Shoulder press


Stemp
 Share

Recommended Posts

Hey alle sammen!!!

Jeg har haft problemer den sidste tid med Military pres og div

Jeg svejer i ryggen HVER gang så næsten om min makker holder mig fast til bænken... Hvad skal jeg gøre? Kan jo ikke undvære skulder træning!! :raisebrow:

På forhånd tak

<{POST_SNAPBACK}>

Du bruger sikkert for tunge vægte, til at køre dem med god form, helt oprejst. Prøv at sætte vægten lidt ned og se om det ikke hjælper.

Military press er forøvrigt ståede pres med stang.

Link to comment
Share on other sites

Ja det ved jeg godt, men jeg kan tage 10 kilos og svinge for sygt let med dem, træner med 16 kilo der gør jeg det også :S (men minimalt) har trænet i 4 måneder nu her, trænede 1 år før sommerferien fik kyssesyge :blink:

Men military press står jeg med 40 kilo, som er udmærket..!

Link to comment
Share on other sites

-Prøv at spænde godt i maven og ballerne under udførelsen, dette er med til at modvirke svajet.

-Pres stangen op over hovedet. Dette lyder indlysende, men mange har en tendens til at have kroppen og hovedet for langt bag stangen.

-Hold dig på sikker afstand af failure. Jo tættere du kommer på failure, jo mere vil andre muskelgrupper forsøge at tage over. Stop når du ikke længere kan udføre løftet i ordentlig stil.

-Træn med lettere vægte i en periode og få kørt ovennævte punkter ind på rygraden.

Mvh. Clayman

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Er guruerne enige i, at stangen skal op "over hovedet" i military?

Jeg synes, jeg har hørt, at stangen skal være foran hovedet.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skulle nu ikke forstås som "den rigtige" måde at udføre militærpres på, men som en oplagt måde at undgå rygsvaj, så øvelsen ikke kommer til at minde om incline bænkpres uden bænk.

Hvis du ikke har samme problemer som Stemp, er der næppe nogen større grund til at ændre på din udførelse.

Men eventuelle guruer skal da være mere end velkomne til at give deres besyv med :smile:

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share