Anbefaling af kost


mezzan
 Share

Recommended Posts

Jeg har tabt 10 kg i løbet af det sidste år (fra 96 - 85 kg). Nu har jeg en del hvalpefedt på kroppen som jeg gerne vil af med og i den forbindelse vil jeg høre om der er noget mad man skal holde sig fra og andet som man skal holde sig til.

Jeg er ikke interessert i at stå og måle kalorier, men derimod bare få et par tommelfingerregler om hvad man bør gøre.

Hvad angår min træning (ca. 2-3 gange i ugen) bør jeg vægte løbning (og konditionstræning i det hele taget højere) end stryketræningen for at komme hvalpefedet så hurtig til livs som muligt?

Meget gerne nogle konkrete eksempler på madvarer man skal holde sig fra eller holde sig til

Link to comment
Share on other sites

Den bedste tommelfinger regel er at du skal forbrænde flere kalorier end du indtager, og ved f.eks. ved en løbetur forbrænder du en masse kalorier hvilket betyder at du forbrænder en masse af det du har indtaget!

Det du skal gøre er at ligge i et lille kalorie underskud, og så tabe dig ved hjælp af koditionstræning!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tabt 10 kg i løbet af det sidste år (fra 96 - 85 kg). Nu har jeg en del hvalpefedt på kroppen som jeg gerne vil af med og i den forbindelse vil jeg høre om der er noget mad man skal holde sig fra og andet som man skal holde sig til.

Jeg er ikke interessert i at stå og måle kalorier, men derimod bare få et par tommelfingerregler om hvad man bør gøre.

Hvad angår min træning (ca. 2-3 gange i ugen) bør jeg vægte løbning (og konditionstræning i det hele taget højere) end stryketræningen for at komme hvalpefedet så hurtig til livs som muligt?

Meget gerne nogle konkrete eksempler på madvarer man skal holde sig fra eller holde sig til

Hvordan tabte du de 10 kg? Fortsæt i samme stil, og hvis det skal gå hurtigere, så spis lidt mindre og motioner lidt mere, ret enkelt faktisk :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke de definitive svar på, hvad der er det rigtige for dig. Men, her er hvad jeg selv praktiserer.

Spis rigeligt med frugt og grønt, forsøg at få mindst 4 stykker frugt om dagen.

Drik kun en halv liter mælk om dagen, og drik derefter vand/kaffe/the resten af tiden. Et par glas rødvin om aftenen er dog ok. Drik til gengæld masser af vand.

Spis kun til du er behageligt mæt, ikke til du er proppet.

Havregryn til morgenmad er et must.

Løb så meget som motivationen, formen, leddene kan klare. Start gerne med relativt få km. om ugen, men følg et program der føjer flere til efterhånden som formen udvikler sig. Dourun.dk har flere gode programmer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share