Bumser!


pelle r
 Share

Recommended Posts

Kort og godt!

Kunne godt tænke mig at vide lidt om hvordan man slipper af med sine bumser, så hvis nongen ligger inde med mirakel kuren ( :4thumbup: ) må de endelig skrive!!

På forhånd tak!!!

:moon:

<{POST_SNAPBACK}>

Tag en tur til lægen. Der findes medicin mod den slags.

<{POST_SNAPBACK}>

Jep, men din acne skal være rimlig slem før du bør tage sådan noget medicin, da det er ret skrap kost for din krop.

Link to comment
Share on other sites

Kort og godt!

Kunne godt tænke mig at vide lidt om hvordan man slipper af med sine bumser, så hvis nongen ligger inde med mirakel kuren ( :4thumbup: ) må de endelig skrive!!

På forhånd tak!!!

:moon:

<{POST_SNAPBACK}>

Tag en tur til lægen. Der findes medicin mod den slags.

<{POST_SNAPBACK}>

Jep, men din acne skal være rimlig slem før du bør tage sådan noget medicin, da det er ret skrap kost for din krop.

<{POST_SNAPBACK}>

Der findes receppligtige udvortes midler der er komplet ufarlige.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tror ikke det gør det store at vakse sig medmindre man er decideret fedtet i huden - hvilket jeg ikke er - men alligevel kan jeg ikke undgå at have en 2-3 kørende hele tiden :dry:

Pres dem ud, hvis de kan presses ud uden du kradser og river i huden.

Og er der en læge i familien så få nogle sjove piller. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Har tager 2 roacuttan kurer mod acne og mit var ikke slemt slemt lidt mere end andre teenager men havde dem kun i hovedet ikke noget med ryg arme osv. Det er et vidunderdrug mod bumser og det virker 2-3 år efter behandling da det er et stof der er aktiv i længere tid i kroppen. Men du skal have recept ved en spiciel hudlæge hvis du skal have det og sådan en kur på 6-9 mdr koster mellem 2-3k og bivirkninger er sindsyge men i sidste ende er det det værd.

Link to comment
Share on other sites

Tag til din læge og snak med ham om det, først giver han dig en pille kur eller noget salve du skal prøve.

Og når det så viser sig ikke at virke , skal du bare bede om en hendvisning til hudlægen. Der har de en pille kur der virker, det tager 1/2 år, og der tages blodprøver hver mdr. Kuren tører huden meget ud, men dette kan afhjælpes med fugtighedscrem, og forsvinder igen når kuren er forbi.

Det produkt jeg fik recept til hed Accutin og havde en kanon effektiv virkning på mig.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke lige er fordi man er i den periode i sit liv hvor bumser ligesom ikke er til at komme udenom, så hænger det vist sådan sammen at man selvfølgelig skal sørge for at vaske sig ( især når man træner) - men det der skulle være ligesåvigtigt, er at huden får tilført fugt bagefter - da vand faktisk tørrer huden ud, og når huden tørrer ud skulle der produceres fedt for at kompensere, hvilket giver god grobund for bumser.

Og så har jeg altså fået at vide at det ikke bare drejer sig om at smække en niveau creme i ansigtet ( da lige sådan en creme faktisk gør det værre, da den lægger sig som en hinde over huden) - men derimod skal man bruge en creme med lige præcis det der fugt-formål.

Hvilken creme og om ovenstående er rigtigt (fik det af vide af een i centeret der arbejder med hudpleje ) - aner jeg altså ikke, men det ved de vel i de forretninger der sælger sådan noget.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

hej!

Grunden til at man skal bruge kodt vand, Er at koldt vand lukker porerne i huden, så diverse skidt og snavs har sværere ved at sætte sig. :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

hmm problemet opstår vel når porerne lukker til....altså forstopper :blink:

Jeg bruger redapt.... mener det virker dels ved at åbne porerne

Link to comment
Share on other sites

Et rigtig godt rense og fugtighedsprodukt er hudplejeserien fra Vichy, som kan købes i Matas.

Mht. pillekure findes der flere andre og mindre kraftige end Roacuttan, bl.a. Errycin som også har en god effekt. Den er også receptpligtig; men den kan fås gennem alm. praktiserende læge.

Selvom kostvaner ikke er direkte påvist at have nogen indflydelse på acne/bumser, kan man godt skæve til kosten og se, om der er nogle sammenhænge..

Bl.a. kan et stort sukkerindtage godt påvirke hormonbalancen og dermed fremprovokere bumser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er æder selv Erycin piller og har gjort det i et stykke tid nu. Jeg har ingen bivirkninger oplevet. Dog får jeg stadig et par bumser i ny og næ, men slet ikke i den omfang som uden.

Kan klart anbefales, det var slet ikke noget problem at få en recept af min læge, først fik jeg dog til Tetracyklin, men da denne hæver følsomheden overfor solen skiftede jeg i sommers(og har også senere læst at Tetracyklin kan give gule tænder...),

men jeg oplever at Erycin er ret skånsomt og billigt(ca. 50,- per glas) i forholdt til f.eks. roacutan...

Edited by GüntherHerrlich
Link to comment
Share on other sites

De hormonelle forhold spiller meget ind, så hvis du ofte dyrker hård styrketræning, så kan det godt give udslag.

Jeg gør det at jeg efter træning tager et burning-hot bad, hvor jeg virkelig voldeligt skrubber min ryg/skuldre (der hvor jeg får skidtet) med en hamp-svamp(kan købes hos matas, 40 kr), som får alle de døde hudceller og fjerner al det snavs porene har optaget under træningen da de var åbne pga. sved. Efter badet hvor mine pore har åbnet sig helt op, smører jeg skintonic på (en slags rensebenzin for huden- også matas, 40 kr), kan godt svig lidt, specielt hvis du har rifter eller trykket svinene, men det er det værd. Efter det er tørret ind hopper jeg så i et koldt bad der lukker porene til igen.

Cremer der har en fugtgivende effekt er også gode. Derved behøver huden ikke afgiver fedtstoffer hvis den skulle være for tør, hvilket også medføre acne.

Andre ting der hjælper og som er ufarlige:

Regelmæssig brug af sauna

Regelmæssig sol

Australian Tea-tree-oil

Zink kosttilskud

Svovlsæbe

Saltvand (bade ved vandet :bigsmile: )

Koldt vand i fjæset på regelmæssig basis så dine pore generelt ikke er åbne for infektioner (acne)

De nævnte kure. Har forskellige navne, men fælles er at de bombarderer en kirtel i kroppen med A-vitaminer over længere tid, hvorefter den er så svækket at det ikke vil være et tilbagevendende problem.

Hvis folk vil rette mig i noget er jeg åben for kritik, vil gerne høre om jeg har uret i nogle af mine formodninger :smile:

Held og Lykke :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Eneste bivirkninger: Tøre øjne og hud.

Ved du om det kun var pga. det du fik tøre øjne?

Der var en årgang jeg ret ofte fik tøre øjne når jeg kom ind på min arbejdsplads (tøjbutik). Ved ikke om der kan være noget de sprøjter tøjet med som jeg ikke kan/kunn tåle.

Men det sjove er at det ikke er galt lige pt. Men det er utroligt belastende når det står på.

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Arbejdsplads etc. var uændret. Så jeg går ud fra det var det der gjorde det.

Anyway: roaccutan virker!

Det påvirker den egentlige årsag til hormon medieret akne. Tetracyklin etc. mindsker ikke hudfedt produktionen som roaccutan gør. Det er det der gør produktet så forbandet effektivt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share