spinners high


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke lige typen, der normalt gider belemre folk med at fortælle om min træning men oplevelsen idag har sat sine spor og jeg er endnu meget chokeret selvom jeg kom hjem for halvanden time side.

Jeg har været til spinning med to tyske (den ene tysk den anden new zealand) instruktører der helholdvis er indehaver af verdensrekorden i langtidsspinning og i jumps (den ene har lavet små jumps konstant i fire timer...slå den) fra NCA national cycling academy i Tyskland. (de er efterkommere fra Johnny G, ham der startede det hele) Nuvel timen begynder med levende lys og mørke. ALle lukker øjnene. Newage musik. Bløde rytmer. Efterhånden bliver vi varme og så begynder vi med jumps i fire minutter. Det var meget meget hårdt, for det er jeg ikke vant til. Hele tiden skifter de mellem hinanden de to, der var flow og intensitet og meditation det meste af timen. Nuvel det intense ligger i det sidste ti minutter. Vi skal køre op at bjerg stående med lukkede øjne. New zealænderen taler til os blidt og roligt og fortæller hvordan vi skal føle musikken, leve med den blive et med den. Han leder os i trance (ihvertfald mig) pludselig taler en barnestemme til os, den siger noget med at vi er på vej at vi har styrke osv, og så er det at det underlige sker. Tårerne triller ned af mine kinder. Jeg kan ikke kontrollere det. Følelsen er så stærk og uvant at jeg ryster bare ved tanken om det. Vi kører bare op af helt væk med lukkede øjne hele tiden. Kun musik og hans stemme indmellem der fortæller os hvad vi kører forbi. Pludselig er timen forbi og jeg sidder gudhjælpemig og stortuder på cyklen allerforest. Min makker ved siden af glor frustreret på mig. Jeg ved ikke hvor jeg skal vende mig hen. Det er virkelig pinligt, men jeg kan slet ikke komme ud af den trance de har sat mig i. Taler bagefter med dem og de inviterer mig således til et event de kører den 13 august i Tyskland. Tusind cykler ved kysten, ved havet i solnedgangens skær.. Jeg får at vide jeg må stille med et hold på 10 mand, så hvis nogen i den grad brænder for det her og virkelig mener at de kan leve sig ind i det, så skriv til mig og jeg skal sørge for I kommer med, så vidt muligt. Det vil være gratis og kun turen derned. Officielt er det udsolgt men jeg sad på forreste række og var nok den der mest lignede en trancerytter suk. Det var stort. Ubeskriveligt. Det her var spinning, så må jeg sige jeg kan pakke mine sko under armen, og alle andre også for den sags skyld for det her findes ikke tilsvarende. Det kan jeg simpelthen ikke tro. Har I haft en oplevelse noget lignene. Nærmest nærdødsoplevelse??????

Jeg kan ikke beskrive det her. Det skal opleves...... Halleluja jeg har set lyset her, og jeg er normalt meget skeptisk overfor sådan noget meditation. Men det her var en sanseoplevelse udover alle grænser..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tilføjer lige at jeg ikke har intentioner om at starte en logbog. Fint for jer der syntes om dette,men denne oplevelse var mystisk og forunderlig. One of a kind og jeg vil bare høre om andre har kørt ved nogen, der kører sådan----Det skal siges. at jeg er "vågnet" igen men alene tanken om den her oplevelse får hårene til at rejse sig i nakken

Link to comment
Share on other sites

Super oplevelse, betragt dig som meget heldig over at du har oplevet det :devil:

Hvis jeg ikke er i SydItalien på det tidspkt vil jeg meget gerne med. Helt sikkert.

Tråden hører nok hjemme i et andet forum end Online Logs, så er der en venlig MOD der vil hjælpe?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da for fedt..........Kan godt blive en smule misundelig på dig, for det lyder som en sjælden oplevelse.

Mht. Tyskland, så fortæl lige lidt mere.......

