Trækremme


Soze
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

Det ville være rart, hvis nogen kunne give en udførlig beskrivelse af, hvordan trækremme (straps) benyttes korrekt!!

Jeg har prøvet, men jeg synes bare, de får stangen til at rotere... ??? - og det hjælper ikke på løftet!!

På forhånd mange tak!!

Link to comment
Share on other sites

Dvs du skal tage stropperne på. Så lægger du de løse ender langs tommelfingerne. Når du så griber om stangen bruger du tommelfingrene til at kaste enderne omkring stangen (altså i modsatte retning, men stort set parallelt med fingrene). Læg stropperne halvanden gang om stangen. Slutpositionen af stropperne er at de roterer om stangen fra lillefingersiden af hånden til tommelfingersiden. Jeg håber det er klart, ellers må vi jo lige oploade en lille videosekvens :)

Jeg foretrækker at de sidder lidt løst så de stort set kun assisterer når underarmene er ved at give op. Og de virker skulle jeg hilse og sige!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er lidt svært at forklare...  Har du nogle der er syet sammen eller har du bare "strimler" lige som mig??

Men jeg kan da også lige prøve at forklare, selvom at det altså er noget lettere at se det i aktion... og ja, det er lidt besværligt i starten men det kommer hurtigt!!!

altså du ligger strap'en rundt om dit håndled, og har hånden med håndfladen nedad.. så skulle de to ender af strap'en gerne hænge ned mod jorden. så tager du enden der hænger væk fra kropppen og fører ind under hånden. den tager du fat i med lillefinger og ringefinger.. bare lige løst indtil videre!

Derefter tager du den anden ende og fører ind under den første del, således at de er krydset lige under håndfladen. Du bruger nu lille/ringfingeren til at holde begge ender med. Prøv at se om ikke du kan få begge ender ca lige lange og til at lægge oven på hinanden - så vidt som muligt, i hvert tilfælde!!

herefter bukker du dig ned til stangen og lægger strap'ene (begge ender) ned under stangen og presser ind med de to fingre igen..  prøv at dreje straps'ene lidt opad og få fat i dem for oven/bagved stangen med tommelfingeren og pegefingeren. Derefter "ruller" du straps'en rundt således at du spænder den ind til stangen...  Det samme på den anden side!!

Altså jeg plejer at hjælpe til med højre hånd når jeg skal have den venstre på..  Og så tage den højre på efter overstående opskrift! Men det kan altså godt være lidt svært at forklare...  Men du kan jo bare spørge hvis du er i tvivl.. Ikke?  :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share