dykning


Claus B
 Share

Recommended Posts

øhh erfaring...?

det rækker vist til et prøvedyk på ca. 2min i en pool, hvor jeg blev ved med at lægge på bunden fordi instruktøren skulle styre opdriften :D

Nej, jeg er ikke dykker, men er da ivrig "snorkler" hver sommer :)

Det kunne da være en ide at tage et dykkerkursus i Odense til sommer. Er der nogen her, der har nogen links/anbefalinger? :)

Link to comment
Share on other sites

Der ligger et dykkercenter i Odense. Det gjorde der i hvert fald for 2½ år siden, da jeg i forbindelse med min dykkerinstruktøruddannelse tog førstehjælpinstruktøruddannelse i forbindelse med dykning. Hvis du skal tage et "sommer kursus" er det gennem PADI. Det kommer til at koste mellem 3-4000 bananer for kursus og leje af udstyr. Pas på, det er stærkt vanedannene og vandrivende :D

Spørg bare løs hvis du vil vide noget mere

watts

Link to comment
Share on other sites

Dykning er FEDT!

Har dykket i Malawi,(PADI) og skal til Rødehavet til efteråret :D

Det er sjovt med flaske. Til gengæld er jeg ikke så skrap til at holde vejret... Men hvis der er nogen af jer extreme hoveder, der er interesseret i fridykning, kunne i jo se forbi denne her side:

http://www.freediver.subnet.dk/index.html

hvor en af mine kammerater,danmarks nok bedste fridykker, Stig, boltrer sig :)

Det er sgu extremt!

Venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

åh nej ...ikke den sædvanlige debat om PADI vs. CMAS...!!!...oplæg til mudderkastning i sigte!!

...har for første gang ikke været ude og  rejse i vinters og er ved at gå til af bare længsel efter sol, sommer og dykning.

Har de sidste 3 år været i Thailand 2 gange(Kho Tao, PhiPhi, similian- surin-richelieu) , Fillipinerne 1 gang(Bohol,Panglao,Cebu, Puerto Galera, Camigiuen) samt Rødehavet 1 gang(sharm´en).....og nu har jeg siddet og mukket hele vinteren her hjemme!!! sucks!!

Blacmoore > hvor skal du hen i egypten ???

Planlægger selv evt. at tage en afbudsrejse til Hurgadha til sommer og så skippe hotellet og tage en taxi 350 km syd til området omkring Marsa Alam hvor man kan nå sites som Elphinestone på en dagstur fra divecamps i ørkenen......(uhmmmm...elphinestone....hajer,hajer,hajer!!! weeeee.....)

Link to comment
Share on other sites

hvis I går efter afslapning og evt dykning får I en fed tur..... hvis dykningen spiller en stor rolle vil jeg anbefale at overveje Sharm el Sheik med Atlantis rejser hvor det er muligt at købe en færdig pakke med rejse, hotel(forbavsende god standard) og 10 dyk for ca. 4500,-(hvis din kæreste ikke dykker kan hun enten tage certifikat eller slippe 1800,- billigere)....dykningen ER bedst ved sharm´en da man her kan nå Ras Muhammed og Tiran strædet. Tilgengæld er det ikke så meget at kigge på på sinai halvøen over vandet.... I Hurgadha er det lettere at komme ind og se pyramiderne, kongernes dal etc(KAN også nåes fra sharm´en) men deres dykning er "dårligere" end sharmen (men dog stadig god...) HVIS det primære mål var dykning, er det vildeste i rødehavet sites´ene i den sydlige del som f.eks. Brothers og Elphinestone og de kan kun nåes fra liveaboard(dyrt! ) eller primitive divecamps i ørkenen(dog ikke brothers)....   det dårlige ved egypten : egypter(handlende, taxidrivers etc), sindsyg varme i sommerhalvåret(men i efteråret er det ok) og "babe-ratingen" (men det betyder vel intet når kæresten er med ...) .... men suma sumarum så er det en fed destination hvis I bare vil slappe af og dykke ! ...hold kæft hvor jeg forøvrigt ævler !?! bliver bare grebet af rejsefeber når jeg snakker med andre der skal afsted.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share