Har tabt mig 4kg!


kalp
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg har brugt 2 år på at træne min krop op og da jeg er tynd/slank af natur gik det faktisk ret hurtigt selv om jeg er en virkelig hardgainer, men det krævede også sved på panden! ikke så meget i træningscenteret men med kosten!

Jeg spiste som aldrig før og konstant! Nu har jeg så været på ferie... der forstuede jeg min fod hvilket gjorde jeg holdt en pause på 2-3 uger fra træning og tabte mig måske 1kg pga denne episode men uheldigvis stoppede det ikke her. Da jeg kom hjem fra min ferie efter en uge var jeg rask var gået i gang med at genopbygge min krop (rettere komme i form igen) fik jeg en madforgiftning hvilket helt drabte min appetit i den første uge og ellers ca. 3uger efter jeg var ved at komme mig haltede det med appetiten.

Det er blevet meget bedre nu, men har i alt tabt mig 4-5kg! og da jeg er 180cm høj og vejede 63kg (hvilket er lidt! før jeg tabte mig) ja så vejer jeg en gren nu (men ser stadig trænet ud mærkelig nok)

Jeg har brug for nogen gode råd til hvordan jeg kommer i gang igen!

Har hørt om et kosttilskud som koster ca 700kr som skulle vække ens appetit gevaldigt... nogen som har erfaring med dette? jeg er ikke interesseret i doping! kun kosttilskud, kost og andre fornuftige råd!

Og nogen tænker pga af min at så meget havde jeg vel heller ikke at være glad for... så derfor har jeg vedhæftet et billede som blev taget før jeg tog på min ferie!

post-1693-1103568093_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser som sagt meget ringe efter mine 2 episoder.

Det variere lidt fra dag til dag, men nogen dage drikker jeg mere end jeg spiser for er ganske enkelt slet ikke så sulten som jeg plejede at være.

Istedet for at remse op hvad jeg præcist spiser er det måske lettere med en energi fordeling som jeg ca. tror den ligger på for tiden.

kulhydrat - 200g ca i gennemsnit nu

protein - 80g nogen dage andre dage helt op til 150g

fedt - Jeg har altid været dårlig til at spise fedtrigt mad... tror jeg spiser 20g om dagen... helt sikkert under 50g

alle disse tal så meget anderledes ud før.. og ved godt den er helt gal med min kostplan. Har bare ikke de store ideer til hvad jeg kan spise rigtigt...

kakao er udelukket... efter at have drukket det hver dag i 2 år går den ikke længere hehe

post-1693-1103568827_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mine udregninger fortæller mig at jeg skal spise

Kulhydrat - 300g

protein - 150g

fedt(sund fedt) - 100g

noget som ligner de tal der... måske endda øge kulhydrat med hundrede...

protein er intet problem at få indenbords! men kulhydrat og fedt... ja der har jeg brug for nogen gode kilder...

til kulhydrat kender jeg 2 gode kun.. ris og pasta

fedt.. advokato.. men ad der må være noget andet:)

... olie og oliven... ja jeg ville ønske jeg kunne drikke 100ml olie i løbet af den dag men det kan jeg ikke!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ihvertifald nok begynde at indtage en del mere protein, jeg ville nok stile efter et indtag på ca 130 gram, og opefter om dagen :wink: Hellere være på den sikre side, og ikke ligge i prot underskud..

Og ellers så drejer det sig jo i bund og grund om at få nok kcal om dagen.. Og det kan gøres som du selv siger med kakao eller skummetmælk, hvis man ikke vil have for mange carbs.

Jeg ville personligt ikke stile efter at få de tabte kg ultra hurtigt på, da du bare risikerer at det sidder sig som unødigt fedt :smile:

Men masser af måltider fordelt ud over dagen, plejer at kunne få vægten til at stige, og så ellers bare sørg for at du får nok kcal når dagen er slut.. Så skal din vægt skam nok stige igen..

herinde ligger der masser af gode ideèr til god mad, http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=5475 noget mere fornuftigt end andet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet med udo`s choice ? det er rimeligt nemt at blande i shaken :smile:

Ellers kan du også få en masse sundt fedt fra nødder.

Men du kan jo i realiteten ikke bruge de udregninger til det helt store, da de kan svinge fra person til person, medmindre det er nogle du har regnet ud, udfra din egen kost igennem en periode..

Kan godt være du ved det, men nu får du den lige alligevel..

