Cykeludstyr og bjerggearing


stubbemtb
 Share

Recommended Posts

Jeg har i mange år haft en rimelig slave-racer, men er i det sidste år tid begyndt

at synes at det er rigtig sjovt at cykle. Har derfor købt en mere up-til-date cykel:

Principia Rex Pro

Campagnolo Record 10 gear.

DT-Hugi nav

Mavic open pro hjul

Schwalbe Stelvio dæk

Itm Millenium frempind og styr

selcof sadelpind

Selle italie gel flow sadel

kun kørt ca 3000 km, og er 2 år gammel

Er 10000 kr for meget for sån et dyr ?

Det med bjerggearing glemte jeg lige: mindste gearing lige nu er 39/25. Men, jeg ser i mange blade og bøger - at hvis man har tænkt sig at rulle rundt i de Franske og Italienske bjerge - så skal man bruge 38/28 - spørgsmålet er så - er det så absolut mindste gear - eller skal man bruge nogle der er endnu mindre ?

- og så mangler jeg råd til hvilke gear jeg skal bruge på min 10 gears-krans

hvis jeg evt. starter med 38 foran og 28 bagpå - når jeg skal have lavet en ny krans til turene derned - skal Iøvrigt køre "La Marmotte" den 9 juli - og det skulle være noget af en tur !! :bigsmile:

:smile:

Edited by stubbemtb
Link to comment
Share on other sites

Jeg har i mange år haft en rimelig slave-racer, men er i det sidste år tid begyndt

at synes at det er rigtig sjovt at cykle. Har derfor købt en mere up-til-date cykel:

Principia Rex Pro

Campagnolo Record 10 gear.

DT-Hugi nav

Mavic open pro hjul

Schwalbe Stelvio dæk

Itm Millenium frempind og styr

selcof sadelpind

Selle italie gel flow sadel

kun kørt ca 3000 km, og er 2 år gammel

Er 10000 kr for meget for sån et dyr ?

Det med bjerggearing glemte jeg lige: mindste gearing lige nu er 39/25. Men, jeg ser i mange blade og bøger - at hvis man har tænkt sig at rulle rundt i de Franske og Italienske bjerge - så skal man bruge 38/28 - spørgsmålet er så - er det så absolut mindste gear - eller skal man bruge nogle der er endnu mindre ?

- og så mangler jeg råd til hvilke gear jeg skal bruge på min 10 gears-krans

hvis jeg evt. starter med 38 foran og 28 bagpå - når jeg skal have lavet en ny krans til turene derned - skal Iøvrigt køre "La Marmotte" den 9 juli - og det skulle være noget af en tur !! :bigsmile:

:smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er en fin pris. Bagskifteren kan ikke køre med gear mindre end 28, tilsvarende med den almindlige forskifter. Skal du have mindre gear skal du køre med trippel krans forest - men så skal næsten hele gruppen skiftes.

Det er vel en god nok pris hvis cykeln ellers er i orden...

Hvor vil du hen med det med bjerggearing i overskriften? Det er da vist røget ud af dit indlæg :tongue:

Men ellers velkommen til! :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Du skal på læsekursus Allerup :laugh:

Link to comment
Share on other sites

cyklen er str. 60/61 -

og jo - jeg har kun haft den i 2 uger - og derfor kun kørt den på ruller (lige minus ½ time hvor jeg simpelthen lige skulle på landevejen og bla.a. lige op over en bakke jeg plejer at døje med - men det gik fint.

Desværre synes jeg at kunne konstatere at ca. hver 8-10 pedalomdrejning giver det en minimalt "krunch"- som lige kan høres - og måske føles i en af pedalerne -

jeg kan ikke finde ud af om det kommer fra et leje - eller det er en kæde/gear ting

- det kan være at en eller anden kender problemet - ellers er det lige en tur

til cykelhandleren -

Men, ellers tak for hjælpen - med gearingen - det var noget der jeg ikke var klar over - og nej jeg skal ikke have triplekrans på - det løber op i mere end 10 meget store pengesedler ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share