Får ikke nok mad!


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hey!

Jeg står i den situation at jeg har trænet i 4 måneder nu. I starten steg jeg hurtigt i masse, fra 72-75/76kg, hvor jeg ligger nu. Har bare svært ved at komme over den vægt, og skal jeg selv sige det, så tror jeg ikke at jeg er i energioverskud hver dag, hvilket jo er meningen når jeg bulker.

Vil meget gerne snart have lidt muskelmasse, da jeg synes det går meget sløvt med udseendet. Træner HST 3 gange om ugen. Ved godt man ikke bliver he-man udseendesmæssigt på 4 måneder, men synes godt nok ikke man kan se det på fx. mit bryst.

Jeg føler egentlig også at jeg bliver tykkere og tykkere, selvom jeg ligger stille i vægt. Ved ikke om det er noget psykologisk noget, der gør det.

Ved nemlig at jeg har taget på (fedt) i hoved og mave siden jeg startede med at træne.

Jeg tror kun jeg indtager noget a la ~1800-2000kcal om dagen, og som regel føler jeg heller ikke at jeg kan spise mere.

Har I ikke nogen foreslag til hvad jeg kan gøre for at få noget mere ned? Har overvejet solsikkeolie, men lyder lidt nasty :)

På forhånd tak.

/Update:

Argh, fuck. Troede jeg var under Kost og Vægttab. Er der en venlig sjæl, der gider at smide topic over i det subforum? Tak :)

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker skam også okay mælk. Problemet er bare at jeg går i skole fra tidlig morgen til sen aften, og ved siden af mine bøger er der sq ikke meget mere plads til en drikkeflaske og lidt mad.

Ligenu spiser jeg 2 stks burgerboller med salat. Har også fået pastasalat, normalt salat og lignende, men det kørte jeg træt i.

Har I noget godt frokost jeg kan medbringe? Jeg har bare ikke mulighed for at have 3 måltider med i skole. Og kan heller ikke få mælk med der, jo.

Synes det er rimeligt svært at finde ud af når man går så meget i skole.

Ikke mindst fordi jeg mandag og tirsdag står 4 timer i lab. Der må ikke drikkes eller indtages mad. Kunne self gå uden for, men så kommer man også hurtigt bagud.

Link to comment
Share on other sites

Boller med salat!! What the fuck!! Få noget kød i skrutten og gerne i store mængder!! Massere af protein!!!  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe ja, men aner ikke hvad fanden jeg kan tage med på uni. Er også rimelig kræsen, men bare kom med masser af forslag til mad, der kan medbringes på uni.

Link to comment
Share on other sites

Krommos: Ja, jeg har bulket lige siden jeg startede. Jeg vil også gerne være markeret, men ligenu har jeg jo ingen muskelmasse, som kan blive fremhævet, men regner med at cutte til marts/april og så bulke igen til ~august.

Jeg er bare ikke særlig god til at bulke, både fordi jeg har svært ved at spise nok (og muligvis korrekt) og samtidig også fordi jeg ved jeg tager på i hovedet af det :mad:

Link to comment
Share on other sites

Krommos: Ja, jeg har bulket lige siden jeg startede. Jeg vil også gerne være markeret, men ligenu har jeg jo ingen muskelmasse, som kan blive fremhævet, men regner med at cutte til marts/april og så bulke igen til ~august.

Jeg er bare ikke særlig god til at bulke, både fordi jeg har svært ved at spise nok (og muligvis korrekt) og samtidig også fordi jeg ved jeg tager på i hovedet af det  :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe.. FEDE!!! Oki.. men tjek ptpoul.

Og btw, der er "krommes"

Link to comment
Share on other sites

Du spiser jo ingenting knægt?

Jeg vejer selv 80 kg det har taget mig 2års træning at komme fra 70kg til 80kg og jeg æder 7 gange om dagen, går selv på aalborg universitet som ingeniør, så jo det kan godt tilrettelægges! men hvis du vil mere op i vægt nu kan jeg anbefale at starte en kreatin kur!! Det gav et super skub ved mig! bare husk VAND ;)

Håber det kunne bruges, hvis du vil vide mere specifik hvad jeg spiser, så du kan få ideer så email mig på [email protected].

phrax^AIM_FACE--<^>

Link to comment
Share on other sites

Min træningsmakker går også på Uni og lever på SU, han har ikke noget problem med at få 4000 kcal ned om dagen.....han gør det med letvægter pålæg fra Netto,Tun, Mælk, Solsikkefrø, laver sine egne weight gainers..... koster ham ca 1500 om måneden.... så det kan sagtens lade sig gøre og det med du ikke har plads i tasken er noget pis..... så tag dog en pose med eller lignende hvor du kan have din mad med.....

