mere HST


Deconstructor
 Share

Recommended Posts

ah ok :) men skal jeg så de der 15 RM x 3 gange ?

btw, jeg har jo 3 sæt på.

citat fra hst guiden på MOL -

2. Antallet af øvelser skal begrænses og der skal ikke laves mere end 1-2 sæt af hver øvelse.

?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror det bliver for meget med 3 sæt á 15 gentageler.

Synes du skal holde dig til det de anbefalede 1-2 sæt når du kører med 15 gentagelser. Når du så kommer ned på 10 og 5, kan du altid forsøge dig med flere sæt.

Link to comment
Share on other sites

Okay, det er bare underligt det så ikke står der i den der guide :S

<{POST_SNAPBACK}>

Det er fordi det er meget individuelt, hvordan folk ønsker at træne og ikke mindst hvad der virker for dem.

Prøv at søge rundt her på siden. Her er altså en masse information at hente. Du kan også kigge på Bryan Haycocks (manden bag HST) hjemmeside. Der er mange ivrige HST-fans der fortæller om, hvilke ændringer i programmet de har gode/dårlige erfaringer med.

Men vigtigst af alt er, at du finder ud af hvad der virker bedst for dig :)

Edited by Kander
Link to comment
Share on other sites

et spørgsmål mere

- Det hele hjælper ikke ret meget, hvis ikke du spiser ordentligt.

aha ? hvordan spiser jeg så ordentligt ? lyder måske dumt at spørger om

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg går ud fra du gerne vil tage på (gaine masse)

Det gælder om at få nok kcal indenbords. Hvis du ikke gør har dine muskler ringe betingelser for at vokse.

Nok kcal = Du skal indtage flere kcal end du forbrænder. For at finde ud af hvor mange kcal du skal indtage, skal du først finde dit ligevægtsindtag, altså det kcal-indtag der sætter din kropsvægt i status quo (Du tager ikke på og taber dig heller ikke).

I denne tråd er der en formel til at finde dit tilnærmede ligevægtsindtag (lig mærke til det er ret upræcist).

Når du har regnet det ud skal du prøve at ligge dit kcal-indtag deromkring et par uger, samtidig med at du holder øge med vægten. Hvis du taber dig, justerer du dit kcal-indtag tilsvarende op og vice verca.

Når dit ligevægtsindtag er fundet skal du sætte dit kcal-indtag op (ca. 500-1000 kcal mere end ligevægtsindtaget, dette er dog også meget individuelt)

Derudover skal det selvfølgelig helst være sund mad du hælder i dig. Hjælp til dette kan findes ved at søge lidt rundt i forummet "Kost og Kosttilskud".

Held og lykke med det :smile:

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup:  tak

Jeg overvejer også at købe noget protein. Har brugt det men det var mere bare for at bruge det. Jeg overvejer det her http://sublimsport.com/shop/default.asp?SetLng=1

Jeg taber vel også fedt når jeg træner og spiser på den der måde ik ?  :cooldance: 

Sorru hvis jeg spørger for meget  :raisebrow:  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er helt i orden du spørger. Dog findes der helt sikkert gode svar på dine overvejelser omkring protein i kost-foraet. Læs evt. også protein-FAQ'en i selv samme forum.

Synes du skal prøve at læse der, det vil du få MEGET ud af :smile:

Forresten, jeg tror desværre ikke det er tilladt at linke til et bestemt produkt eller mærke (..jeg tænker her på dit link)

Edited by Kander
Link to comment
Share on other sites

vil jeg så gøre :)

Jeg fik btw ikke helt svar på, at når jeg skal finde mit max, er det så bare 1 gange 15, eller er det alle mine sæt, altså 2 gange 15 ?

<{POST_SNAPBACK}>

Når du skal finde dit max, skal du gå ned i centeret og se hvad du MAX kan tage i de pågældende øvelser. F.eks. squat: Her sætter du f.eks. 40 kg på. Hvis du kan tage 15 gentagelser med det, er dit 15RM = 40 kg. Hvis du kan tage 20 gentagelser med 40 kg, skal du prøve at sætte mere vægt på :smile:

Sådan gør du ved alle dine øvelser!

Det vigtigste er forresten at finde dine 5RM og 10RM.

Link to comment
Share on other sites

så har været nede idag og fundet mine max's, nu synes jeg bare det ser lidt underligt ud i skema'er, du må godt download det her

Tak hvis der er en der godt vil kigge det igennem efter evt. fejl :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det ser da helt fint ud.. Dog synes jeg du skal øge progressionen til 2,5%

Så vidt jeg husker har du ingen makker!? Hvis det er tilfældet får du også svært ved at køre excentrisk :)

Link to comment
Share on other sites

så har været nede idag og fundet mine max's, nu synes jeg bare det ser lidt underligt ud i skema'er, du må godt download det her

Tak hvis der er en der godt vil kigge det igennem efter evt. fejl :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det ser da helt fint ud.. Dog synes jeg du skal øge progressionen til 2,5%

Så vidt jeg husker har du ingen makker!? Hvis det er tilfældet får du også svært ved at køre excentrisk :)

<{POST_SNAPBACK}>

yesh jeg sætter den på 2,5 % :4thumbup: :4smartass:

Ja, jeg har desværre ikke lige nogen makker så det hopper jeg over :smile:

Btw. hvad er bedst når jeg træner Biceps curl med håndvægte (altsaa en i hver hånd), skal jeg så stå op eller sidde ned, eller er det et fedt ?

Ogsaa lige 2 sidste ting (så er der hvis heller ikke så meget mere) er det nok med kun en bryst øvelse ? jeg har jo kun skråpres ?

Også synes jeg ikke rigtigt at jeg kan mærke dødløft i benene :S :raisebrow: kan mest i rykken, det gør ikke ondt det er bare meget ondere i rykken ift. til mine ben

Edited by Deconstructor
Link to comment
Share on other sites

Btw. hvad er bedst når jeg træner Biceps curl med håndvægte (altsaa en i hver hånd), skal jeg så stå op eller sidde ned, eller er det et fedt ?
Synes du skal sætte dig ned, det hjælper dig til at køre den mere "strickt" uden nogle former for "snyd" :smile:
Ogsaa lige 2 sidste ting (så er der hvis heller ikke så meget mere) er det nok med kun en bryst øvelse ? jeg har jo kun skråpres ?

Hvis du ikke synes brystet får nok, kan du bare smide én til øvelse ind.

Også synes jeg ikke rigtigt at jeg kan mærke dødløft i benene :S  kan mest i rykken, det gør ikke ondt det er bare meget ondere i rykken ift. til mine ben

Dødløft skal først og fremmest kunne mærkes i ryggen, da den jo egentlig er en rygøvelse. Du skal nok kunne mærke det i benene når du får lidt mere vægt på.

Er du sikker på du kører den rigtigt? (.. sådan )

Det er vigtigt du får teknikken på plads fra start af så spørg hellere end instruktør i dit center om hjælp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share