Træthedssymptomer


Brian J
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har lavet et styrketræningsprogram og træner mellem 3 til 4 gange om ugen. Efter en træningsuge, eller bare dagen efter en træningsdag, føler jeg mig nogle gange svækket, hovedpine, træt og på en måde syg (lav feber osv.)?! Er der nogle der kan svare mig på, hvad det kan skyldes? Jeg har regnet ud, hvad jeg behøver af kulhydrater og proteiner hver dag, og spiser med et rimligt stort overslag, så det burde ikke være pga. mine spisevaner!

Håber i kan hjælpe mig med dette problem!

Brian

Link to comment
Share on other sites

Det rigtige at gøre i din situation er nok at gå en tur til lægen og lige få tjekket maskineriet. Det er jo ikke løgn, når ens gamle mor siger, at det er bedre at gå til lægen en gang for meget end en gang for lidt.

Når det er sagt, er der ikke noget som helst usædvanligt i at være godt gammeldaws smadret dagen efter træning. Selv med en meget begrænset træningsmængde kan man opleve dette, i fald man træner med høj intensitet. Men med træning 3-4 dage om ugen er dette syndrom jo nærmest kronisk, og det er sandsynligt, at du på denne måde aldrig opnår et tilstrækkeligt overskud til at vokse noget videre. Du bruger simpelthen alle kompensationsressourcer på at restituere - komme dig - efter træningen, og når aldrig at aktualisere den muskelvækst, du har stimuleret. Hvis dette er tilfældet, har du nok allerede konstateret, at du ikke vokser så skidemeget eller i hvert fald ikke gør det særlig længe endnu.

Mange vil sikkert påstå, at 3-4 gange træning om ugen virker fint, men der er store individuelle forskelle i stresstolerance.

Jeg vil foreslå dig at læse mine indlæg under "Nautilus"-tråden om, hvordan man finder den optimale træningsmængde. Læs gerne de artikler, jeg henviser til.

I en nøddeskal: Det er muligt, du er syg, men sandsynligvis træner du bare alt, alt for meget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share