Thomas J - ang. gl. prg!


Guest Slettet_020112
 Share

Recommended Posts

Hejsa forum - længe siden!!

Thomas J - har lige et spørgsmål til dig, og da jeg har fuckede min mail op bliver det lige her :)

håber det er OK!?

mht. følgende prg du mailede til mig:

Mandag: Tung squat, Tung bænkpres og CAT dødløft

Squat & bænkpres uge 1: 5 sæt x 3 reps x 80 %

uge 2: 5 sæt x 4 reps x 80 %

uge 3: 5 sæt x 5 reps x 80 %

uge 4: 5 sæt x 6 reps x 80 %

uge 5: 3 sæt x 3 reps x 85 %

uge 6: 3 sæt x 3 reps x 90 %

uge 7: 3 sæt x 2 reps x 95 %

uge 8: 3 sæt x 2 reps x 100 %

Dødløft 5 sæt x 2 reps x 75 % CAT (samme alle uger)

2 velvalgte øvelser for svage punkter (f.eks latissimus og triceps)

Onsdag: hjemmetræning (eksplosive armbøjninger, arme, mave etc.)

Fredag: CAT squat, CAT bænk og tung dødløft

Squat og bænkpres 5 sæt x 2 reps x 75 % CAT (samme alle uger)

Dødløft uge 1: 5 sæt x 3 reps x 80 %

uge 2: 5 sæt x 4 reps x 80 %

uge 3: 5 sæt x 5 reps x 80 %

uge 4: 5 sæt x 6 reps x 80 %

uge 5: 3 sæt x 3 reps x 85 %

uge 6: 3 sæt x 3 reps x 90 %

uge 7: 3 sæt x 2 reps x 95 %

uge 8: 3 sæt x 2 reps x 100 %

2 velvalgte hjælpeøvelser for svage punkter.

Det er sådan set rigtig godt, men jeg overvejer lidt om det er smart at dele 100 % op i cat og tung træning.

Altså Ex:

Mandag: tung bænk, tung DL og tung squat

(- hjælpeøvelser)

onsdag: hjemmetræning

fredag: Cat bænk, cat squat og cat DL

Vil det kunne lade sig gøre, eller vil jeg i længden gå kold med fredagstræningen?

Jeg kunne også godt tænke mig at få lagt noget militarypress ind, da jeg kan mærke at mine skuldre er blevet lidt svage. Ligemeget hvilken af de 2 versioner jeg bruger, skal den vel ligge modsat af tung bænk - oder was? evt. onsdag sammen med hjemmetræningen?

På forhånd thanx old buddy! :)

DBM

Link to comment
Share on other sites

Hey, Thomas ..

Tak, for svaret. Så vil jeg nok prøve at opdele det, så Cat dagen bliver 100% eksplosiv. Det tror jeg at jeg vil kunne vinde noget ved.

Går fint, har bare travlt - og træningen kommer altså før at skrive indlæg her på motion-online.dk

Følger dog stadig med på sidelinien... det gode læsestof bliver der jo ikke mindre af!

Hva med dig.. går det godt?

Skal du snart stille op i flere konkurrencer?

DBM

Link to comment
Share on other sites

Hej, Michael!

Jeg træner for at blive en god atlet, og som du selv nævner det har jeg i perioder fokuseret meget på min springkraft. Jeg har været under Thomas, meget kyndige, instruktion siden begyndelsen af sommerferien (tror jeg nok)

Det er jo lidt svært at fortælle om hvilke resultater man har fået, når det ikke kun drejer sig om at løfte så tungt som muligt; selvom jeg da også er gået frem på den front!

generelt må jeg sige at det har hjulpet mig utrolig meget - jeg er blevet mere eksplosiv (sprint) hopper højere og som sagt stærkere.

Er det noget specifikt du tænker på mht. resultater??

MVH, DBM

Ps. Det skal lige siges at jeg ikke hele tiden har kørt med det prg, som jeg her har postet. Det er et mere enkelt program, som jeg pt. bruger pga. tidsmangel!!

Link to comment
Share on other sites

Hej, Michael!

Ja, mit VJ er også klart blevet forbedret. Det er meget svært at sige hvor meget, da det efterhånden er en del år siden jeg lavede nogle "rigtige" springtests - det var med team dk!

Jeg vil dog umiddelbart skyde på at mit VJ er blevet forbedret med omkring 15 cm. Jeg er overbevist om at jeg kunne ha forbedret det yderligt, men jeg løb desværre ind i en skade da min styrketræning lå på sit max. Nu er jeg så ved at bygge op igen, og håber igen på flere gode resultater!

Har du selv erfaring med den slags træning, Michael?

Go Jul allesammen... DBM

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

+15 cm VJ på 5-6 måneder, det er sgu godt, specielt når man tænker på at du formodentlig sprang højt i forvejen. Det må virkelig kunne mærkes, hvis du spiller volley eller basket.

Jeg har desværre aldrig trænet så målrettet som du, men kan ikke slippe interessen.

Jeg har lavet noget plyometrics uden at vide hvad det var.

Der var en gang hvor man troede at vægttræning var = BB, og at det var noget man blev tung, langsom og usmidig af. Jeg er desværre først blevet klogere *efter* at jeg har droslet ned på de sportslige aktiviteter, og er overgået til kampen for at holde mig nogenlunde i form.

Link to comment
Share on other sites

Yep, det kunne det også!! Det skal dog siges at noget af det var genopbygning af gammel springkraft - hvor jeg desværre havde mistet lidt!! Men alt i alt så er det noget som kan mærkes!

Ja, der var engang hvor man troede at; vægttræning = langsom + usmidig! Det er det jo bestemt ikke, men man kan jo alligevel ikke bare "bulke" 30 kg op på en sommerferie... hvilket jeg dog heller ikke har lyst til :)

Hvilken form for plyometrics lavede du??

DBM

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share