Styrkeprogram 2 dage om ugen


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Hej rødder

Jeg synes jeg trænger til at få lagt min styrketræning i mere faste rammer. Jeg har nogenlunde styr på hvilke øvelser, jeg gerne vil have med – men jeg kunne godt bruge nogle gode råd til reps/belastning og planlægningen.

Da mit primære fokus pt. er vægttab, er jeg konstant i kalorieunderskud og går til spinning ca. 4 gange om ugen. Derfor kan jeg ikke afse mere end 2 dage om ugen til styrketræning som det er lige nu, men jeg kan godt bruge helt op til 1½-2 timer per gang, om nødvendigt.

Her er de øvelser, jeg havde tænkt mig at bygge mit program op omkring. De er valgt ud fra at jeg skal bombe de store muskelgrupper mest muligt, hvad der er praktisk muligt i de centre jeg træner i, samt hvilke øvelser jeg synes bedst om at køre.

Bryst

Benchpress (fri bænk)

Incline Dumbell Press

Dumbell Flyers (flad bænk)

Triceps

Close Grip Benchpress (Smith)

Cable Pushdown

Bent Over Triceps Extension (m. reb)

Skulder

Military press

Lever Row (to neck with elbows out)

Biceps

Dumbell Curls

Barbell Curls

Lår

Squats (Smith)

Ryg/lænd

Dødløft

Lat Pulldown Lever

Mave

Weighted Sit-ups

Div. skadesforebyggende øvelser

Barbell Wrist Curls

Barbell Reverse Wrist Curls

Rotator Cuff i specialmaskine

Jeg forestiller mig umiddelbart at de 2 træningsdage overordnet skulle se sådan ud:

Dag 1: Bryst, Triceps, Lår

Dag 2: Skulder, Ryg/Lænd, Mave, Biceps

Jeg er helt åben for andre sammensætninger. Jeg er også åben for, at jeg ikke skal køre samme program uge efter uge, men måske variere det endnu mere, hvis det giver mest mening.

Og så er der det med antal gentagelser. Jeg kan efterhånden bedst lide at køre relativt få gentagelser (3-6 stykker) med høj belastning.

Er der nogen der har nogle ideer til, hvordan jeg skal sætte programmet sammen med sæt, reps, belastning så det passer bedst til min situation?

Hvis I skal se lidt mere om, hvad jeg løfter, hvordan jeg træner lige nu, kan i kigge i min logbog.

På forhånd tak!

- Klaus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share