Weight Gainer


marcv
 Share

Recommended Posts

Hey. Jeg overvejer at købe weight gainer, men inden jeg gør det, så vil jeg lige høre om nogle af jer ved om det vil virke for mig. Jeg har tænkt mig at prøve det, fordi jeg har svært ved at tage på, så tænkte at det måske ville være godt med noget tilskud, så som dette.

Håber i lige gider hjælpe... :blush:

[produkthenvisninger er fjernet]

Link to comment
Share on other sites

Er enig... det er fremragende som et kostTILSKUD, hvis du ønsker at tage på...evt. i form at muskelmasse.

En af mine venner prøvede det fordi han havde svært ved at opnå en stor nok mængde kalorier på en dag, og efter et par måneder kunne man se tydelige resultater i forøgelse af muskelmasse.

- Har du billeder af dig selv? - lidt nemmere at bedømme om det overhovedet er nødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

- Har du billeder af dig selv? - lidt nemmere at bedømme om det overhovedet er nødvendigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, har desværre ingen billeder af mig selv, kun det af mit ansigt i min profil - men det kan nok ikke bruges til meget i dette sammenhæng :dry:

Men jeg er 186 høj og vejer 67-68 kg, jo næsten ingenting :blink:

Havde din ven problemer med at tage på sådan generelt, eller bare muskelmasse?

Link to comment
Share on other sites

Weight gainer er bare protein, der er tilført tomme kulhydrater. Det er langt billigere bare at købe noget proteinpulver og så evt. lave sin egen gainer, med eksempelvis druesukker. Det koster næsten det halve.

Der er ingen grund til at betale en kæmpe overpris for tomme kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Weight gainer er bare protein, der er tilført tomme kulhydrater. Det er langt billigere bare at købe noget proteinpulver og så evt. lave sin egen gainer, med eksempelvis druesukker. Det koster næsten det halve.

Der er ingen grund til at betale en kæmpe overpris for tomme kulhydrater.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad mener du? Uddyb :blush: ? Lyder jo meget interessant at kunne få det til den halve pris

Link to comment
Share on other sites

Meget simpelt.

Eksempelvis druesukker kan fås i Matas for 30 kroner kiloet, så hvis man ønsker, kan man bare købe en bøtte proteinpulver og nogle kilo druesukker og så lave sin egen weight gainer. Man kan også købe maltodextrin eller andet, hvis man ønsker. Pointen er bare, at man betaler alt for mange penge for tomme kulhydrater, når man køber weight gainer.

Eks.

Kan man få 5 kilo protein for under 600kr. eller 6 kilo weight gainer for 500.

Det vil sige 12 kilo weight gainer for 1000.

Men hvis man bare køber protein og supplerer med 10 kilo druesukker til 300kr, så får man altså 15 kilo weight gainer for 900.

Så der er penge at spare, og så er man også fri for nødvendigvis altid at indtage de tomme kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Meget simpelt.

Eksempelvis druesukker kan fås i Matas for 30 kroner kiloet, så hvis man ønsker, kan man bare købe en bøtte proteinpulver og nogle kilo druesukker og så lave sin egen weight gainer. Man kan også købe maltodextrin eller andet, hvis man ønsker. Pointen er bare, at man betaler alt for mange penge for tomme kulhydrater, når man køber weight gainer.

Eks.

Kan man få 5 kilo protein for under 600kr. eller 6 kilo weight gainer for 500.

Det vil sige 12 kilo weight gainer for 1000.

Men hvis man bare køber protein og supplerer med 10 kilo druesukker til 300kr, så får man altså 15 kilo weight gainer for 900.

Så der er penge at spare, og så er man også fri for nødvendigvis altid at indtage de tomme kulhydrater.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen lad os så sige jeg køber en bøtte protein med 5 kg i, hvor mange kg druesukker skal jeg så supplere med for at få den bedst mulige weight gainer?

Og er det bare WHEY protein vi snakekr om her, eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Og er det bare WHEY protein vi snakekr om her, eller hvad?
Ja det er valle, men der er også gode produkter, hvor det er en blanding af valle og kasein.
Jamen lad os så sige jeg køber en bøtte protein med 5 kg i, hvor mange kg druesukker skal jeg så supplere med for at få den bedst mulige weight gainer?

Det kommer jo bl.a. an på, hvornår du indtager det, og hvor mange kalorier du ønsker at indtage på denne måde.

I forbindelse med træningen er en fordeling, der hedder 1 del protein og 2-3 dele kulhydrat nok en god idé. Du kan eksempelvis lave en shake med 30 gram protein og 70 gram kulhydrat og så drikke 1/3 før, 1/3 under og 1/3 efter træningen.

Før du går i seng kan du også lave dig en shake, hvis du ikke kan overskue at lave et ordentligt måltid.

Med hensyn til protein skal du jo blot op og have noget, der ca. svarer til 2 gram per kilo kropsvægt, så hvor mange shakes, du skal indtage afhænger jo af dit øvrige indtag.

I stedet for udelukkende at få de ekstra kalorier fra tomme kulhydrater kunne du jo evt. også supplere med noget sundt fedt, der er meget energitæt. Nutridan fra Føtex er billigt og udmærket eller olivenolie.

Der er vist allerede en aktuel tråd om dette.

Pointen er, at der er ikke noget trylleri ved weight gainer, det er KUN protein med kulhydrater, og man betaler en unødvendig overpris for dette færdigblandede produkt.

Lav det selv, da det er billigere, og du kan styre indtaget en del bedre.

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

Dog kommer man ikke udenom, at de fleste gainere smager PISSE godt i forhold til alm. proteinpulver evt. blandet op med druesukker.. :smile: Om man så vil betale det ekstra bare for smagens skyld er jo op til en selv.

Mht. indtaget plejer det med en gennemsnits gainer at være 100 gr. per serving.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hvis du vil tage på er den altovervejende faktor kalorieoverskud. Om det er fedt, proteiner eller kulhydrater er underordnet. Der skal selvfølgelig være et minimum af proteiner i kosten for at kunne dække din muskelvækst.

Derudover vil et overdrevet kalorieoverskud ikke øge muskelvæksten yderligere men bare bygge på i depoterne. Vær opmærksom på at proteiner (de fleste typer) også kan omdannes til sukker og fedt i kroppen; men det kræver selvfølgelig et noget større indtag (ifht normal kost) før man skyder laangt over og risikere dette.

Maltodextrin og andre druesukkere er så vidt jeg er orienteret også tomme kalorier da indholdet af mikronæringsstoffer er lig 0.

En anden bi-note er at 2g proteiner pr kg kropsvægt nok er at skyde over målet. Sagen er at man gerne vil sørge for at der er byggesten (kvælstof som findes i protein) nok til musklerne. Men jeg mener at have læst at denne balance let opretholdes - også for de store gutter - med lidt tilskud og det nok mere er Maxims ide med 1.8-2.0 g/kg kropsvægt. Sidder man derhjemme og regner på sin kostplan, vil man nemlig hurtigt indse at man har brug for supplement.

Min konklusion: weight gainers er godt for at sikre dig en positiv kaloriebalance. Spiser du derudover normal varieret kost skal du nok få det andet du skal bruge, også byggestenene til muskelvækst. Vær ikke bange for tomme kalorier hvis du spiser normalt varieret fordi du da får dækket dit behov for mikronæringsstoffer (vitaminer og mineraler). Men vigtigest af alt er at du må sørge for at du ligger i overskud hver dag, hver uge. For sulter du, nedbryder du (og det koster muskelvæv).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share