Mit program


_Mikkel_
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen :4thumbup:

Hvad synes I om mit program? :pumpin:

Mave:

- Mavebøjninger på bænk

- Benløft

Ryg:

- Rygstrækninger, skrå bænk

- Træk (Pull Down)

Skulder/Bryst:

- Skråpres

- Vægtstang, smalt greb

Arme:

- Biceps Curl, stående

- Triceps Push Down

Knæ:

- Knæ ekstension

- Knæ fleksion

Lår:

- Benpres

Jeg træner 3 gange om ugen, og 3 sæt på hver øvelse gange, men jeg kan ikke lige udtale mig om antal rep's, da jeg endnu er usikker på hvad jeg skal/bør tage.

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

3x10 er et fint sted at starte, med et antal kg. så det passer med du hele tiden er et par reps fra failure.

Jeg synes det er for lidt, og øvelserne for mangelfulde.:

Ved ben kan du indføre squat, og ved ryg noget dødløft. Øvelserne til biceps og triceps er for så vidt fine, men her kan du, efter min mening, godt få en øvelese mere ind til begge grupper.

Det samme gælder ved bryst...

Kan ikke sige andet end at jeg anbefaler dig til at hente et hst program herinde, da de ville gavne dig noget mere.

Inspiration til øvelser kan du få her

Har vedhæftet mol´s udgave af hst... HST.xls

Edited by Vuffi
Link to comment
Share on other sites

Okay, tak for dit svar - men giver squat ikke det samme som benpres? :blink:

Dødløft er umiddelbart ikke lige nået jeg vil gå igang med foreløbigt! Er som sagt lige startet og har ikke lyst til at smadre min ryg på at lave nogle forkerte løft...

Edited by _Mikkel_
Link to comment
Share on other sites

Mit bud

<{POST_SNAPBACK}>

De fleste nybegyndere har det med at bevæge sig i retning af isolationsøvelser og kabel- og maskinøvelser. Desværre er det tæt på umuligt at blive stor og stærk på et program, som er baseret på disse øvelser.

Umuligt at blive stor på at øve med maskiner? Hmm... :raisebrow:

Kender da flere som har maskine-øvelser inkluderet i programmet, og har god størrelse alligevel, selv henne i centeret ser jeg da kæmpe-gutter der bl.a. benytter masser af maskiner - Så den guide dér kan du godt stoppe op skribentens sted, hvor han er højst når han plukker jordbær... :dry:

Agter ikke at læse resten.

Edited by _Mikkel_
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor træner du så meget knæ?

Det er da ikke noget man scorer med på stranden... :blink:

Og så er det også bare SÅÅÅ irriterende, når man har så store knæ, at man ikke kan købe bukser i normale butikker længere... :sneaky2:

<{POST_SNAPBACK}>

Knæ Fleksion er jo faktisk mere til lårene, så helt slemt er det nu ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Agter ikke at læse resten.

:poking:

Så du agter heller ikke at blive klogere? :tongue::wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Man bliver da ikke meget klogere af at læse noget forkert...?

<{POST_SNAPBACK}>

Artiklen er faktisk meget god. Skribenten Thomas Jagd har vist bare overdrevet mht. maskiner og kabeløvelser, for at give et billede af hvor effektive frivægtsøvelser er i forhold til maskiner/kabler. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det var egentligt en joke, men den var åbenbart spildt...

Seriøst, sæt dig ind i tingene. Brugen af frivægte giver simpelthen bedre træning, og hvis du starter med at læse artiklen, kan du fyre nogle spørgsmål af bagefter.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er skam godt klar over at frivægtstræning er bedre end brug af maskiner, men nu træner jeg jo altså også lidt af hvert... :wink:

Men kan nu stadig ikke se nogen grund til at læse en artikel som fejlinformerer én... :confused:

Link to comment
Share on other sites

Men kan nu stadig ikke se nogen grund til at læse en artikel som fejlinformerer én...

Både Moos og Jannick har sagt det; DEN FEJLINFORMERER IKKE

Det er en fremragende begynder artikel der sætter en ind i gamet og giver et godt grundlag for vægttræning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Men det eneste man skal bruge i henhold til getbig-programmet er jo stort set kun en vægtstang og en bænk - Så kan jeg jo bare købe det, og dyrke det hele herhjemme?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Øhh ja. Hvor i består problemet???

Mere har man ikk brug for af udstyr

Link to comment
Share on other sites

Problem? Hvem snakker om problem?

Jeg var bare lidt overrasket over hvad alle folk bestiller i et center som der betales penge for i dyre domme, når de lige så godt kan blive hjemme med en vægtstant... :raisebrow:

Jeg er bare en smule skeptisk - det er alt :wink:

Edited by _Mikkel_
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share