Havregrød Vs. Havregryn


JEC
 Share

Recommended Posts

Da jeg har overvejet at skifte min morgenmad (havregryn m. All Bran) ud med havregrød, har jeg søgt lidt her på MOL, men uden egentligt at komme frem til ernæringsmæssige fordele (hvis der altså er nogle :raisebrow: ) ved havregrød frem for havregryn?? Den umiddelbare fordel for mig er at det mætter klart bedre, men andre fordele.... - så lytter jeg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du får en hel del flere kcal ved at rive en portion havregryn iforhold til en portion grød. Da du jo putter mælk på grynene  :wink:

Men ellers betyder det ikke noget om grynene er kogt eller whatever  :smile:

Så hvis du ikke er interesseret i ekstra prot/kcal, så burde du vælge grøden  :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Mn kan da også bare lave grøden med mælk? :unsure: Og så endda kyle en smørklat på :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Du får en hel del flere kcal ved at rive en portion havregryn iforhold til en portion grød. Da du jo putter mælk på grynene  :wink:

Men ellers betyder det ikke noget om grynene er kogt eller whatever  :smile:

Så hvis du ikke er interesseret i ekstra prot/kcal, så burde du vælge grøden  :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Mn kan da også bare lave grøden med mælk? :unsure: Og så endda kyle en smørklat på :xmas:

<{POST_SNAPBACK}>

Og bonusen er at den smager ligeså godt, hvis ikke bedre, lavet på mælk. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du får en hel del flere kcal ved at rive en portion havregryn iforhold til en portion grød. Da du jo putter mælk på grynene  :wink:

Men ellers betyder det ikke noget om grynene er kogt eller whatever  :smile:

Så hvis du ikke er interesseret i ekstra prot/kcal, så burde du vælge grøden  :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm - nu er jeg på ingen måder igang med at bulke eller lign., så desto meget større grund til at vælge grøden..... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Står I og laver det om morgenen? Jeg kunne godt nok ikke overskue at skulle varme grød så tidligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er jeg vant til at stå tidligt op, så de fem min. fra eller til gør nu ikke det store, specielt ikke hvis det er til fordel for et solidt morgenmåltid... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Havregryn, vand og lidt salt i en skål

2½ minut i mikroen mens man lige kan nå at vaske hår eller lignende...

Voila!!!

Smager rigtigt dejligt.

Dog vil jeg sige at jeg nok ville supplere med noget protein-pulver for at få nok prots... så mange prots er der heller ikke i havregryn.

Link to comment
Share on other sites

Dog vil jeg sige at jeg nok ville supplere med noget protein-pulver for at få nok prots... så mange prots er der heller ikke i havregryn.

Aminosyreprofilen er vist heller ikke komplet i havregryn - så det er nok meget fornuftigt at supplere måltidet.

Min morgenfavorit er stadigvæk, havregryn + skummetmælk + olie + jordbær proteinpulver - og så ryger det hele lige i blenderen, og så kan jeg få overstået min morgenmad på 2 sek ved at drikke den, og det mætter pænt godt.

Men det har selvfølgelig intet med havregrød at gøre :) har faktisk aldrig prøvet det varmt, og jeg tror heller ikke jeg gider springe ud i det.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg har overvejet at skifte min morgenmad (havregryn m. All Bran) ud med havregrød, har jeg søgt lidt her på MOL, men uden egentligt at komme frem til ernæringsmæssige fordele (hvis der altså er nogle :raisebrow: ) ved havregrød frem for havregryn?? Den umiddelbare fordel for mig er at det mætter klart bedre, men andre fordele.... - så lytter jeg  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

havregryn ----> koges = havregrød... Det er jo ik så underligt du ik kan se nogle fordele når det er det samme(afhængigt af hvad du har som væske)

Havregryn bliver hurtigt kedelige, jeg peppede det op med mælk og kakao pulver, så har kan man også godt undvære sukkeret...

Link to comment
Share on other sites

Een scoop protpulver (ca. 30 gram) - lidt over 1/2 liter mælk, ca. 50 gram havregryn, og så en halv spsk olie.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan endvidere anbefales at smide en banan i!! :4thumbup:

(Har dog kun prøvet det med vanilie-proteinpulver)

Link to comment
Share on other sites

Een scoop protpulver (ca. 30 gram) - lidt over 1/2 liter mælk, ca. 50 gram havregryn, og så en halv spsk olie.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan endvidere anbefales at smide en banan i!! :4thumbup:

(Har dog kun prøvet det med vanilie-proteinpulver)

<{POST_SNAPBACK}>

Og så med gainer pulver i stedet for, må give en ordetlig røvfuld kalorier hvis man som mig har brug for det skidt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share