Niske

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen det burde enhver spinning fanatiker ha oplevet. Kan kun tale for mig selv. Desværre var de andre på holdet idag ikke indfanget af dette fænomen, de deler obviously ikke den samme begejstring. Eventet i Tyskland i august er en 8 timers oplevelser, hvor der simpelthen bliver placeret ca 1000 spinningcykler ved kysten, og hvor det simpelthen ikke handler om at "smadre" andre eller sig selv, men om at nå de højder, jeg nåede idag. Det begynder kl 10 formiddag og slutter kl 18, man får mad og drikke undervejs, og der vil blive en lille pause halvvejs. Det vil sige man altså i otte timer sidder og lever sig ind i denne formidable musik, hører fuglene synge og havets brusen og følger solens gang på himmelen mens man stille og roligt arbejder med sig selv og sin fokus på sin egen krop og tanker. Tankerne vil i otte timer blive manipuleret hen i retning af dyb trance (er planen ihvertfald) så man får den ultimative spinning oplevelse. BAGEFTER FLYTTER VI ALLE TIL TYSKLAND haha. Det er spinning begrebet og hele essensen og det som Johnny G i sin tid søgte at få frem i hans budskab. Det er livet. Så kan jeg godt se at mange mange mange instruktører ikke mere kan leve op til mine forventninger om en ultimativ spinning time og jeg ændrer efterfølgende mit navn til NCA-fanatiker.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Jeg er som tidligere nævnt selv instruktør men kommer aldrig noget nær anklerne på dem her. Ganske vist fik jeg deres musik med hjem, men den måde de kører på, er noget man er, ikke noget man blir... Jeg har den dybeste respekt for disse to fyre...... :bowdown: og kan faktisk godt blive lidt irriteret over at alle dem jeg selv respekterede for deres timer engang, absolut ikke kan levere noget tilsvarende.....

Er der nogen der kender disse tyske NCA folk?????? Eller har hørt om dem, jeg havde ikke før idag,men jeg blev overrasket...meget

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Han leder os i trance......... Jeg kan ikke kontrollere det. Følelsen er så stærk at jeg ryster bare ved tanken om det.

Den 13 august i Tyskland. Tusind cykler ved kysten, ved havet i solnedgangens skær.....

Ja, ja. Hold your horses. Små slag og spis lige brød til. Jeg kendte iøvrigt engang en pige, der kunne gøre det samme for mig ................ :cooldance: .

Hvad angår Tyskland. Jeg tror du skal tjekke seriøsiteten og måske overveje om der er en bagtanke ved den invitation. Jeg mener: Tyskland og ved kysten i solnegangens skær. Mig bekendt er der ingen kyster i Tyskland der kan indeholde 1000 cykler. Og da slet ikke vestvendte. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Så skal du da vist medtage hele det gamle DDR og Polen og samtidig regne Hamburgs havnebassin og indløb med, hvis du skal op på noget der ligner 2200 km. Der er selvfølgelig 45 km fra Bremerhaven og nordpå til Cuxhaven, meeeeeeen det ligner jo nærmest en fjord så det tæller ikke. :w00t::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Spændende læsning om oplevelsen med spinners high...Jeg har ikke haft samme oplevelse men dog alligevel oplevet flere "highs" igennem tiden og det er bestemt fedt når kroppens naturlige "narko" flyder ud i blodårene og hjernen :w00t:

Spændende koncept at læse om med spinning til bestemt musik, min oplevelse er også at jeg nemmere når mine highs ved passende musik....

Til tider savner jeg i "mit" motionscenter flere events af forskellig art, fx i stil med det du har oplevet - jeg kunne forestille mig mange fede temaer som kunen bringes op som tematimer og jeg tror inklusiv mig selv at mange menige medlemmer er med på at eksperimentere lidt. Nogle dage er det ved at være træls at høre hits kun....

Jeg har selv en stor lyst til at prøve forskelligt så jeg håber trenden med events breder sig, jeg forestiller mig det kunne være spændende med et maraton på fx 4 timer inddelt i 4 blokke med hver sit tema...? Fx en time med Andreas Vollenweider musik hvis det siger nogle af Jer noget ? Eller hvad med en hardcore time kun med Kraftwerk.....eller noget helt tredje.

