Mit Program


Simon
 Share

Recommended Posts

Okay jeg skal gøre det så godt som muligt!

I alle mine øvelser køre jeg med 6-8 reps!

Mandag:Bryst Og Ryg

Bænkpress:                                  4 sæt

Incline bænkpress:                        2 sæt

Decline bænkpress:                        2 sæt

Hver 2. uge kører jeg også 3 sæt flyes.

Roning (stående)                           4 sæt

Roning (foroverbøjet)                     4 sæt

Dødløft                                        4 sæt

Tirsdag:Ben, underarme

Squats:                                       5 sæt

Hack Squats:                                4 sæt

Ben Curl:                                      4 sæt

"Hamstrings":                                 4 sæt

Calf Raises:                                   5 sæt

Underarms Curl:                              3 sæt

Omvendt underarmscurl:                   3 sæt

Onsdag: Hvile, undtagen mave

Torsdag: Biceps, Triceps

Stående Bicepcurl (dumbbel)             2 sæt

Siddende Concentration-curl             2 sæt

Incline Bicepcurl (dumbbel)                2 sæt

Stående Hammercurl (dumbbel)          2 sæt

Stående Triceps-extension(db)          3 sæt

Liggende Triceps-Extension(BarBell)    3 sæt

Dips eller Push-Downs                      3 sæt

         

Fredag: Nakke og skuldre

Front Shoulder-raise (db)                  3 sæt

Side Lateral-Raise (db)                      3 sæt

Smith Press (db)                              3 sæt

"Skuldertræk" (shrugs) (db)                3 sæt

Stående roning med BREDT greb          3 sæt

Lørdag: Hvile

Søndag:Hvile

Jeg kører mave på de 5 hverdage og varierer altid mine mave øvelser, så dem kører jeg ikke noget fast program på. Og indimellem når jeg har mine gode dage, kører jeg super-sets og drop-sets, igen det varierer jeg for chok-effektens skyld!

En gang om måneden(Typisk Lørdag), kører jeg 1-2 RM, for at lege stærkmand. Håber dette er information nok!

Link to comment
Share on other sites

Det ser OK ud. Men du har den sædvanelige ubalance i din workload fordeling. Hvorfor lave 4 biceps øvelser, når du kan ramme biceps effektivt med 2 ?? Du laver 4 biceps øvelser, men 3 ryg øvelser. Kan du se problemet her ?? Ryg er MANGE gange større end biceps. Du burde nærmere lave 2 bicepsøvelser og 4 ryg øvelser.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Okay, burde jeg så måske vælge de 2 hårdeste biceps øvelser og så køre 4 sæt med dem dem. og så komme en ekstra rygøvelse på om mandagen? Jeg har også et andet problem som jeg har beskrevet i et af de andre forum her på mol. Kunne jeg måske få dig tilk at kigge på den? PLEASE! okay her er linken

Vækst-problem

Link to comment
Share on other sites

Hej Simon.

Jeg synes du har nogle overflødige øvelser.

Hack Squat er overflødig, når du har squat. Supplér eventuelt med Front Squat af og til.

Underarmscurls tror jeg er for meget arbejde i forhold til udbyttet.

Du har et væld af biceps- og tricepsøvelser. Min erfaring siger mig, at alle de små isolationsøvelser er overflødige.

Jeg har selv kørt et split, der ligner dit meget. I stedet kører jeg nu et program for pressestrukturen og et program for trækkestrukturen. Det er meget mere effektivt. Jeg var også bange for at træne triceps efter bryst, fordi "jeg ikke havde energi tilbage til rigtigt at smadre triceps". Det er bare et spørgsmål om tilvænning.

Hvorfor træner du mave isoleret? Læg den sammen med dine andre træningspas og hold så helt fri om onsdagen.

Hvis du rent faktisk indtager 6000 kcal./dag uden at tage på (hvilket jeg finder utroligt), så bør du reducere dit aktivitetsniveau, for det er sq nærmest umuligt at indtage mere. Reducér derfor dit øvelsesantal. Hold dig til tunge basisøvelser og drop isolationssjovet.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Enig med LOS. Tag gerne declined bench ud også. Ved flad bænk bruger du alligevel det nederste af brystet maksimalt.

Mandag ser det ud til at du har alt for meget arbejde til at der burde være kræfter til det. Bryst og ryg sammen finder jeg selv problematisk. Som LOS kører jeg selv træk og presse-dage.

Ligeledes med Torsdag hvor du kun kører arme, her burde der være energi nok til at køre f.eks. maven også.

Jeg ville nok sprede de hårde basisøvelser jævnt over ugen og så træne isolationsøvelser efter basisøvelser. Men måske har du delt det op som du har for f.eks. at have en "lettere" arm dag (ryg og bryst) og en mere isoleret hårdere arm-dag hvor der er fuld energi til at fyre den af?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share