Spinning


Tolle
 Share

Recommended Posts

Skal jeg så også sidde på en cykel?  :unsure:

Det går virkelig ikke! Det er så meget sværere at lægge an på tøserne, når jeg er så forpustet, at jeg ikke kan snakke.  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad mener du? Alle piger er da vilde med svedige prustende mænd... :tease:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne give mit besyv med ang. mediaplayer.

Hvis du klikker på " Vis - forbedringer - indstilling for afspilningshastighed" så kan du både skru op og ned for hastigheden.  :4thumbup:  :4thumbup:  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

KANON Kanulle!!! Du er gud! Det er fanme smart... :cooldance::cooldance::cooldance::cooldance:

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Affødt at diskutionen i emnet Den gode spinningstime! - Den gode instruktør har jeg nogle spørgsmål til MOL´s efterhånden altvidende cardio-folk...

Jeg er lige selv begyndt at køre som instruktør, dog har jeg ingen egentlig uddannelse inden for spinning. Jeg har kun kørt et par gange, og jeg skal være den første til at indrømme at jeg nok er kommet til at tvinge mine "elever" til at udføre nogle mindre heldige øvelser. Men af skade bliver man klog, og dette skal der selvfølgelig rettes op på. Næste time jeg kører bliver uden alle mulige øvelser, og "kun" med intervaller der kan forsvares jf. den tidligere nævnt debat her på MOL. I samme åndedrag må jeg også sige at jeg bestemt ikke er den eneste der benytter disse øvelser (tjaa hvor tror I at jeg har lært det..) i centret, men jeg vil prøve at gøre op med det. Så må vi se om de gider at høre på sådan en newbie som mig deroppe... :raisebrow:

MEN her er mine spørgsmål så:

1. Hvor kan man efter jeres mening få den bedste uddannelse til instruktør? (har set den anden tråd om det samme, men vil gerne have et entydigt svar :tongue: )

2. Jeg mener også at det er vigtigt at have den rigtige (nye) musik til timerne, men jeg er ikke den store musik-nørd. Derfor kunne jeg godt bruge nogle forslag??

3. Er der nogen der har et program som jeg kunne bruge til inspiration - jeg skal nok lade være med bare at kopiere det, og kalde det mit...

Jeg laver et nyt program nu, og det bliver postet til offentlig skue og debat inden jeg skal køre min næste time på torsdag. Jeg ser frem til en saglig tilbagemelding :smile:

- Tolle (wannabee spinningsinstruktør) :bike:

<{POST_SNAPBACK}>

Da der ikke er andre der har kastet sig ud i debatten om uddannelsen, så vil jeg gerne give en tilbagemelding om det, idet jeg har en god viden om alle danske uddannelser.

Man kan ikke kalde sig Spinninginstruktør hvis man ikke er uddannet hos Mad Dog Atletics, da det er dem der står bag det originale spinning program. Uddannelsen som MDA Spinning Instr. er en modul uddannelse. Det er en væsentlig fordel at have teoretisk baggrund (men hvem af jer hardcore-trænings-drenge/piger har ikke det) - da teorien kommer i de forskellige moduler efter need to know princippet. Fordelen ved uddannelsen er at den har meget biomekanik, og den hæfter sig ved det mentale i instruktion. Hvis man ikke vidre uddanner sig i systemet, mister man sin licens. Så man skal på opdateringskurser min 4 gange årligt. Uddannelsen udbydes af MDA Masterinstructor Jimmy Trolle her: Spinning-World

Uddannelsen som Bodybike Instruktør får man ved at henvende sig til Dion på Bodybike Academy. Uddannelsen har en høj grad af teoretisk baggrund i anatomi og fysiologi. Dion er en af patrioterne i dansk "indendørs-cykel-historie" og er en dygtig mand. Min egen drøm var at der måske var en anelse mere "koncept-styring" det ville være til fordel for kunderne ude i centrene. En gang uddannet altid uddannet - sikkert både godt og skidt. BodyBike Academy

RPM er den uddannelse som jeg ikke helt har opdateret mig på. Den udbydes af Instruktørskolen, der ejes af indehaverne af "Hardworkstudio". Jeg vil ikke give stjerner, advarsler eller anerkendelser af den grundet den manglende opdatering, men håber er at det er blevet bedre med tiden.

Hvilken en der er bedst - Instruktøren berømmes ikke af sin uddannelse, men af sin indstilling, personlighed og dedikering, samt en meget stor forståelse for hvad han laver. Sandheden er at 80% af instruktørerne i danmark konkurrerer på et fuldkomment misforstået og tåbeligt barometer, nemlig hårdhedsgraden af en lektion. Der er INTET i denne verden der er nemmere end at drive selv den mest hardcore cykelrytter i "døden" på en spinningtime. Hvad der er derimod er svært er at gennemfører en lektion, der giver mening, har rød tråd, giver optimal udvikling fysiologisk og mentalt. At kunne differentierer sin undervisning, og iøvrigt kan overskue og motiverer de mennesker man kører med. Som instruktør skal man forstå det ansvar man begiver sig ud i. Kan man ikke det - så skal man lade være. Den tid hvor det er "hot" at være instruktør dør heldigvis en stille død. Jeg ser stadig idioter når jeg kommer rundt omkring ikke bare i landet, men også udlandet. Det nyeste og hotteste i stor dansk kæde er stående kørsel med kun EN fod i pedalerne, en opførsel der ikke bare er skændig for et godt koncept, men også totalt uansvarligt. Død over de instruktører !

Hilsen Claus

Link to comment
Share on other sites

Affødt at diskutionen i emnet Den gode spinningstime! - Den gode instruktør har jeg nogle spørgsmål til MOL´s efterhånden altvidende cardio-folk...

1. Hvor kan man efter jeres mening få den bedste uddannelse til instruktør? (har set den anden tråd om det samme, men vil gerne have et entydigt svar :tongue: )

- Tolle (wannabee spinningsinstruktør) :bike:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ingen indsigt i uddannelsesniveau mv. for spinninginstruktører, men Equinox har oz en uddannelse som måske er indeholdt i det forrige indlæg (?) Men her er linket hvis du vil vide mere.

http://www.equinox.dk/index.asp?item=uddannelse⊂=spinning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share