spinners high


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

Jeg kan fint se alle billeder  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Okay kuullll :4thumbup: Så er jeg ikke helt teknisk fatsvag haha :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan skam også se alle billederne :tongue:

Kan ikke rigtig blive klog på NCA :blush: ... efter at have nærstuderet deres website (og ja vi er nogle der stadig kan huske tysk fra gymnasiet :blink: ) så fremstår det vel som en slags interesseorganisation på området. Og i den forbindelse er det da cool at de holder den slags events som ingen i lille Danmark har format nok til at kunne tænke og gennemføre. Billederne viser da med al tydelighed at NCA forsøger "at løfte" indoorbiking en grade op, ved at supplere med nogle fede events (om man så vil kigge ud over havet eller ej) tja.. det er vel smag og behag. Personligt synz jeg det ser rigtig godt ud :4thumbup:

Når man tænker på hvor mange spinnere på seriøst plan vi egentlig har i Danmark så lad NCA være en rollemodel indtil et bedre alternativ har vist sig... jeg kan ikke se det herhjemme... god tur sydpå. Ville ønske jeg kunne være med, men har Skanderborg festival ugen efter og anden ferie på samme tidspunkt som NCA eventen

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan fint se alle billeder  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Okay kuullll :4thumbup: Så er jeg ikke helt teknisk fatsvag haha :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan skam også se alle billederne :tongue:

Kan ikke rigtig blive klog på NCA :blush: ... efter at have nærstuderet deres website (og ja vi er nogle der stadig kan huske tysk fra gymnasiet :blink: ) så fremstår det vel som en slags interesseorganisation på området. Og i den forbindelse er det da cool at de holder den slags events som ingen i lille Danmark har format nok til at kunne tænke og gennemføre. Billederne viser da med al tydelighed at NCA forsøger "at løfte" indoorbiking en grade op, ved at supplere med nogle fede events (om man så vil kigge ud over havet eller ej) tja.. det er vel smag og behag. Personligt synz jeg det ser rigtig godt ud :4thumbup:

Når man tænker på hvor mange spinnere på seriøst plan vi egentlig har i Danmark så lad NCA være en rollemodel indtil et bedre alternativ har vist sig... jeg kan ikke se det herhjemme... god tur sydpå. Ville ønske jeg kunne være med, men har Skanderborg festival ugen efter og anden ferie på samme tidspunkt som NCA eventen

<{POST_SNAPBACK}>

NCA er en udspringer af Mad Dog Athletics fra USA hvor hele spinningfeberen startede med Johnny G i spidsen. NCA er en tysk spinning uddannelse som sætter fokus på at sammensmelte det mentale med det fysiske,således at man forlader deres spinningtimer med en følelse af mental velvære såvel som den fysiske form. De mener (og jeg er enig) at den mentale træning er ligeså vigtig som den fysiske træning på en spinning time. Engang troede jeg selv, at spinning handlede om at råbe og skrige af folk, således at de kunne træne optimalt og yde maksimal indsats. Jeg er siden NCA holdt sit indtog i mit liv blevet omvendt fra at være en højtråbende general på instruktørcyklen til at forsøge at optimere folks træning ved at inddrage det meditative aspekt på mine timer. Naturligvis kører jeg ikke alle mine timer the NCA style, det er jeg ikke uddannet til endnu (men det blir jeg i løbet af foråret, da jeg er blevet tilbudt en plads på deres uddannelse sammen med en anden meget dygtig instruktør fra MOL). De gange jeg dog har anvendt deres køremetoder samt musik (som iøvrigt er meget langt fra toner som From Paris to Berlin hehe nævner den bare HVER gang) har det seriøst sparket r.. på folk, fordi det netop er så meget anderledes end man i DK er vant til....Jeg tænkte også mit, da jeg første gang hørte sådan noget underligt trance musik, men det ramte mig og det er med deres musik, at NCA sætter ind i folks hjerne.....Bløde trance toner af Enigma, Faithless, Lord og The Dance etc etc sat sammen til et langt mix, hvor det er tonerne og rytmen, der bestemmer hvad man skal gøre osv osv. JEg anvendte et af deres musikstykker på min egen time i torsdags, og folk kom op bagefter og takkede for en meget anderledes time.......Jeg er da bestemt glad for at ikke alle bryder sig om NCA eller min måde at køre på, så ville alle jo være ens, og det er sgu for kedeligt. Men den følelse det er at gå fra en spinning time og være aldeles fri i tankerne. Det er himlen. Og det sker så sjældent for mig selv......Jeg lever i musikken på en spinning time. Den sætter sig i mine ben og får krop, sjæl og cykel til at svæve...(nogle tænker deres nu men dem om det)......Jeg er ligeglad med de andre på et hold (altså når jeg kører med) der er det mig, min træning og min indre tankegang der tæller og som Ralph skrev til mig.

Spinning is a great sport (manden er ikke særlig god til engelsk hihi) you can cycle alone while being with others. Nærmere kan jeg ikke komme NCA og deres koncept....

Men ja jeg har som spinninginstruktør rykket mig utroligt langt på egentlig relativ kort tid. Og det netop fordi jeg fik fornøjelsen og æren af at køre ved de her NCA folk. Det sammen med en anden velkendt instruktør (efter min mening en af landets bedste mangler endnu at prøve Jimmy Trolle (hader bare at rose ham her hehe, det ligger ikke til min stil, og han smiler nu, tror jeg, men okay jeg er large her og han fortjener det helt sikkert for sine hold, selvom JEG IKKE BRYDER MIG OM, AT HAN PILLER VED MIN BELASTNING!!!!!!!!!!!!!!!!)) Nå men altså de her for mig anderledes instruktører som helt er gået fra danseundervisningen på cyklen og "nu-skal-I- se-hvad-jeg-kan" undervisning, har pillet ved noget i min overbevisning om, at det virkeligt er muligt at forene fantastisk spinning med det mentale aspekt og samtidig stadig gøre det underholdende (måske ikke så meget underholdning fra instruktør nummer to, men det er sgu effektiv træning :tongue: ) UDEN at ligne en cirkusklovn og UDEN at kaste terninger (hvilket jeg bare hader) eller dele folk ind i nytteløse hold.......Men IGEN fedt andre gør det, og vi alle er selvstændige individer. Hov lidt lang mening men hvad

:w00t:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

:cooldance: Var det ikke fordi, at jeg har et fantastisk motionscenter med Danmarks bedste udsigt, som jeg er pisket til at drive med hygge og lys, så var jeg med.... :blink: MEN det går nok ikke....

Danfanatiker

Jeanet1980

P haras

Spock

Kris

Niske

(dum &  dumber) maybe

Hvem ellers var med på 8 timer i selskab med det tyska NCA team?? Der er kun plads til ti styks nemlig. Helst giv mig svar hurtigt så jeg kan sætte noget i værk.

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Hmm hygge og lys jow jow. Det lyder da som et interessant center :4thumbup: Men du skulle ellers helt sikkert være velkommen. Det er der ingen tvivl om. Dog kan du manden bag NCA til spinning event i Randers i FitnessX den første weekend i april. Og ja det er ihvertfald et hyggeligt center :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share