Link to comment
Share on other sites

Eller gør som Fistandantilus og drik 2000 kcal om morgenen. Så kunne man i teorien (og dæleme også i praksis) holde til sent på eftermiddagen. Et forslag kunne være:

BLEND:

1L sødmælk

200g havregryn

80g proteinpulver

1 banan

3 spsk sukker

1 spsk kakao

Et voila, ca 2000 kcal lige i sækken. Brug dog ca 15 min på at drikke den :wink:

Noget forskning tyder på, at man optager protein lige så godt, hvis man spiser få kontra mange gange. Kroppens følsomhed over for proteinet øget, når der går længere tid mellem måltiderne. Så jeg ville ikke være bekymret over at gå længere uden at spise. Kroppen er desuden lavet til det.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Ligenu spiser jeg ~130gr havregryn og 0,4l mælk eller 0,4l yoghurt til morgenmad.

Hivs jeg tilsætter rosiner til havregryn og yoghurt burde jeg også gerne være oppe på noget der ligner ~600-700kcal for en omgang morgenmad.

Problemet er bare at hvis jeg æder grovboller, så synes jeg ofte de er for "tørre" i det, og ost bryder jeg mig ikke så meget om, så ved sq ikke hvad jeg skal smide i dem udover en omgang salat og evt kalkun/kylling/oksekød-pålæg eller lignende.

De sidste to aftner har jeg indtaget en shake med 150gr vanilieis, 0,2ltr mælk, 0,3ltr yoghurt, 40gr proteinpulver og 60gr havregryn.

Link to comment
Share on other sites

Ligenu spiser jeg ~130gr havregryn og 0,4l mælk eller 0,4l yoghurt til morgenmad.

Hivs jeg tilsætter rosiner til havregryn og yoghurt burde jeg også gerne være oppe på noget der ligner ~600-700kcal for en omgang morgenmad.

Problemet er bare at hvis jeg æder grovboller, så synes jeg ofte de er for "tørre" i det, og ost bryder jeg mig ikke så meget om, så ved sq ikke hvad jeg skal smide i dem udover en omgang salat og evt kalkun/kylling/oksekød-pålæg eller lignende.

De sidste to aftner har jeg indtaget en shake med 150gr vanilieis, 0,2ltr mælk, 0,3ltr yoghurt, 40gr proteinpulver og 60gr havregryn.

<{POST_SNAPBACK}>

For at få nok kalorier når jeg bulker, plejer jeg at smide nødder/solsikkekerner el. ling udover havregrynene. Det smager rigtig godt og er fuld af sundt fedt og kalorier!

Link to comment
Share on other sites

Ligenu spiser jeg ~130gr havregryn og 0,4l mælk eller 0,4l yoghurt til morgenmad.

Hivs jeg tilsætter rosiner til havregryn og yoghurt burde jeg også gerne være oppe på noget der ligner ~600-700kcal for en omgang morgenmad.

Problemet er bare at hvis jeg æder grovboller, så synes jeg ofte de er for "tørre" i det, og ost bryder jeg mig ikke så meget om, så ved sq ikke hvad jeg skal smide i dem udover en omgang salat og evt kalkun/kylling/oksekød-pålæg eller lignende.

De sidste to aftner har jeg indtaget en shake med 150gr vanilieis, 0,2ltr mælk, 0,3ltr yoghurt, 40gr proteinpulver og 60gr havregryn.

<{POST_SNAPBACK}>

For at få nok kalorier når jeg bulker, plejer jeg at smide nødder/solsikkekerner el. ling udover havregrynene. Det smager rigtig godt og er fuld af sundt fedt og kalorier!

<{POST_SNAPBACK}>

`

Glem ej lidt reven mørk chokolade og det er tilmed sundt, grundet flavoniderne, hvis jeg husker rigtigt. I hvertfald det samme gode stof der findes i rødvin.

"arghhhh, chocolate..."

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share