Har andre siddet på spinning cyklen og puslet med spændende ideer så vi kan få flere highs under timerne ?

Link to comment
Share on other sites

En anden lille bemærkning.... Den 13. august siger du? Der tvivler jeg nu meget på at solen er ved at gå ned kl.18. Tror også lige du måske skulle tjekke din vanddunk og om de ikke bare er nogle krejlere...

Men hvis det er rigtigt lyder det da sjovt.

Simon----> er du overhovedet klar over hvor meget 2200 km er? tror du måske selv skulle investere i et atlas.

Edited by congokurt
Link to comment
Share on other sites

Dejligt at læse folks kommentarer til mit lille indlæg. Men muligt at solen nok ikke ER gået ned men den vil ihvertfald være på vej. Og som jeg mener at have nævnt skal man sandsynligvis virkelig elske spinning for at opleve dette fænomen. Og nej jeg har ikke tidligere oplevet noget lignende,men fordi jeg har været der, hvor det hele bare svæver afsted, jamen så har jeg ikke selv betænkeligheder ved at tage turen til Tyskland sammen med 9 andre den 13 August. Og i øvrigt skal jeg og de andre udelukkende betale for turen derned så.....Det er ingen problem da :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Spændende læsning om oplevelsen med spinners high...Jeg har ikke haft samme oplevelse men dog alligevel oplevet flere "highs" igennem tiden og det er bestemt fedt når kroppens naturlige "narko" flyder ud i blodårene og hjernen  :w00t:

Spændende koncept at læse om med spinning til bestemt musik, min oplevelse er også at jeg nemmere når mine highs ved passende musik....

Til tider savner jeg i "mit" motionscenter flere events af forskellig art, fx i stil med det du har oplevet - jeg kunne forestille mig mange fede temaer som kunen bringes op som tematimer og jeg tror inklusiv mig selv at mange menige medlemmer er med på at eksperimentere lidt. Nogle dage er det ved at være træls at høre hits kun....

Jeg har selv en stor lyst til at prøve forskelligt så jeg håber trenden med events breder sig, jeg forestiller mig det kunne være spændende med et maraton på fx 4 timer inddelt i 4 blokke med hver sit tema...? Fx en time med Andreas Vollenweider musik hvis det siger nogle af Jer noget ? Eller hvad med en hardcore time kun med Kraftwerk.....eller noget helt tredje.

Har andre siddet på spinning cyklen og puslet med spændende ideer så vi kan få flere highs under timerne ?

<{POST_SNAPBACK}>

Du har ret i at det ER fedt med spændende events. Jeanet1980 herindefra og jeg selv pusler med planen om et marathon event den 19 februar 2005 i Hjørring. Det bliver tre timer hvoraf den ene time vil blive kørt som tyskernes her så folk kan få nogenlunde en fornemmelse af, hvad det hele handler om. klart vi ikke formår at være fuldstændig som dem, men vi kan gøre et forsøg, og de sidste to timer vil der ske noget andet. Hvad dette er, vil jeg naturligvis ikke afsløre her. Så sæt lige kryds i kalender for du er klart velkommen :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig hylet under en spinningtime...måske bortset fra dengang jeg rev underbenet op på det spidse hjørne af podiet. Når jeg tænker nærmere over det, så ventede jeg faktisk med at tude til jeg kom hjem.. :laugh:  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Du morer mig Ulrik. Faktisk meget. Jeg kan næsten ikke vente med at se om du også er så barsk som de siger. :4mewantfood: Jow jow du bliver sikkert overrasket, men det er sundt med en god portion skepsis og delvfølgelig skønt at have troen på sig selv. Lad mig se om du kan omvende mig til en af dine disciple. JEG TVIVLER. :devil:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er vist længe siden denne her har været åben for debat. Jeg vil lige slå fast at jeg venter på aftale fra Body Bike om ti cykler som vi altså tager med til Tyskland den 13 august når vi skal deltage i det store arrangement med de tusind cykler som står beskrevet inden. Desværre er min deltager liste pludselig væk :blink: , så I må gerne lige skrive til mig igen.

