Propecia


04817
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg er først i tyverne, men er desvære allerede ved at have en ret høj hårgrænse.

Jeg tænkte om nogen havde erfaringer med dette produkt, der skullle være videnskabelig påvist virkede.

http://www.netdoktor.dk/Medicin/Fakta/propecia.htm

Stoffet virker ved at hæmme et bestemt enzym kaldet 5-alfa-reduktase, som omdanner det mandlige kønshormon testosteron til dihydrotestosteron. Derved falder mængden af dihydrotestosteron som anses for at være årsagen til arveligt betinget, mandligt hårtab [androgen alopeci]. Lægemidlet opnår synlig virkning i løbet af cirka tre måneder eller mere.

Vil dette have en negativ indflydelse på trænignen(er egentlig ligeglad, da jeg bare vil beholde mit hår :-) )

Link to comment
Share on other sites

Hvem siger Ole Bjur ikke var sexet, da han var på din alder?

Ej, spøg til side. Man kan sagtes få en høj hårgrænse til at se pæn ud, ved at have tilpas kort hår hele tiden. Hellere det end at fylder sig med medikamenter med overnævnte bivirkninger, alene for at udskyde problemet.

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hvem siger Ole Bjur ikke var sexet, da han var på din alder?

Ej, spøg til side. Man kan sagtes få en høj hårgrænse til at se pæn ud, ved at have tilpas kort hår hele tiden. Hellere det end at fylder sig med medikamenter med overnævnte bivirkninger, alene for at udskyde problemet.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er det jo sådan at en medicinalproducent er tvunget til at skrive de bivirkninger der er vurderet relaterede til lægemidlet på indlægsedlen.

Hyppige bivirkninger forekommer 1:10, mindre hyppige 1:100, sjældne 1:1000 etc (husker ikke de eksakte definitioner i hovedet dog).

Derfor er der varierende chancer for at opleve disse bivirkninger. Denne risiko bør opvejes mod ønsket om en forbedret hårpragt.

læs mere på www.lmk.dk (søg Propecia)

Bivirkninger

"Hos ca. 2% ses seksuelle bivirkninger i form af impotens, nedsat libido eller nedsat ejakulationsvolumen. I sjældne tilfælde er der set hævelse eller ømhed af bryst samt overfølsomhedsreaktioner i form af hævede læber og hududslæt. "

Hil Torso

Edited by Torso
Link to comment
Share on other sites

Med mindre, du har en meget grim hovedbund, vil du nok stå dig bedst ved at trimme den sparsomme hårpragt ned til en mm eller deromkring.

Det har mange fordele:

1. Morgenhår bliver en saga blot.

2. Du sparer den tid, du før brugte foran spejlet i et forsøg på at sætte lokkerne. Og det vil være en klar fordel, såfremt du træner ofte.

3. Du sparer mange penge (véd godt, at dette er relativt) på frisører og hårprodukter.

4. Du kommer sandsynligvis til at se mere velsoigneret ud.

Jeg tog selv konsekvensen af mine "høje" tindinger for 4 år siden, og har aldrig fortrudt det!

Link to comment
Share on other sites

Har brugt Propecia i snart 2 år nu og har ikke haft nogen bivirkninger. Og jeg har ikke mistet yderligere hår  :cooldance:

Tidligere brugte jeg noget man skulle sprøjte på morgen og aften. Men det var virkelig skod :-( Kan ikke huske hvad det hed.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er lige begyndt at bruge det sprøjtemiddel, du nævner - Regaine. Hvad oplevede du, som var dårligt? Vil jeg da meget gerne høre :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Hej

Jeg kan de det er lang tid siden nogen har svaret. Så jeg vil høre om der er nogen nu der har erfaringer med propecia? Jeg overvejer at begynde på det, men er usikker på om det kan betale sig. Er der nogen der har prøvet det hvor det har virket/ikke virket? Og er der nogen der har fået bivirkninger?

Håber på svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hvad koster det i måneden for dig at bruge?

Ved tråden er forældet men linker lige alligevel... Det kan bestemt BETALE sig at sætte sig ind i følgende.. Gjorde jeg selv da jeg startede. Det er omtrent 80 procent billigere end Propecia...

http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/Hud%20og%20h%C3%A5r/propecia%20eller%20Finasterid%20STD.aspx

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share