Uheld på spinningscykler


jrjdk
 Share

Recommended Posts

Tillader mig lige at vække denne gamle tråd.

Jeg har en dialog med centret, hvor jeg kører som instruktør; netop om at udskifte pedaler

i tide så vi ikke oplever disse grimme uheld. Centerledelsen ser ikke ud til at bekymre sig synderligt... :-(

Nogle nævner her i tråden udskiftning så ofte som hver 3. måned. Er det virkelig nødvendigt?

Jeg har selv læst hvert andet år et eller andet sted.

Nogen der har en mening/erfaringer ??

Jeg vil gerne have lidt seriøs ammunition når jeg igen skal bede om rutineudskiftning af pedaler.

ciao

Det er en meget svær diskussion da det kommer an på hvor meget de bliver brugt dagligt, ugeligt etc.

Derudover kan man forlænge levetiden betydeligt ved at vedligeholde dem godt. Dvs. smøre dem med fedt/olie efterspænde og justere

dem ofte. Jeg vil sige at helt uden vedligeholdelse vil de billigste pedaler på markedet være parat til udskiftning 3-9 måneder mens de bedre vedligeholdte kan holde i 12-24 måneder.

Jeg har en fingerregel der siger hvis du kan høre de knager/knirker i selve akslen så er de parat til udskiftning.

Har selv et flot ar på benet efter 14 sting da en pedal knækkede og skar min læg op i hele dens længde.

Link to comment
Share on other sites

du er forsikret gennem din egen frivillige ulykkes, fritids, sportsforsikring - kært barn mange navne.

hvis du ikke har tegnet en sådan og kommer til skade, så vil centeret ikke have en decideret forsikring. det er altid dig eget ansvar at forsikre dig selv. sådan er det også alle andre steder i samfundet, hvis du har bil, båd, hus osv.

hvis du ikke er forsikret og kommer til skade, så kan du rejse erstatningskrav overfor centeret hvis du vel og mærke har lidt et væsentligt tab - dvs. tabt erhvervsevne o. lign.

så derfor - hjem og tjek din ulykkesforsikring.

Dengang jeg spinnede, var jeg også ude for, at pedalarmen knækkede. Der skete ingenting men instruktøren var ret rystet over, at det kunne ske.

hvis man kommer til skade vil man kunne få erstatning fra centre, hvis man kan dokumentere man har lidt et tab og forudsat at noget kan bebrejdes centret. Det vil sige manglende vedligeholdelse af materiellet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share