Proteintilskud


TF vol. II
 Share

Recommended Posts

Min mormor på 84 er blevet sat på plejehjemmets gymnastikhold til noget styrketræning.

Som så mange andre i den alder spiser hun næsten ingenting og det er ikke særligt proteinholdigt. Typisk kan en dagskost bestå ef en krydderbolle og en skive rugbrød med smørreost og radiser. Det skal nok tilføjes, at hun bor hjemme og bliver hentet til træningen. Efter træningen byder plejehjemmet så på et glas af kommunens postevand eller kaffe når det går højt. Dog er der kage ved fødselsdage. Men det er jo ikke særligt opbyggeligt.

Egentlig ville jeg have påduttet hende ½ kakao men så meget kan hun ikke drikke. Indtil jeg finder et sted som forhandler nogle små brikker med proteindrik, kan de dersens slankebarer som egentlig er tiltænkt som måltidserstating ikke gå an. De indeholder ganske vist kun 16g protein, men nu er workloaden og dermed proteinnedbrydningen nok ikke så stor. De brikker jeg leder efter indeholder 20 gram protein, blandet valle og casein - tror I ikke sådan en brik bagefter er godt nok? Endnu en gang - det er jo ikke 15 sæt 240 kilos dødløft hun skal igennem.

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share