen er det kun hvis jeg er træt, eller jeg syntes at jeg virkeligt skal give den ekstra gas. Men på et eller andet plan tror jeg mere at det i disse tilfælde er psykisk :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Det er langt fra hver gang jeg træner at jeg bruger koffeinpiller :nono:

Det er primært inden morgencardio, fordi det giver mig et rigtigt fint kick. Så er jeg super frisk mens jeg PW og så er jeg stadig frisk i toget ind til skolen, så jeg lige kan repetere lidt læsning  :innocent:  Bare en lille bonus  :laugh:

Til vægttræningen er det kun hvis jeg er træt, eller jeg syntes at jeg virkeligt skal give den ekstra gas. Men på et eller andet plan tror jeg mere at det i disse tilfælde er psykisk  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Også sådan jeg havde tænkt mi det. Prisen er jo også overkommelig. 69,- for 120 stk. hvor jeg fandt dem.

Dog er der jo det at de skulle nedsætte ens appetit ? Hvis man forestillede sig at man tog dem lidt før træning, og skal spise en hel del 3 timer efter, vil man så stadig have den sultnedsættende effekt der ? :dry:

Link to comment
Share on other sites

Det er langt fra hver gang jeg træner at jeg bruger koffeinpiller :nono:

Det er primært inden morgencardio, fordi det giver mig et rigtigt fint kick. Så er jeg super frisk mens jeg PW og så er jeg stadig frisk i toget ind til skolen, så jeg lige kan repetere lidt læsning  :innocent:  Bare en lille bonus  :laugh:

Til vægttræningen er det kun hvis jeg er træt, eller jeg syntes at jeg virkeligt skal give den ekstra gas. Men på et eller andet plan tror jeg mere at det i disse tilfælde er psykisk  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Også sådan jeg havde tænkt mi det. Prisen er jo også overkommelig. 69,- for 120 stk. hvor jeg fandt dem.

Dog er der jo det at de skulle nedsætte ens appetit ? Hvis man forestillede sig at man tog dem lidt før træning, og skal spise en hel del 3 timer efter, vil man så stadig have den sultnedsættende effekt der ? :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Siden hvornår har det været vigtigt at være sulten for at spise? :w00t:

hYGGE

Link to comment
Share on other sites

Det er langt fra hver gang jeg træner at jeg bruger koffeinpiller :nono:

Det er primært inden morgencardio, fordi det giver mig et rigtigt fint kick. Så er jeg super frisk mens jeg PW og så er jeg stadig frisk i toget ind til skolen, så jeg lige kan repetere lidt læsning  :innocent:  Bare en lille bonus  :laugh:

Til vægttræningen er det kun hvis jeg er træt, eller jeg syntes at jeg virkeligt skal give den ekstra gas. Men på et eller andet plan tror jeg mere at det i disse tilfælde er psykisk  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Også sådan jeg havde tænkt mi det. Prisen er jo også overkommelig. 69,- for 120 stk. hvor jeg fandt dem.

Dog er der jo det at de skulle nedsætte ens appetit ? Hvis man forestillede sig at man tog dem lidt før træning, og skal spise en hel del 3 timer efter, vil man så stadig have den sultnedsættende effekt der ? :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Siden hvornår har det været vigtigt at være sulten for at spise? :w00t:

hYGGE

<{POST_SNAPBACK}>

Siden de episoder hvor man har brækket sig efter et måltid :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Også sådan jeg havde tænkt mi det. Prisen er jo også overkommelig. 69,- for 120 stk. hvor jeg fandt dem.

Dog er der jo det at de skulle nedsætte ens appetit ? Hvis man forestillede sig at man tog dem lidt før træning, og skal spise en hel del 3 timer efter, vil man så stadig have den sultnedsættende effekt der ? :dry:

hey hvor køber du de piller??? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
okay, det var godt... Har disse piller nogle slemme bivirkninger? Såsom hjertebanken..

Det kommer jo an på hvordan du definerer "slemme". Koffein kan give hjertebanken, høj puls, uro, svedtendens, irritation og videre ud af den vej, men det kan tilstrækkelig mange kopper kaffe også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share