SUPPORT THOMAS J!!!


MILO
 Share

Recommended Posts

Tak skal i have.

Jeg sluttede på squat 215 kg, bænkpres 160 kg og dødløft 250 kg, som gav en total på 625 kg og en tredjeplads i min vægtklasse.

Jeg løftede et godt stykke under mit bedste i squat. Jeg var alt for nervøs og glemte at spænde ordentlig op.

I bænkpres og dødløft var der stadigvæk lidt reserve.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas....

En tredieplads er sgudda flot - taget i betragtning at det er din første konkurrence med nerver på og alt det der!

Var i kun 3 deltagere i din vægtklasse??  he he he... sorry joke!! ;)

Nu ved du da hvordan det foregår "for real" og kan arbejde ud fra det til næste konkurrence...

GODT GÅET!

hej...

Link to comment
Share on other sites

Hehe MILO....jeg var faktisk i en gruppe med kun 3, så var sådan set sikker på tredjepladsen, hvis bare jeg fik godkendt 1 forsøg i hver disciplin. Men jeg var kun 47,5 kg fra nummer 2 i totalen, så med udgangspunkt i at jeg løftede uden squat dragt og bænkpres trøje, så synes jeg det var OK.

Men bortset fra det, så fik jeg godkendt 8 løft ud af 9, så det er jeg fuldt ud tilfreds med. Squat gik lidt dårligt, og jeg løftede 20 kg mindre end jeg løftede i juni, sidst jeg maxede. Men jeg var også så nervøs under squat, at jeg kunne mærke mine ben ryste.

Når jeg får en squat dragt og en bænktrøje, så er der flere kg at hente i squat og bænkpres. Og i dødløft var der stadigvæk kg at give af.

Du kan gå ind på DSF´s hjemmeside og se resultaterne:

http://www.styrke.dk/

Gå ind under seneste opdatering / Resultater fra Jydske Mesterskaber.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Per Kyneb....ham nakker jeg da næste år ;)

Nej spøg til side, Per er en suværen løfter. Jeg kan kun betragte det som en ære at stille op i samme klasse som ham.

Egentlig så ser jeg heller ikke styrkeløft som en konkurrence imod andre, men imod sig selv. Jeg vil hellere leve 100 % op til mine egne forventninger, slå PR´s osv, end jeg ville blive nummer 1, med en dårlig præstation.

Der er ikke forfærdeligt mange som dyrke styrkeløft på konkurrence plan. Der er mange som benytter styrkeløftstræning, til enten at blive stærkere til sin sport, eller bare til at blive større og stærkere. Jeg synes dog det er en vidunderlig sport, hvor det ikke er noget problem at få råd fra de bedste i sporten. Alle er utroligt hjælpsomme og flinke. Jeg kan kun anbefale folk som er interesseret i sporten, at dyrke det på konkurrence plan.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thomas J, den er sgu for morsom, "hellere en 100% indsats og en bar røv end en dårligere indsats og guld"! Så tror jeg på den og så den med julemanden ...

Den dag de hænger guldmedaljen om halsen på vil du ikke bytte! (100% indsatsen kan altid vente til næste stævne).

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du har misforstået mig lidt. Jeg vil da meget gerne have guldmedaljen. Jeg ville da meget gerne vinde et DM eller et VM. Det jeg prøvede på at sige, var at man ikke når nogen vejne hvis ens eneste drive er at slå andre. Der vil altid være folk som er stærkere end en selv. Selv en verdensmester er ikke uslåelig. Det vil være alt for frustrerende hvis man altid skal bekymre sig om hvad de andre kan løfte. Det er her jeg mener at fokus er placeret forkert, hvis det er tilfældet. Man bør fokusere på sine egne løft, på sin egen fremgang og så kommer guldmedaljen helt af sig selv hvis der er potentiale for det. Hvis der ikke er, så har man i det mindste gjort hvad man kunne.

Som den kendte russiske vægtløfter Vasili Alexeyev engang sagde, så bekymrede han sig tidligt i sin karriere om hvad andre kunne løfte. Det var en stor psykisk byrde for ham. Indtil han tog en ny tilgang til hans træning. Han begyndte at koncentrere sig om at slå sine egne rekorder, og snart blev hans egne rekorder til verdensrekorder. Resten er som man siger historie. Resultatet blev i nærheden af 80 verdensrekorder, 2 OL guldmedaljer, adskellige verdensmesterskaber og en ærefuld plads i historie bøgerne.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja det var overraskende let. Det burde egentlig også være det, eftersom min PR i dødløft er 270 kg. Men efter min dårlige squat oplevelse, så ville jeg ikke satse alt for meget, og spilde et forsøg. Jeg kan roligt slutte på mere næste gang i dødløft.

Tak for linket Niels :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Jeg har kigget lidt på de forskellige videoer fra JM, og jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber du vil besvare

Hvordan er slutstillingen i dødløft?

For Per og Sannah tog det ca. 7 sec. før dommeren sagde "down"

Men for dig tog det kun ca. 4 sec. Var du simpelthen bare hurtigere til at løfte?

Som DBM sagde, så ser det jo faktisk meget let ud!

Mvh Allan

Link to comment
Share on other sites

Det skyldes at løftet først er godkendt, når løfteren står helt oprejst, og med skulderne trukket tilbage. Mit problem ligger normalt også i toppen, men da 250 kg ligger et stykke under min PR, så gav de 250 kg ikke problemer i sidste del af løftet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share