Kunne være fedt med sådan en i soveværelset


Guest Slettet_07102015
 Share

Recommended Posts

det ville nok være lidt i overkanten at købe sådan en hjem til værelset

man kan købe en Ribbe til chins til 150 kr i harald nyborg

jeg har selv skruet 2 af de der treknter op man bruger til at sætte feks hylder op med, og sat en stang på. nu sidder jeg bare og tænker over hvad fanden jeg skal sætte op for at jeg kan lave dips

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Den er til grin, jeg bruger den selv i vores center. Stængerne til at køre chin ups, underhånds, er for langt fra hinanden. Jeg er stærkere med armene smallere placeret.

Kig selv på billedet....de er for langt fra hinanden.

Link to comment
Share on other sites

Den er til grin, jeg bruger den selv i vores center. Stængerne til at køre chin ups, underhånds, er for langt fra hinanden. Jeg er stærkere med armene smallere placeret.

Kig selv på billedet....de er for langt fra hinanden.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig - og håndtagene inderst har det med at falde af.

Med mindre du har meget højt til loftet, er den også ALT for høj !!!

Jeg har selv købt et fedt chinup stativ brugt her på siden til 400 kr. Se evt billede i min log :smile:

Link to comment
Share on other sites

De har den der nede i Skjolds center. Har prøvet den og er ikke imponeret, den er i hvert fald ikke 6000kr værd.

<{POST_SNAPBACK}>

Den vi har løber den øverste stang hele vejen igennem. Jeg ville nu heller ikke give 6000 for den. Men man kan da bruge den til alt og den står da fast...

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

nogen der har nogle ideer til hvordan man kan lave et dip stativ eller lignende som kan monteres på væggen

<{POST_SNAPBACK}>

Bare skru 2 af de der treknter op man bruger til at sætte feks hylder op med :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

"hyldeknægte" :wink:

Link: Hyldeknægte, maks belastning 250 kg

post-5751-1106013370_thumb.jpg

Du må selv kontrollere, at væggen kan holde til belastningen, husk at bruge rawlplugs :smile:

Link: Foldebukke, maks belastning 75 kg

post-5751-1106013720.jpg

Måske knap så elegant, men de kan foldes sammen, og kan sagtens ligge under en seng eller stå i et dybt klædeskab. Åh nej, jeg lyder som en falleret tv stjerne i en tv-shop reklame :dry:

Jeg har ikke selv testet forslagene, men tror de ville virke. Hvis de er for lave, kanterne for skarpe eller der er andre problemer, findes der masser af andre varianter, jeg fandt ovenstående på 3 minutter.

Edited by EggFace
Link to comment
Share on other sites

det er klart at hvis det er en gibsvæg man har skal man nok finde en anden løsning men hvis det er ganske almindelig Beton sq det da ik være noget prob.

Har selv sat 2 af de der hyldeknægte op til at lave chins og det går fint. Men nu vejer jeg så heller ik 250 kg

Edited by U.T.
Link to comment
Share on other sites

Han skriver netop også at man bør kontrollere at væggen kan klare belastningen.

Løsningen er at svejse eller skrue hyldeknægtene på et par 1m lange jernstykker med f.eks 4 huller ligeligt fordelt på stykket og derefter skrue disse i væggen. Jo længere jernstykkerne bliver, jo mindre blive den udadrettede belastning.

<{POST_SNAPBACK}>

Mit chin stativ er boltet gennem væggen. Hvis du har mulighed for det og bolter igennem væggen, kan du også sætte forstærkninger (en plade eller lign) på den anden side af væggen.

Ellers er den ultimative løsning ved en svag væg selvfølgelig at lave et setup hvor du ikke belaster væggen, f.eks. to plader der står på gulvet og er skruet fast i væggen. Men det er jo så ik' så pænt :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Eggface:

Har overvejet den løsning, men fordi hyldeknægtene kan klare 250 kg betyder det jo ikke at væggen de er skruet i kan.

Nogen der har fundet en løsning på det problem?

Det er et spørgsmål om at sætte dem korrekt op. Altså i en bærende væg, skillevæg af beton eller lignende. Bemærk at mange betonvæge er beklædt med gipsplade, men det betyder ikke, at man ikke kan bruge væggen. Men hvis man prøver at lave dips på et stativ monteret på en skillevæg af træskelet, gipsplader og isolering, så river man hele lortet ned, inden man får begyndt.

Hvis man er usikker på at sætte det op er en fagmand, en murer eller tømrer i omgangskredsen, vejen frem. Min far, som var murer, hængte engang en hylde op, med to hyldeknægte, 6 skruer og 6 gode rawlplugs - ikke rawlplugs fra Aldi til 12,95 for 500. Den kunne min far, bror og jeg sidde på samtidigt, altså +320 kg (jeg blev jo nødt til at teste hylden, før jeg satte mit stereoanlæg på den)

At sætte en hyldeknægt op, som kan bære 50-70 kg på midten, er ret simpelt, de fleste selvbestaltede gør-det-selv dudes kan ordne det.

Disclaimer: Jeg fralægger mig ethvert ansvar for ødelagte vægge, brækkede haleben og enhver anden materiel eller personel skade :4signme:

Jeg er på jagt efter en hyldeknægt eller lignende som fordeler belastningen over en større flade, eller understøttes af gulvet. Jeg vender tilbage, når jeg finder noget. Hvad tror I om bukkene, kan det lade sig gøre, eller vil de vælte eller skride? Nogen der tør teste det? :4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share