Danfanatiker

Jeanet1980

P haras

Spock

Kris

Hvem ellers var med på 8 timer i selskab med det tyska NCA team?? Der er kun plads til ti styks nemlig. Helst giv mig svar hurtigt så jeg kan sætte noget i værk.

Iøvrigt har jeg fået en Body and Mind instruktør til at undervise til 24 timers arrangementet i Randers første weekend i april og det skulle efter sigende blive noget nær det Keith og Ralph leverede i Frederikshavn december 04 plus jeg vil selv arbejde med den intense oplevelse på min egen time den weekend.

:4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Det er vist længe siden denne her har været åben for debat. Jeg vil lige slå fast at jeg venter på aftale fra Body Bike om ti cykler som vi altså tager med til Tyskland den 13 august når vi skal deltage i det store arrangement med de tusind cykler som står beskrevet inden. Desværre er min deltager liste pludselig væk :blink: , så I må gerne lige skrive til mig igen.

Danfanatiker

Jeanet1980

P haras

Spock

Kris

Hvem ellers var med på 8 timer i selskab med det tyska NCA team?? Der er kun plads til ti styks nemlig. Helst giv mig svar hurtigt så jeg kan sætte noget i værk.

Iøvrigt har jeg fået en Body and Mind instruktør til at undervise til 24 timers arrangementet i Randers første weekend i april og det skulle efter sigende blive noget nær det Keith og Ralph leverede i Frederikshavn december 04 plus jeg vil selv arbejde med den intense oplevelse på min egen time den weekend.

:4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

hmmmm.....er det ikke lidt upassende at have bodybikes med til en Schwinn-event hehehe....

Du kan skrive mig på listen, men det er med det lille klausul at jeg faktisk ikke ved om jeg kan ;-)

Claus

Link to comment
Share on other sites

Det er vist længe siden denne her har været åben for debat. Jeg vil lige slå fast at jeg venter på aftale fra Body Bike om ti cykler som vi altså tager med til Tyskland den 13 august når vi skal deltage i det store arrangement med de tusind cykler som står beskrevet inden. Desværre er min deltager liste pludselig væk :blink: , så I må gerne lige skrive til mig igen.

Danfanatiker

Jeanet1980

P haras

Spock

Kris

Hvem ellers var med på 8 timer i selskab med det tyska NCA team?? Der er kun plads til ti styks nemlig. Helst giv mig svar hurtigt så jeg kan sætte noget i værk.

Iøvrigt har jeg fået en Body and Mind instruktør til at undervise til 24 timers arrangementet i Randers første weekend i april og det skulle efter sigende blive noget nær det Keith og Ralph leverede i Frederikshavn december 04 plus jeg vil selv arbejde med den intense oplevelse på min egen time den weekend.

:4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

hmmmm.....er det ikke lidt upassende at have bodybikes med til en Schwinn-event hehehe....

Du kan skrive mig på listen, men det er med det lille klausul at jeg faktisk ikke ved om jeg kan ;-)

Claus

<{POST_SNAPBACK}>

Muligt men NCA anbefalede os selv at tage de cykler med, vi er vant til at køre på for at få den ultimative køreoplevelse, jeg skal gerne skrive dig på listen men det kan jo så godt risikere at den bliver fyldt ud med folk, der så VED at de kan den dag. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

jeg skal gerne skrive dig på listen men det kan jo så godt risikere at den bliver fyldt ud med folk, der så VED at de kan den dag. :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo ligemeget, for folk hopper alligevel fra inden :tongue::poking:

<{POST_SNAPBACK}>

Fornemmer man en anelse bitterhed over MOL træf :bigsmile: Det er også irriterende. Jeg håber du kommer afsted

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share