Sheiko


ANTO
 Share

Recommended Posts

Dette er mit første indlæg på mol udenfor loggen, så jeg vil lige benytte lejligheden til at sige hej til folk :smile:

Jeg kører nu på mit andet Sheiko CMS program og har haft gode oplevelser med det, men vil høre om øvelsen "dødløft til knæ" ikke kunne skiftes ud med alm dødløft, og bare beholde de samme vægte som ved dødløft til knæ. Jeg har nemlig både snakket med en gut fra mit center som mente den var overflødig og derudover haft lidt problemer med formen ved løftet nå når det skal stoppes ved knæene. I forhold til alm. dødløft har jeg nemlig en tendens til at komme langt mere fremover med overkroppen, så det nærmest bliver en row-stilling.

Desuden vil jeg også lige høre om der ville ske noget hvis jeg under en 2-ugers deloadperiode mellem 2 sheiko-cyklusser kørte noget cardio.

Venlig hilsen Anders

Link to comment
Share on other sites

Dødløft til knæ har til formål at bygge styrke omkring det punkt hvor man standser den, idet man gerne skal holde den 1-2 sek. ved knæet, så den tjener bestemt sit formål.

Hvis du kommer for langt frem, så skal du rette din teknik, typisk kunne det være at koncentrere sig mere om at skyde røven bagud, imens man løfter.

Cardio er ok, når bare du ikke overdriver det og spiser for at blive stærk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share