For at tage på skal man være i kcal overskud, og den nemmeste måde du gør det på er at finde dit ligevægtsindtag, og så ligge det antal kcal til du nu føler for, og så tage den derfra, og hvis det går for hurtigt eller for langsomt, så må du jo bare skrue op eller ned for kcal indtaget :smile:

Edited by Granhof
Link to comment
Share on other sites

Jeg skal lige se om jeg har forstået det ret. Vejer du 63 kg, på det øverste billede, og du er 1,80 :blink: . For det ser sgu godt ud. dame en makering :4thumbup:

Jeg tabte mig 2 kilo, da jeg avr på ferie. Og den eneste måde at få dem på igen, er altså at få en optimal kost, og arbejde dig frem. Det er røv men fakta. Så hvis du har viden om kost, må du bare igang igen.. Held og lykke med det

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige kigge på det link om et øjeblik...

Et uddrag af min kostplan før i tiden(for det ikke skal være løgn! og fatter ikke lige hvordan jeg kunne få plads til det)

stod op kl. 7 om morgenen... og fra kl. 7 til 12:00 havde jeg indtaget 500gr rugbrød 500gr kyllingebryst og drukket 500ml kakao. og en del vand til alt den rugbrød.

fra 12:00 til 18:00 spiste jeg ca. 6stykker frugt samt 2 gange protein drik (450kcal hver). fra 18:00 til 00:00 hvor jeg ville gå i seng spiste jeg en god omgang aftensmad hvad nu det var.. typisk noget med ris. lidt snacks fra køleskabet... og lidt i 00:00 spiste jeg 100gr pasta med en dåse tun med ketchup..

ikke særlig inspirerende kostplan og sikkert derfor jeg ikke ønsker at genoptage det mønster selv om det virker! jeg vil istedet lade mig inspirere af dit link

Link to comment
Share on other sites

blazz -

Ja jeg vejede ca. 63 kg der... min overkrop var ret veltrænet.. bare mine ben som haltede efter men det så ikke dumt ud samme så tog det roligt.. for så bare slank ud og ikke trænet med en stor trøje på hehe.. men problemet er nu er det ikke benene som skal ordnes med det andet ... IGEN .. er stadig markeret men der er røget en del muskelmasse.. og specielt mine overarme som jeg var så glad for:)

Link to comment
Share on other sites

hvis i kigger godt efter på mit første billede ... på mine håndled/underarm så kan i faktisk godt ane at jeg er spinkel af natur knoglemæssigt.. så mine kg er ikke så meget knogler men kød/muskler... da jeg altså havde dem.

men ud over det så er mine ben ikke så store.. denne gang skal de dog også inkluderes i min træning!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke helt om din plan var at tage de mistede 4kg på igen så hurtigt som muligt, for det synes jeg ville være synd.

Du har en super fedtprocent som det ville være synd at ødelægge, så jeg vil foreslå dig ikke at spise mere end du kan pakke muskelmasse på som det primære. Hvis du kan stile efter 1-1½kg vægtstigning pr måned vil det være fint.

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener i forresten om følgende...

150g kalhydrat fra juice... er det ligeså godt som 150 kulhydrat fra noget andet? jeg ved der er forskel på kulhydrat nemlig ..kvaliteten af det

for det klart lettest at drikke 1.5l juice om dagen samt noget mad for resten

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tror ikke juice er specielt sund, det er vist en gang sukkervand ligesom cola. Hvorfor ikke f.eks bruge 100g havregryn om morgen til at få nogen kulhydrater på? Det mætter også langt bedre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke juice er specielt sund, det er vist en gang sukkervand ligesom cola. Hvorfor ikke f.eks bruge 100g havregryn om morgen til at få nogen kulhydrater på? Det mætter også langt bedre  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skulle lige til at foreslå det.l Desuden er der også en go gang prots i, og jeg mener at have hørt snak om hvis man fylder en go omgang mælk på så skulle det ha en komplet aminosyre-profil? Dog ikke noget jeg er sikker på...

Mht. sundt fedt, så gør som de andre foreslår - æd nødder. Det er billigt, og så smager det jo også godt :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

mit mål ville være et halvt kg om ugen ca. og tror ikke rigtig min fedt procent stiger voldsomt for dengang jeg spiste meget meget mere spiste jeg ikke ligefrem sundt men meget og egentlig også en meget ens kost.. men det virkede.

Vil tage til den lokale grønthandler og købe nogen forskellige nødder... et kg i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share