Knæproblemer


ANTO
 Share

Recommended Posts

Jeg døjede sidste år med smerter i knæene som følge af squat, men dette forsvandt helt efter at jeg fra råd af instruktør-Holger i AUS stoppede med at køre squat til lockout. Nu kører jeg dem så benene kun er næsten strakte, og det fungerer fint.

Der er dog her på det sidste begyndt at være problmer igen med knæene, så efter at have kørt 3 sheiko CMSer med god fremgang i alle de store er jeg nu gået i gang med en 4. omgang, uden alm. squat, men derimod lidt eksperimenteren med frontsquat, hvor vægten er ret lav.

Mit spørgsmål går på om lockouten i dødløft kan være hårdt for knæene, for jeg har netop nået de magiske 200, hvilket er en hel del mere end jeg squatter. Eller kan smerterne i knæ skyldes at der er blevet øget en del i både squat og dødløft på relativ kort tid pga. sheiko, så det bare er et spørgsmål om at køre lidt lettere i en længere periode?

Jeg får desuden et par knæbind snart, så jeg vil også lige høre om brug af dem vil kunne ændre noget?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share