Dilemma - Bulke eller cutte?


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hey!

Jeg startede med at træne for ~4-5 måneder siden hvor jeg vejede ~70kg, tror jeg. I dag vejer jeg ~76-77kg, så der er røget en del kg på. I dem kan der selvfølgelig ikke undgå at komme lidt fedt på.

Jeg begyndte så at bulke og i starten gik det hurtigt med at tage på, men nu ligger jeg relativt stille i vægt. Jeg indtager også kun ~2500kcal om dagen, men alligevel præsterer jeg at føle mig tykkere og tykkere. Især i hovedet, og det har folk da også kommenteret. Jeg kan overleve at mine abs ikke er så tydelige mens jeg bulker, men at jeg får kæmpe-fjæs, det kan jeg sq ikke leve med, så nu overvejer jeg at cutte før tid, som ellers først var planlagt til marts/april.

Men på den anden side har jeg overhovedet ikke nok muskelmasse til at cutte, men vil bare have det fedt væk i hovedet, som jeg havde det før jeg bulkede.

Jeg har lige netop taget et billede af mig selv så I kan vurdere hvad I synes jeg skulle gøre. På billedet kan man dog ikke se at jeg er blevet lidt buttet i fjæset.

Hvad synes I jeg skulle gøre?

God jul!

post-1334-1103846044_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cut hvis du har det skidt med formen - det giver god motivation at komme ned og ramme en god form, og så kan du jo prøve en zig-zag approach hvor du holder dig indenfor en vis fedtprocent (det praktiserer jeg) - hvor man skifter imellem at cut-perioder og gainperioder indenfor en given fedtprocentramme.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på hva dit mål med din krop er? Man kan ikke være tynd og muskeløs....tynd og markeret ja! Men ser det godt ud? NEJ!

Ud fra dit billede vil jeg sige at du skal vente med at cutte... Jeg har selv været det samme igennem! Jeg bulkede til jeg vejede 87 Kg. (177cm høj) Cuttede så 10 Kg. fedt... Vejer nu osse selv 77kg. Fuck hva andre folk sir og tænker! Den der ler sidst ler bedst :bigsmile:

Vent til februar/marts med at cutte....

Edited by NC83
Link to comment
Share on other sites

Hvad synes I jeg skulle gøre?

Brug tiden på at finde dit ligevægtsindtag. Når du har fundet det, så skær en smule af ca. 200-300kcal, og snig fedtet væk. Lad være med at cutte med +300kcal, vægttabet kommer godt nok hurtigere, men du risikerer også at miste muskelmasse. Læs eventuelt JS' artikel på Getbig.dk

Hr. k

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share