Lance kører Flandern Rundt 2005!


Scorpio
 Share

Recommended Posts

TDF bliver sgu ikke det sammen ude Lance A!!

Bliver lidt kedeligt at sidde og kigge på et løb, hvor man ved at der mangler en mand som ville kunne have lagt hele feltet ned igen hvis han stillet op.

Det er da meget fedt at han så måske stiller op i de andre løb du nævner, men for os tilskuere er det da ikke, jeg mener, man kan jo ikke sammenligne store etape løb som TDF, giroen og vuelta med en-dags løb. Spændingen mangler i de løb synes jeg.

Personligt mangler jeg hvertfald selv bjergene!!

Men selvfølgelig, for Lance er TDF jo nok ikke specielt udfordrende mere, efter 6 sejre i træk!!

Link to comment
Share on other sites

Det er da meget fedt at han så måske stiller op i de andre løb du nævner, men for os tilskuere er det da ikke, jeg mener, man kan jo ikke sammenligne store etape løb som TDF, giroen og vuelta med en-dags løb. Spændingen mangler i de løb synes jeg.

Personligt mangler jeg hvertfald selv bjergene!!

<{POST_SNAPBACK}>

En god årgang af Flandern Rundt, Paris-Roubaix eller Liege-Bastogne-Liege kan i mine øjne indeholde lige så meget spænding og dramatik som samtlige bjergeetaper i TdF tilsammen. De to vigtigste TV-dage på mit kalender år er de to søndage i april, hvor Flandern Rundt og Paris-Roubaix køres. :wink:

Jeg syntes det er spændende, at Armstrong tilsydenladende vil forsøge sig på de flamske bakker til foråret. Han har tidligere, før kraftsygdommen vist at han havde store evner i endagsløbene med sejre i VM, Fleche Wallone og San Sebastian. Men hvis han vil have en plads i historiebøgerne ved siden af de helt store, så som Mercx og Hinault, skal han bevise at han er i stand til at vinde store klassikere i samme år som han vinder Touren. Det er dette jeg tror Lance vil bevise. Næste år vil vi se ham komme i topform til nogle få udvalgte klassikere, hvorefter han vil holde løbspause for at genopbygge formen til TdF. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bare han ikke laver samme fejl som Riis gjorde.

<{POST_SNAPBACK}>

Man kan sige, at hvis Lance kører Flandern, så er det sgu for at vinde, og det er trods alt noget helt nyt for ham at skulle peake så højt, så tidligt - så der er altid en fare for at der sker noget uforudsigeligt.

Men jeg tror dog Armstrong kender sig selv bedre end Riis gjorde på daværende tidspunkt (1997). Riis havde kørt med de store drenge siden 1993, hvor han begyndte at finde sin form (enough said :wink: ), så det var "kun" fjerde sæson, hvor han i realiteten først året før (1996) at fået tingene til rigtigt at klappe. Det var derfor naturligt for Riis (mit gæt) at prøve om det ikke kunne gøres lidt bedre end sæsonen inden. Lance har kørt på absolut topplan med små justeringer siden 1999 og kender sine grænser bedre.

Jeg tror derfor ikke han begår samme dumme fejl, dvs. forsøger at peake formen over en for lang periode...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror derfor ikke han begår samme dumme fejl, dvs. forsøger at peake formen over en for lang periode...

Næ, det gør han næppe. Omvendt, så var der heller ingen der i 1996 havde regnet med at Indurain ville klokke i det, som han gjorde. I det seneste nummer af CyclingWorld er der en række artikler om Indurain, hvor man bl.a. kan læse at han allerede var mere eller mindre udbrændt, da han stillede til start i TdF efter et succesrigt forår med flere sejre.

Ziggymund :bike:

PS. nice lille Rammstein-linje, Scorpio :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Næ, det gør han næppe. Omvendt, så var der heller ingen der i 1996 havde regnet med at Indurain ville klokke i det, som han gjorde. I det seneste nummer af CyclingWorld er der en række artikler om Indurain, hvor man bl.a. kan læse at han allerede var mere eller mindre udbrændt, da han stillede til start i TdF efter et succesrigt forår med flere sejre.

Ziggymund :bike:

PS. nice lille Rammstein-linje, Scorpio  :beerchug:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, Ingen havde regnet med at se Indurain gå ned i 1996, så ja, der er et element af uforudsigelighed og heldigvis for det! :smile::smile:

Yup, stor Rammstein-fan her :smilerock::cooldance::banana:

:beerchug:

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share